۹۹۲۱۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

درخواست جان کری برای لغو اعدام ۵۲۹ نفر

وزیر امور خارجه امریکا چهارشنبه از دولت مصر خواست حکم دادگاه را درخصوص محکومیت ۵۲۹ تن از هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر به مجازات اعدام، لغو کند.

تابناک: وزیر امور خارجه امریکا چهارشنبه از دولت مصر خواست حکم دادگاه را درخصوص محکومیت ۵۲۹ تن از هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر به مجازات اعدام، لغو کند.

جان کری ضمن این درخواست هشدار داد: «اجرای چنین حکمی «پیام منفی» برای جهان خواهد داشت و من عمیقا از صدور این حکم ناگهانی و بی سابقه یک دادگاه مصری که پس از برگزاری محاکمه سریع و دسته جمعی، به صدور احکام اولیه مجازات اعدام ۵۲۹ شهروند اقدام ورزیده است، نگران شدم.»

وزیر خارجه امریکا خاطرنشان کرد: «این حکم به سادگی منطق و استدلال را به چالش می کشد و من از دولت موقت مصر می خواهم آن را لغو کرده و اجرای روند قانونی را درباره متهمان تضمین کند ؛هرگونه اقدامی کمتر از این، بی احترامی به شجاعت همه کسانی خواهد بود که جان شان را فدای ارزش های دموکراتیک می کنند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان ، حدود ۱۲۰۰ متهم این پرونده از جمله ۵۲۹ نفری که دوشنبه محکوم شدند به قتل و تلاش برای قتل در ارتباط با مرگ دو مأمور پلیس در ناآرامی های ۱۴ اوت در منطقه «مینیا» در جنوب قاهره متهم هستند.

در همین حال عبدل فتاح السیسی فرمانده ارتش مصر که مرسی را از قدرت خلع کرد، اعلام کرد به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر از سمت خود استعفا کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج