۱۲۲۰۵۲۶
۱ نظر
۱۹۲۰
۱ نظر
۱۹۲۰
پ

کی‌روش، سرمربی انگلیس می‌شود؟

دو شکست و دو تساوی حاصل کار انگلیس در لیگ ملت‌های اروپا بوده و حالا آنها در آستانه سقوط به سطح دوم هستند.

روزنامه اعتماد: دو شکست و دو تساوی حاصل کار انگلیس در لیگ ملت‌های اروپا بوده و حالا آنها در آستانه سقوط به سطح دوم هستند. سه‌شیرها سه‌شنبه شب مقابل مجارستان با حساب ۴ بر صفر شکست خوردند. شکستی که رسانه‌ها و مردم انگلیس را حسابی عصبانی کرده و حالا تعداد زیادی از آنها خواستار اخراج گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی کشورشان هستند. این نشان می‌دهد رفتار احساسی هواداران در همه جای دنیا یکی است.

جدا از اینکه انگلیس همگروه ایران است و دنبال کردن مسابقاتش در برهه کنونی جالب توجه، مساله جذاب بررسی رفتار هواداران در مواجهه با اتفاقات اینچنینی در نقاط مختلف دنیاست. درست در روزهایی که توی ایران شایعه اخراج اسکوچیچ با فضاسازی رسانه‌ای در حال فربه شدن است فوتبال انگلیس هم با چنین پدیده‌ای روبه‌رو است. در ایران منتقدان اسکوچیچ با یک باخت در یک بازی دوستانه آن‌هم بعد از آن شرایط عجیب و غریب در قطر تاکید می‌کنند مربی کروات در حد تیم ملی نیست و او نسل طلایی فوتبال ایران را خراب می‌کند. موافقان هم همه را ارجاع می‌دهند به ساده‌ترین صعود تاریخ تیم ملی به ادوار جام جهانی و بن‌بستی که به دست اسکوچیچ باز شده بود. 

در انگلیس هم کلیدواژه نسل طلایی مدام به کار برده می‌شود. هواداران جوان‌تر انگلیس که تیم‌ کشورشان در گذشته مخصوصا بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ را درست یادشان نیست، معتقدند این نسل فوتبال انگلیس بهترین نسل تاریخ کشور است. همان تفکری که طرفداران جوان‌تر تیم ملی ایران دارند و به واسطه درخشش مهدی طارمی و لژیونرهای نیمکت‌نشین در تیم‌های درجه دو و سه اروپا تاکید می‌کنند این بهترین تیم ملی فوتبال تاریخ ایران است. 

از لحظه‌ای که سوت پایان بازی انگلیس و مجارستان به صدا درآمده جنجال‌ها در مورد ادامه همکاری گرت ساوتگیت بالا گرفته است. در همان چند دقیقه اول بیش از ۱۲ هزار توییت در این راستا منتشر شد و ساوتگیت‌ اوت را ترند کرد. رسانه‌های انگلیس هم با تیترهای جنجالی و تند ‌و تیز از خجالت سرمربی تیم ملی درآمدند. در طرف مقابل موافقان ساوتگیت منتقدان را به نتایج چند ماه پیش تیم و نایب قهرمانی اروپا در ضربات پنالتی و مقام چهارمی جام جهانی ۲۰۱۸ ارجاع می‌دهند. 

تنها تفاوت این روزهای فوتبال انگلیس و ایران معرفی نشدن کارلوس کی‌روش به عنوان جانشینی احتمالی گرت ساوتگیت است. البته اگر دلال‌های نزدیک به این سرمربی در رسانه‌های بریتانیایی هم نفوذ داشتند این روزها شاید نام مربی پرتغالی در روزنامه‌های انگلیسی هم به چشم می‌خورد. احتمالا با این عنوان که «ملکه انگلیس خواستار حضور کی‌روش شد».

روزنامه گاردین در توصیف شکست تیم ملی فوتبال انگلیس نوشت این یک شب ناراحت‌کننده و عمیقا سمی برای ساوتگیت و بازیکنانش بود. البته عمدتا برای خود ساوتگیت که اکنون نه تنها پاهایش بلکه تمام بدن خسته‌اش را در آتش افکار عمومی خشمگین می‌بیند. این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشته است که ساوتگیت با وجود ثبت بهترین نتایج و تبدیل شدن به موفق‌ترین مربی انگلیسی در عصر مدرن به هیچ‌وجه محبوبیتی در بین هواداران انگلیس ندارد. گاردین نوشت ساوتگیت مردی شایسته و سختکوش است که با هر معیاری انگلیس را به شکل درخشانی هدایت کرده است. اما طرفداران انگلیس او را دوست ندارند و حتی اگر شکست نخورده باشد هم او را تحت فشار قرار می‌دهند. او قبل از اینکه شکست بخورد و حتی زمانی که آمار فقط برد داشت هم برچسب شکست‌خورده داشت. حتی در یک دوره پیروزی تقریبا ثابت با گل‌ها و لحظات طلایی سرمربی انگلیس به عنوان یک کلاهبردار و کسی که لذت فوتبال را می‌کشد شناخته شده.  در ادامه این گزارش که به قلم برایان رونای نوشته شده آمده است، مردم بعد از شکست ۴ بر صفر مقابل مجارستان به آنچه می‌خواستند رسیدند؛ یک جنایت واقعی برای متهم کردن مردی مجرم.  این نویسنده در مورد باخت تیم ملی انگلیس نوشت: شکست خانگی ۴ بر صفر مقابل مجارستان در مسابقه‌ای که انگلیس به سادگی از هم پاشید یک اجرای واقعا غم‌انگیز بود برای پایان دادن به یک اودیسه یازده روزه با ۴ بازی شامل دو باخت و دو تساوی و یک گل زده از روی نقطه پنالتی. ساوتگیت در چند روز آینده مورد سوءاستفاده‌های زیادی قرار خواهد گرفت. انگلیس تا قبل از شکست در بازی رفت مقابل مجارستان در ۱۸ ماه هیچ باختی نداشته بود و حالا تنها با دو شکست صحبت از این می‌شود که باید برود چون نه حوصله دارد نه دلسوزی. 

گاردین در ادامه به رفتار عجیب هواداران انگلیس پرداخته و گفته نکته قابل توجه این بود که حتی وقتی ساوتگیت هو می‌شد بازیکنان خارج از زمین مورد تشویق قرار گرفتند. همان بازیکنانی که به نظر نمی‌رسید در بازی با تمام توان بازی کرده باشند. البته رسیدگی به این موضوع وظیفه مدیر تیم است اما کدام یک از بازیکنان در باخت ۴ بر صفر در سطح قابل قبولی عمل کردند؟

گاردین در انتها یادآور می‌شود آیا این رفتار کمک می‌کند به تیم؟ آیا سزاوارانه است؟ تنها درسی که باید از این شکست‌ها گرفت این است که واقعا باید یک چیز را به اندازه کافی بخواهید تا شاید آن را به دست آورید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • نان

      خخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج