رمزگشایی از افزایش شوکهکننده قیمت خودرو
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت خودرو کشور ما خود را تافته جدا بافته از حاکمیت می داند تاکید کرد: صنعت خودروسازی ما نیازمند ورود جدی دستگاه قضایی و دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم است.
ایسنا نوشت: نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت خودرو کشور ما خود را تافته جدا بافته از حاکمیت می داند تاکید کرد: صنعت خودروسازی ما نیازمند ورود جدی دستگاه قضایی و دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم است.
یحیی کمالی پور با اشاره به افزایش بی رویه قیمت خودرو در کشور گفت: مجلس مدت هاست از طرق مختلف اقداماتی را برای سامان بخشی به این حوزه انجام داده است؛ یکی از همین اقدامات تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو بود؛ همچنین نمایندگان در این خصوص در صحن مجلس نطق کرده و با رسانه ها مصاحبه انجام می دادند؛ به هر شکل مجلس تلاش های زیادی داشت تا بتوانیم شاهد انسجام در این بازار باشیم، اما متاسفانه این اقدامات مجلس موفق نبود.
وی افزود: بعید به نظر می رسد با توجه به مدت کوتاهی که از عمر مجلس دهم باقی مانده نمایندگان این مجلس بتوانند از بعد نظارتی به این موضوع ورود کرده و اقدامی انجام دهند؛ البته باید توجه کنیم مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی نمیتواند به ساز و کار قیمت گذاری، خرید، فروش و پیش فروش ورود کند.
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: در این وضعیت نابسامان اولا ورود دستگاه قضایی، ثانیا ورود عاجل متولیان امر و سازمان های مرتبط با موضوع شاید راهگشاتر از اقدامی باشد که مجلس بخواهد در این مدت انجام دهد.
کمالی پور همچنین درباره علت افزایش بی رویه قیمتها در این بازار اظهار کرد: فکر می کنم صنعت خودرو کشور ما خود را تافته جدا بافته از حاکمیت می داند، به همین دلیل نه دستورالعمل ها، نه نطقها و نه سخنرانیها تاثیری بر عملکرد آنها ندارد و آن ها کار خودشان را انجام می دهند.
وی با انتقاد از رویه پیش فروش خودروسازان گفت: یک یا دو سال افرادی برای دریافت خودرو ثبت نام کردند ولی ایران خودرو نه تنها به تعهد خود عمل نکرده بلکه باز هم اقدام به پیش فروش می کند، آن هم پیش فروشی که هزار حرف و حدیث و مشکل در سامانهاش وجود دارد.
کمالی پور اضافه کرد: صنعت خودروسازی ما نیازمند ورود جدی دستگاه قضایی و دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم است، از سوی دیگر نهادهای نظارتی هم در کمک به رفع نواقص ساختاری این تشکیلات اقدام لازم را انجام دهند؛ قیمت و کیفیت این خودروها با یکدیگر هیچ تطابقی ندارند، در این شرایط چه اتفاقی رخ داده که قیمت خودرو اینگونه رشد داشته است؟ نکته جالب در این است که آنها حق به جانب بوده و پاسخگو هم نیستند.
نظر کاربران
ملت نادان == شعار
پاسخ ها
واقعا
فساد و بخور بخور دیگه رمزگشایی نمیخواد
در متن هم نوشته، هر دو کمپانی، هنوز تعهداتی از سال 97 دارند و به وفور در سال 98هم ثبت نام کردند(البته نزدیکان و دلال ها)، حالا چطور می خوان همه را سه ماهه تحویل بدن، الله اعلم!! بعدم این پیش فروش سیستمی، همیشه هنگ است و افرادخودشان موفق به ثبت نام میشن!! در آخر هم، دو کمپانی بزرگ دولتی اند و خودتان آنرا هدایت می کنید، یعنی چه تافته جدا بافته؟؟! سود بیشتر خودروساز یعنی پول بیشتر در جیب دولت!!! دوران اوایل انقلاب که مردم را ساده می پنداشتید، گذشته، الان در عصر ارتباطات، حتی اون روستایی هم میدونه که شماها، چه کاره هستید!!!!
خود خودروسازان دست در دست دلالان این رقم ها رو درست کردن که احتمالا دست خارجی ومنافق توکاهست برای هرج ومرج وکاری که تحریم نتونست بکنه .مردم اگه ۱۰۰میلیون بدن آشغال پراید بگیرن اگه داشته باشن بهتر خودرو وارد بشه که واقعا اگه پراید بشه ۱۰۰ میلیون حکومتی برای خودرو ساز نمیمونه
تمام قیمتهایی که تو ایران سرمایه حساب میشن مثل ماشین و ملک و دلار و طلا همه رشد وحشتناکی داشتن واین به خاطر بی کفایتی دولت و سیستم نظارت داره و البته جو روانی وترس از اینده هم مردم رو توی این بازی مافیای اقتصادی سیاسی میندازه
پاسخ ها
خودروساز و دولت خودشان بزرگترین دلال هستند پیش فروش را با کدهای خاص به افراد خودشان میدهند و ان افراد پس از گرفتن خودرو پورسانتش را میدهند تمام دولتی ها این کار را میکنند تنها راهش نخریدن هست ملت همیشه در صحن
مدیریت پت و مت ... !!!!
دستگاه قضا و مجلس هیچ گونه نظارتی نداشتن که ایی وضع به وجود اومده.. اگه دستگاه قضا و مجلس ورودمیکردن وایی خودروسازان بی وجدان جریمه و مجازات میکردن اونم با اشد مجازات مثل بقیه مفسدین اقتصادی حالا ایی حال وروزصنعت خودرونبود...هر قیمتی که عشقشونه گذاشتن رو ماشین ازخدابی خبرای بی وجدان خداازشون نگذره که ایقدباعث هرج ومرج وگرونی کاذب وحباب شدن...
دولتها ناکارآمد هستند
دستهای پشت پرده زیاد است
فساد بشدت نهادینه شده
چند دولتی کاملا احساس میشه
حقوق مردم در اولویت آخره،
اینها چطوری حل میشه و کی حلش میکنه، سوال بزرگ مردم است!!!
وقتی عملکرد دستگاه نظارتی خوب نباشدو کارخانه خودرو هم دولتی باشد از این بهتر نمی شود.
یعنی تو این مملکت کسی نیست جلوی این خودرو سازی بایسته؟ ...
من اگه قیمت قوطی ها به زیر 20 میلیون برسه حاضر نیستم بخرم
ولی تعجبم چرا نمیتونن جلوی این گروه مافیایی را بگیرند
این گروه را شناسایی کنید
مجوز این شرکتها را کی صادر میکنه؟ حتما من؟!
با پول مشکلاتشونا حل کردن، از اون بالا کارشون درست شده ، شماها کاره ای نیستین
اگه دنبال حل مشکل مردم هستید که بعید می دانیم این ورود و خروج فلان وزرات خانه یا فلان مسئول را رها کنید فقط و فقط واردات خودرو دست دوم با سود گمرکی کم را آزاد کنید تا مردم حتی نگاهی به این تولیدات و آلات قتاله ایران خودرو و سایپا نکنند....
هیچ کس نمی تواند این دوخودروسازراکنترل کندچون مافیاتشکیل دادندازنمایندگی تاشرکت باهم متصل هستند
اگر دولت واقعا راست میگوید که احتمالش نیم درصده،بیاد واردات خودرو ،رو ازاد منه بدون دریافت هزینه های نجومی گمرکی،اصلا کدوم کشور دنیا میگه فقط وفقط از تولیدات داخل مگر اینکه غرض ومرض داشته باشه اینهمه کارخانه ها رو به عمد ورشکسته کرد توفکر بیکار شدن کارکنانش نبود حتما یه مرضی توجونشون هست
دو تا شرکت بی عرضه،با محصولات بی کیفیت دارن سر ملت رو کلاه میزارن،،،هیچکس هم رسیدگی نمیکنه به تخلوفاتشون
یکی به من اختیار بده تا جلوشون بگیرم
2 تا از دلال خودرو عدام شن کنه بازار خودرو کاهش می یابد
سلام برادران برای جلو گیری ازاین نگرانی های بی حد مرز گرانی خودرو مخصو صأ ن خودرو های مثل پراید برای طبقه کم درا مد که 12 میلیونی یا 18 میلیون بود. تنها کسی که می توانند جلوی این گرا نی را بگیرد. حاجی آقای رأیسی ریا ست محترم قوه قضا أیه است/ _وسلام