تشریح جزئیات طرح پلاک سوم خودروها
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: نصب پلاک سوم بر روی خودروها یک قانون است که در سال ۸۶ تصویب شده است اما در چند سال گذشته اجرایی نشده است که از امسال له مرحله اجرا در میآید.
خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: نصب پلاک سوم بر روی خودروها یک قانون است که در سال ۸۶ تصویب شده است اما در چند سال گذشته اجرایی نشده است که از امسال له مرحله اجرا در میآید.
سردار سید کمال هادیانفر اظهار کرد: برابر قانون پلیس راهنمایی و رانندگی جدا از پلاکی که روی خودرو در طرح تعویض پلاک نصب میکند باید یک پلاک سومی هم روی ماشینها نصب میکردند که به آن پلاک سوم میگویند، پلاک سوم یک قانون است.
وی افزود: این پلاک در قالب دو چیپ روی پلاک و زیر شیشه جلو و زیر آئینه باید نصب شود که این چیپ اطلاعات VIN و سایر اطلاعاتی که نیاز است در یک حجم مشخص (۳۰ تا ۹۰ کیلوبایت) در آن چیپ گنجانده میشود و اطلاعات به صورت RFID در اختیار پلیس قرار میگیرد تا مأموران راهور بتوانند با دست افزارهایی که دارند این اطلاعات را بخوانند و به هویت اصلی مالک و خودرو پی ببرند.
به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نصب پلاک سوم بر روی خودروها یک قانون است که در سال ۸۶ تصویب شده است اما در چند سال گذشته اجرایی نشده و به آن اهمیتی داده نشده است.
سردار هادیانفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توانایی عملیاتی کردن این طرح را در داخل کشور داریم، گفت: با تدبیر فرمانده ناجا این موضوع در کمیسیون فناوری ناجا تصویب شد و قرار شد تا شرایطی را برای ساخت و تولید این چیپ ها ایجاد کنیم، فعلاً بحث مطالعات تمام شده و کار تولید در نمونهها انجام میشود.
فعلاً پلاک سوم برای همه لازمالاجرا نیست
وی خاطرنشان کرد: امسال بنا داریم خودروهایی که به مراکز شمارهگذاری کشور مراجعه میکنند، یعنی افرادی که برای نقل و انتقال و یا سند زدن میآیند یا شمارههای جدیدی که قرار است به پلاکها اضافه شود مجهز به پلاک سوم شوند. البته فعلاً این طرح به صورت سراسری برگزار نمیشود و فقط برای افرادی است گفته شد.
پلاک سوم هویت اصلی یک خودرو را در لحظه به پلیس اعلام میکند
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه پلاک سوم مزایای بسیار فوق العاده ای برای راننده و مالک خودرو دارد، گفت: یکی از موضوعاتی که در مورد پلاک سوم مطرح است، بحث مقابله با سرقت است. در سرقتهایی که رخ میدهد باید اصالت خودرو ثابت شود که فعلاً تنها ملاک اصالت برای پلیس پلاک است. مثلاً پلاک را میزنیم نوشته پراید سفید، پلاک شماره فلان با سامانه من همخوانی دارد ولی من شاسی موتور و VIN را در لحظه ندارم تا بررسی کنم ببینم آن خودرو سرقتی است یا خیر، درست که در دست افزار این مشخصات را دارم ولی نمیتوانم کاپوت هر ماشینی را بالا بزنم و شاسی را چک کنم.
به گفته سردار هادیانفر تمامی اطلاعات در چیپ ها که موسوم به پلاک سوم هستند وجود دارد که مأموران راهور میتوانند در لحظه ارکان خودرو را با اطلاعاتی که نزد پلیس است تطبیق دهند و در لحظه ثابت میشود که این خودرو سرقتی است یا خیر.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه این طرح از چه زمانی اجرا میشود، گفت: بنا داریم برای آبان ماه این طرح را برای افرادی که بالاتر گفته شد، اجرایی کنیم.
نظر کاربران
احتمالا چند صد هزار تومن باید بخاطر این ریز تراشه ها باید پرداخت کنیم.
پاسخ ها
دقیقا چون در حال حاظر کسر بودجه تمام ادارات دولتی را فرا گرفته.
بفرمایین پلاک سوم جهت تسهیل درجریمه نمودن لازم است.
باز بودجه کم اومده
باز میخواهید جیب مردمو بزنید
پاسخ ها
دقیقا همینه
روزی صدها ماشین به سرقت میره یه فکری به حال کنید
با نصب پلاک سوم چیزی درست نمیشه
شما باید نگاهتو عوض کنی
خیلی چیزا قانونه ولی اجرا نمیشه.
مثلا چرا پلیس راهور میشینه تو ماشین و شما باید پیاده بشی و صدها مسئله دیگه.
فکری به حال چاله های یک متری خیابان ها کنید
تو این گرونی چرا اینهمه خرج واسه مردم نولید میکنید مگه مسلمون نیستید
پاسخ ها
معلومه دیگه
کار خوب خوب است ولی متاسفانه یکسری کارها دولت مردان رسیدگی نمیکنند مثل نظارت بر قیمتها برسی که میشود مثل رعد برق سالی یک مرتبه یک الی دو روز بگیر ببند شروع بعد از آن میاندازند گردن همدیگر گرانی ملت را فلج کرده کی محصول اینکار است قضاوت با شما یا علی حق
پاسخ ها
دوست عزیز امش کار خودشون
هنوز جای کارت ملی درد میکنه
خدا وکیلی یه نفر از مردم از سال 86 تا الان (13 سال) میدونست همچین قانونی است
فقط بخاطر پول وجریمه است وگرنه موتورسیکلتها نه پلاک درست و حسابی دارن هرجور که بخوان رانندگی میکنن پیاده رو؛برخلاف جهت؛چراغ قرمز ...همه جور خلافی هم یه پایش موتور سیکلته هیچ تراشه آیی هم ندارها قانون هم ندارها.
پلاک سوم هم یک رهکار برای پلیس است که بهتر جریمه کتدودرآمدزائی بیشتری دارد واین طرح دردی ازناراحتی ها وگرفتاری های مردم کم نمی کند الله برکت الله
پاسخ ها
شما هم درجه جدید را میگیری
این یعنی کنترل تمام رفتارهای راننده،در همه جا که ماشین عبور میکند،
دوربین داخل شهر و جاده=کنترل دقیق سرعت ماشین
ثبت کد VIN از هر جائیکه ماشین عبور کنه و دستگاه خواننده چیپ ست وجود داشته باشد.
از کجا معلوم کار GPS هم بکنه.
هم مزایا دارد و هم معایب.
کنترل بیشتر مردم
این فقط جنبه کنترل وامنیت
هرچی کشور کمونستی چین دارد اشعالش
میده بایران فردا هم نوبت دوربین های
چهره شناسی مبارکه
این پلاک سوم خوب است ولی بشرطی که برای نصبش پول نگیرید ووقت مردم را درصف هدر ندهیدوبرگه معاینه نخواهید وبیمه نبودن خودرو ملاک نباشدبطور کلی مردم را سرکار نگذارید در این وضع خراب اقتصادی
قيمت نفت پايين آمده براي جبران كسري بودجه باز جريمه ها سفت و سخت و بالا ميره و براي توجيه كارهاشون خلاف رانندگي و دزدي را بهانه ميكنند
شب قبل ازخواب
فکرمیکندکه صبح چکارکندمشکلاتشون حل بشه
خداقوت،،،،،
پلاک سوم احتمالا رد زنی یا استراق سمع در خودرو است بعد از ان احراز مالکیت و سرقت