۱۲۲۷۸۷۸
۳۳۱
۳۳۱
پ

تحلیل مهاجرانی از وضعیت این روزهای تیم ملی

تنها مربی ایرانی تیم ملی ایران در جام‌های جهانی معتقد است الان زمان مناسبی است که از سرمربی ایرانی استفاده کنیم.

روزنامه اعتماد: تنها مربی ایرانی تیم ملی ایران در جام‌های جهانی معتقد است الان زمان مناسبی است که از سرمربی ایرانی استفاده کنیم. 

وضعیت نیمکت و رختکن تیم ملی فوتبال در پی بی‌تدبیری مقامات فدراسیون و وزارت ورزش به ‌شدت بحرانی شده. معلوم نیست بالاخره تیم با اسکوچیچ راهی جام جهانی می‌شود یا شخص دیگری هدایت یوزها را برعهده خواهد گرفت. علی‌الحساب کمیته فنی فدراسیون فوتبال صلاحیت فنی اسکوچیچ را رد کرده و این هم باعث بروز انتقاداتی شده است. در این بین برخی افراد طوری رفتار کرده‌اند که انگار تیم ملی متعلق به خودشان است و هر تصمیمی بخواهند، می‌توانند در موردش بگیرند. حشمت مهاجرانی به عنوان اولین نفری که در تاریخ ایران را به جام جهانی رساند در این رابطه گفت: «تیم ملی متعلق به هیچ کس نیست. تیم ملی نماد جامعه ماست. همه در آن شریک هستند. پیر و جوان فقیر و غنی. تیم ملی متعلق به جامعه‌ای است که ما در آن زندگی می‌کنیم.»  ایشان در مورد تصمیم کمیته فنی و ردصلاحیت اسکوچیچ توضیح داد: «بدون شک مربی باید خصوصیات خاص خودش را برای هدایت تیم ملی داشته باشد. یعنی قادر باشد تیم بسازد. او باید بتواند از خصوصیات تک‌تک بازیکنان به نفع تیم استفاده کند. از نظر روحی و روانی بتواند تیم را برای هدفی که داریم، آماده کند. به هر حال کمیته فنی حتما دلایل قابل قبولی داشته که رای به تعویض مربی داده.»

بعد از مصاحبه ابراهیم قاسم‌پور، سخنگوی کمیته فنی فدراسیون و اعلام ردصلاحیت اسکوچیچ انتقادات تندی از این ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان و کمیته فنی صورت گرفت. مهاجرانی که در جام جهانی ۱۹۷۸ سرمربی قاسمپور بود در دفاع از ایشان و کمیته فنی فدراسیون اظهار داشت: «کمیته فنی فدراسیون از افرادی تشکیل شده که همه فوتبالی هستند و خب طبیعتا آقای قاسم‌پور بازیکنی بوده که همیشه صادق بوده است. او به امانتداری معروف بوده. بدون شک یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ هم بوده. ایشان همیشه در هر جا که کار کرده سودمند بوده.»

مهاجرانی در عین حال توضیح داد نمی‌توان از منظر نتایج کسب شده اسکوچیچ را زیر سوال برد. «از نظر نتایج نمی‌توان تصمیم ردصلاحیت اسکوچیچ را تایید کرد. مربی ما موفق بوده و اگر بخواهیم در مورد نتایج صحبت کنیم باید حق را به مربی بدهیم.»

ایشان در ادامه به دلایل بروز چنین وضعیتی برای اسکوچیچ و تضعیف جایگاه او پرداخت و ریشه این اتفاقات را مربوط به کنار گذاشته شدن مهدی طارمی و برگشت او به تیم ملی عنوان کرد. مهاجرانی گفت: «مربی را ما خودمان ضعیف کردیم. موقعی که مهدی طارمی را محروم کرد خیلی سریع او را بخشید. بازیکن تخلف کرده بود اما دوباره به تیم ملی دعوت شد. مشخص بود که این تصمیم را کس دیگری به مربی تحمیل کرده بود. مربی برای حفظ موقعیت خودش تن به این کار داد. یعنی ما خودمان جایگاه مربی را تضعیف کردیم. مثال‌های زیاد دیگری هم هست که می‌توان از این مساله نشان داد.» 

ایشان در واکنش به این سوال که آیا مهدی طارمی و جهانبخش کار درستی کردند که بدون رعایت سلسله مراتب مدیریتی و فنی با رییس‌جمهور و وزیر ورزش در مورد سرمربی تیم ملی ملاقات کردند، پاسخ داد: «باید یادمان باشد بازیکن تیم نمی‌سازد. این تیم است که بازیکن می‌سازد. در این مسیر مربی نقش بسیار مهمی دارد. بازیکن باید بداند نماینده جامعه است و موقعی که کلمه ایران روی سینه‌اش نقش می‌بندد جزو خاک وطن به حساب می‌آید. بازیکن وظیفه دارد برای عظمت و سربلندی کشور و همین‌طور خودش بجنگد و قدمی عقب‌نشینی نکند. مربی باید بتواند این خصوصیات را به بازیکن منتقل کند.» 

این پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه به دو دستگی به وجود آمده در تیم ملی اشاره کرد و گفت: «فکر می‌کنم رای کمیته فنی به تعویض مربی به خاطر همین دو دستگی بوده که در تیم به وجود آمده، چون یک تعداد از بازیکنان تیم ملی اسکوچیچ را تایید کردند و تعداد دیگری تایید نکردند و به همین دلیل اختلاف شدیدی در تیم ملی به وجود آمد. این طبیعتا روی رفتار و کردار بازیکنان با هم تاثیر می‌گذارد. همچنین روی کیفیت تیم ملی هم اثر می‌گذارد.» 

سوال مهم از حشمت مهاجرانی این بود که آیا در این شرایط می‌توان نیمکت تیم ملی را به یک مربی ایرانی سپرد یا نه؟ ایشان جواب داد: «بدون شک مربی ایرانی که با فوتبال روز آشنا باشد، چون از دیدگاه روحی و روانی شناخت کافی روی جامعه ما دارد چون در این جامعه زندگی کرده می‌تواند کمک بزرگی به تیم کند. در ثانی تا کی ما باید از مربی خارجی استفاده کنیم و این شانس را به مربی ایرانی ندهیم؟» از ایشان پیرامون آلترناتیو همیشگی نیمکت تیم ملی یعنی کارلوس کی‌روش هم سوال کردیم. مهاجرانی با تکراری خواندن این بحث گفت: «درباره ایشان دیگر همه مسائل گفته شده. خصوصیات و رفتار ایشان با مسوولان و جامعه را همه در جریان هستند. در این رابطه مدام صحبت کردن تکراری است. ولی به‌طور کلی باید از افراد باتجربه که بتوانند به تیم ملی کمک کنند، استفاده کنیم. تیم را باید طوری آماده کنیم که در هیچ میدانی قدمی به عقب نگذارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج