۱۲۰۹۹۳۰
۲۸۴
۲۸۴
پ

بدترین رکورد تاریخ باشگاهی آسیا شکست

تیم های چینی در پایان دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ۵۴ امتیاز ممکن تنها سه امتیاز کسب کردند!

ورزش سه: چندی پیش یک رسانه ژاپنی در مقاله ای مدعی شده بود سوپرلیگ چین که زمانی پررونق بود و بازیکنان شناخته شده‌ای را از اروپا می خرید، اکنون نشانه‌هایی از فروپاشی را از خود بروز می‌دهد. عملکرد اخیر نمایندگان این کشور در لیگ قهرمانان آسیا، مهر تاییدی بر این ادعاست.

در مقاله یاد شده به این موضوع اشاره شده بود که سوپرلیگ چین از نیمه دوم سال گذشته با تغییرات بزرگی روبه‌رو شده است. ابتدا گروه اورگراند با یک بحران عملیاتی مواجه شد که باعث شد تیم گوانگژو در پرداخت دستمزد بازیکنان با مشکل روبه‌رو شود. گزارش شده است که حدود ۷۰ درصد از ۱۶ تیم سوپرلیگ چین معوقه دستمزد دارند. در چنین شرایطی بود که ۳ باشگاه چینی برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا به مشکل جدی خوردند.

بدترین رکورد تاریخ باشگاهی آسیا شکست

صبح روز بیست و دوم فروردین و در کمتر از یک ماه به شروع مسابقات AFC با انتشار بیانیه ای به صورت رسمی از کناره گیری تیم فوتبال شانگهای پورت چین از حضور در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد. دو نماینده دیگر چین هم با تیم هایی ناقص و نا آماده راهی مسابقات شدند. ترکیب شاندونگ و گوانژو را بازیکنانی تشکیل می داد که با تیم های اصلی شان خیلی متفاوت بود. مشکلات مالی باعث شده بود تا بسیاری از بازیکنان اصلی تیم در مسابقات حضور پیدا نکرده و بازیکنان تیم های پایه جایگزین آنها شوند.

پیش بینی پایان چنین شروعی خیلی سخت نبود. رقابت های دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان چین در حالی به پایان رسید که آنها هیچ بردی کسب نکردند و از 54 امتیاز ممکن فقط موفق به ثبت یک امتیاز شدند!

شاندونگ مشکلات مالی کمتری نسبت به بقیه داشت اما از نظر عملکرد هیچ تفاوتی با آنها نداشت. این تیم در گروه F تنها یک مساوی از 6 بازی کسب کرد تا با یک امتیاز، به عنوان تیم آخر گروه شناخته شود. نماینده کم نام و نشان سنگاپور در این گروه 7 امتیاز کسب کرد و بالاتر از شاندونگ یک امتیازی سوم شد! نماینده چین تنها دو گل در 6 بازی زد و ولی در عوض 24 گل خورد تا سهم زیادی در پر گل شدن بازی های این گروه داشته باشد. دیگر نماینده چین که در رقابت ها حاضر بود هم در گروه I  با صفر امتیاز چهارم شد تا شاندونگ، تنها تیم چینی این دوره باشد که موفق به کسب امتیاز می شود.

بدترین رکورد تاریخ باشگاهی آسیا شکست

شاندونگ در آخرین بازی دور گروهی امروز با ۵ گل از اوراوا شکست خورد.

گوانژو برخلاف شانگهای که به علت انصراف و بدون انجام بازی، با صفر امتیاز از گروه J کنار گذاشته شده بود، 6 بازی در این مسابقات انجام داد اما در هر 6 بازی باخت. این تیم هیچ گلی در 6 بازی دور گروهی به ثمر نرساند و 24 بار (میانگین 4 گل خورده در هر بازی) دروازه اش باز شد تا شاید این فکر به ذهن مدیرانش برسد که آیا بهتر نبود ما هم مثل شانگهای از حضور در مسابقات انصراف می دادیم؟!

بدترین رکورد تاریخ باشگاهی آسیا شکست

گوانژو هم که در دیدار رفت ۸ گل از کاوازاکی دریافت کرده بود امروز با نتیجه یک بر صفر به این تیم باخت تا حداقل در بازی آخر، آبرومندانه ببازد.

به این ترتیب پرونده لیگ قهرمانان آسیا به بدترین شکل ممکن برای فوتبال چین در سال 2022 بسته شد. این ضعیف ترین عملکرد باشگاههای چینی در سال های اخیر و بیشتر به یک افتضاح شبیه بود. آنها با یک انصرافی (0 امتیاز)، دو قعر جدولی (0 و 1 امتیازی)، بدون برد، 7 باخت و تنها دو گل زده به کار خود پایان دادند تا بود و نبودشان خیلی فرقی در سرنوشت مسابقات نداشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج