۹۹۴۱۳۸
۱۳ نظر
۵۰۱۴
۱۳ نظر
۵۰۱۴
پ

خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی‌سی متروکه شد

طبق اعلام مسئولان در سازمان اموال تملیکی، طی پیگیری‌های به عمل آمده و صدور بخشنامه‌ای از سوی گمرک ایران، خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی متروکه و در حال تحویل به سازمان است. این خودروها در نهایت به شرط صادرات در مزایده‌های عموی مطرح و در صورت عدم فروش به شرط صادرات به صورت اوراقی تعیین تکلیف می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: طبق اعلام مسئولان در سازمان اموال تملیکی، طی پیگیری‌های به عمل آمده و صدور بخشنامه‌ای از سوی گمرک ایران، خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی متروکه و در حال تحویل به سازمان است. این خودروها در نهایت به شرط صادرات در مزایده‌های عموی مطرح و در صورت عدم فروش به شرط صادرات به صورت اوراقی تعیین تکلیف می‌شود.

از مدت‌ها قبل با تغییر ضوابط واردات خودرو، ورود خودورهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع شد. این در شرایطی بود که در جریان واردات خودرو طی ‌سال‌های اخیر تعدادی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به گمرک و بنادر وارد شد که با تغییر ضوابط و مقررات در لیست خودروهای دپو شده قرار گرفت و امکان ترخیص پیدا نکرد.

بر این اساس در مصوبه ۲۹ بهمن ماه سال گذشته برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک و براساس بند (۲) آن تاکید شد که ترخیص خودروهای سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی امکان پذیر نبوده و مشمول این مقررات نمی‌شود.

این که چه ضوابطی در رابطه با خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی وجود داشته و آیا تا کنون اقدامی در رابطه با متروکه شدن آنها انجام شده یا خیر، موضوعی است که میرمعینی - عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی-در رابطه با آن توضیحاتی به ایسنا ارائه کرده است.

بنا بر گفته وی دررابطه با متروکه شدن خودروها و تحویل آنها به سازمان اموال تملیکی مسائل و موانعی وجود داشت که مهمترین دلیل آن ممنوع الورود شدن این وسائط نقلیه به داخل سرزمین اصلی بوده است. از سوی دیگر دلیل عدم امکان تعیین تکلیف خودرو های زیر ۲۵۰۰ سی‌سی عدم صدور مجوز استاندار است که برای اخذ مجوز استاندارد نیاز به اوراق فنی و وجود نمایندگی معتبر است، اما با توجه به این که سازمان اموال تملیکی واردکننده این خودروها نیست لذا امکان صدور مجوز بر اساس ضوابط از سوی سازمان استاندارد امکان پذیر نخواهد بود و این موضوع باعث دپوی این اموال در انبارهای سازمان و گمرک می‌شود که کسر مدل، افت قیمت و خارج شدن از حیز انتفاع را به همراه دارد.

میرمعینی ادامه داد: براین اساس مقرر شد مراتب جهت استحضار و صدور اوامر طی گزارشی برای هیات وزیران ارسال شود تا در صورت امکان راهکار اجرایی تعیین تکلیف اموال دولت خارج از ضوابط ابلاغی استاندارد بررسی شود.

عضو هیات مدیره سازمان اموال تملیکی با اشاره به این که خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی متروکه می‌شود و باید در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گیرند گفت:قبلا این خودروها به دلیل ممنوعیت به سازمان تحویل نمی‌شدند اما در نهایت توانستیم بر اساس قانون نسبت به تحویل آنها دستورات لازم را اخذ کنیم واکنون دو هفته‌ای است که طی بخشنامه صادره خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به سازمان اموال تملیکی تحویل می شوند.

تکلیف خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی مناطق آزاد

اما در حالی باید خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی متروکه شود که درگزارش اخیر گمرک در رابطه با آخرین وضعیت ترخیص خودروهای دپو شده اعلام شده بود که از حدود ۲۲۷ دستگاه موجود در گمرک خرمشهر ۷۳ دستگاه سفارش آمریکا و ۱۵۴ دستگاه بالای ۲۵۰۰ سی سی هستند که نسبت به ترخیص ۱۴۴ خودرو جهت تردد در منطقه آزاد و بار رعایت مقررات مربوطه اقدام شود.

بر این اساس نسبت به خودروهای اروندی که بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هستند نیز اقدام شده است که میرمعینی درباره آنها توضیح داد: مناطق آزاد طبق مقررات خود مدیریت شده و مجوزهای خاص دارند، ازاین رو ترخیص خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی در این مناطق فقط جهت تردد در مناطق آزاد است و در سرزمین اصلی این اتفاق نخواهد افتد.

وی یادآور شد: خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی که در گمرک باقی مانده و امکان تردد در سرزمین اصلی را ندارند متروکه شده و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد که در نهایت به شرط صادرات در مزایده‌های عموی مطرح خواهند شد و در صورت عدم فروش به شرط صادرات به صورت اوراقی تعیین تکلیف می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    پول این خودرو ها ۳ سال قبل از کشور خارج شده در حالیکه هنوز این خودرو ها در گمرک بلاتکلیف هستند
    اگر ممنوع بوده پس چرا گمرک از واردکنندگان تحویل گرفته و در پارکینگ گمرک نگه داشته تا الان؟؟؟!!!
    اگر قانون تغییر کرده چرا عطف به ما سبق شده برای این خودروها...
    ضرر اصلی برای اینگونه تصمیمات و اقدامات جاهلانه برای مردم هست که پول نفت کشور به عناوین مختلف به هدر می‌رود

  • علی 11

    از چند وقت دیگه با شیشه های دودی در سطح تهران حرکت میکنن همین خودروها

    پاسخ ها

    • بدون نام

      مال خانم زاده آقازاده

  • راجوخان هندی

    خخخخخ،حالا نگاه کنید،بیشتر این خودروها دست آقایان مسئول و آقازاده هاست، و تو تهران و شمال دوردورمیکنند......!!!!!!!

  • بدون نام

    پراید بالای چندهزاره ؟

    پاسخ ها

    • بدون نام

      مصرف بنزین این ماشینها لااقل از ماشبنهای داخلی خودمان کمتره

  • بدون نام

    ای خدا لعنت کنه شرکت سایپا و ایرانخودرو رو

    پاسخ ها

    • بدون نام

      الهی آمین

  • بدون نام

    خودروهایی که در کشورهای خلیج به عنوان تاکسی استفاده میشه اینجا لاکچری هست.

  • بدون نام

    خدایا چرا ااااااا

  • بدون نام

    ماشینهای خارجی نگاشون کنی کارخانه های خودروسازی ایران ارزش دارن.فکر آزاد باشه چه میکنه.تف براقتصاددولتی

  • بدون نام

    برترینها چرا نظر منو سانسر میکنی
    چون ترخیصکاریم و میدونیم جریان چیه سانسر میکنی

  • TNT2

    اخه به شما چه چند سی سی هستش عجب داستانیه ها..تنها کشوری که نمیگذازه ماشین های سریع و حجم سی سی بالا واردش بشه ایران هستش انگار زندانه که اجازه نمیدن هرچیزی که عشقشونه به دست مردم زندانی برسه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج