۹۹۱۲۷۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

احتمال آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها از بهمن‌ماه

سخنگوی سازمان سنجش با اشاره به اینکه ممکن است، شروع سال تحصیلی پذیرفته‌شدگان در آزمون‌ها از بهمن ماه باشد, درباره تفاوت آزمون سراسری امسال با سال‌های گذشته توضیحاتی داد.

سخنگوی سازمان سنجش با اشاره به اینکه ممکن است، شروع سال تحصیلی پذیرفته‌شدگان در آزمون‌ها از بهمن ماه باشد, درباره تفاوت آزمون سراسری امسال با سال‌های گذشته توضیحاتی داد.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش درباره تغییرات آزمون‌های سراسری سال ۹۹ اظهار کرد: سازمان سنجش به دنبال تقاضای داوطلبان برای تغییر زمان آزمون‌ها پیشنهادی را به ستاد ملی کرونا ارسال کرد که در جلسه ۱۴ اردیبهشت تصویب شد.

وی افزود: بر این اساس آزمون دکتری روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه، کارشناسی ارشد روزهای پنجشنبه و جمعه دوم و سوم مردادماه، آزمون سراسری روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ مردادماه و آزمونهای فنی و حرفه‌ای و کارشناسی ناپیوسته در تاریخ ۱۴ شهریور ماه ۹۹ برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش با اشاره به اینکه زمان دریافت کارت شرکت در آزمون‌ها هنوز مشخص نیست و زمان آن با اطلاعیه‌هایی که در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد به اطلاع داوطلبان می‌رسد،گفت: تسهیلاتی را برای آزمون دکترا و کارشناسی ارشد در اختیار داوطلبان قرار دادیم.

داوطلبان آزمون دکتری تا فردا می‌توانند حوزه انتخابی را تغییر دهند

زرین‌آمیزی ادامه داد: داوطلبان آزمون دکتری تا فردا فرصت دارند متقاضی تغییر حوزه انتخابی خود باشند و بدین منظور باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و حوزه امتحانی را تغییر دهند، برای آزمون کارشناسی ارشد این تسهیلات ارائه شد و ۱۰ هزار و ۴۰۰ داوطلب حوزه امتحانی را تغییر دادند که این امکان در فرصت‌های اول تا سوم اردیبهشت فراهم شد.

احتمال آغاز سال تحصیلی از بهمن ماه

وی درباره زمان اعلام نتایج، آغاز ثبت‌نام و اینکه آیا شروع سال تحصیلی با تاخیر خواهد بود، مطرح کرد: بر اساس زمانبندی اعلام نتایج، پس از برگزاری آزمون پروسه انتخاب رشته و اعلام نتایج را انجام می‌دهیم. برخی رشته‌ها نیمه متمرکز بوده و آزمون‌های عملی دارند و قطعاً تاخیر در اعلام نتایج داریم. همچنین دانشگاه‌ها در نیمسال دوم فارغ التحصیل نداشتند بنابراین ممکن است شرایط پذیرش در نیمسال اول را نداشته باشند و پذیرش در بهمن ماه انجام شود.

وی متذکر شد: هنوز زمان اعلام نتایج مشخص نیست چون آزمون برگزار نشده است اما برای آزمون‌ دکترا پروسه ۲.۵ تا ۳ ماه برای اعلام نتایج نیاز داریم.

زرین آمیزی درباره آزمونهای فنی و حرفه‌ای و کاردانی به کارشناسی عنوان کرد: در این بخش بیشتر رشته‌ها به صورت سوابق تحصیلی است و مشکلات کمتر است. همچنین در آزمون دکترا ۱۷۹ هزار و ۶۰۳ نفر، کارشناسی ارشد ۶۱۸ هزار و ۶۶۶ نفر و آزمون سراسری یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۲۶۲ نفر شرکت کردند.

سخنگوی سازمان سنجش در شبکه خبر درباره تفاوت آزمون سراسری امسال با سال‌های گذشته مطرح کرد: در آموزش و پرورش کلاس‌ها از اول اسفند به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و پوشش اینترنت در همه جای کشور وجود ندارد. ممکن است آموزش و پرورش از محتوای پایه دوازدهم مباحثی را حذف کند و به محض اینکه هرگونه تغییر در محتوای آزمون و حذفیات از سوی آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال شود، اعلام خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی هم عالی و عاقلانه
      دوستان دقت داشته باشن بهتره تا زمان تولید انبوه واکسن یا دارو برای کرونا جوانب احتیاط رو رعایت کنید چرا که مشکل کرونا مثل انفولانزا نیست اسیبهای جبران ناپذیر به بدن میزنه پدر دوستم کرونا گرفت الان خوب شده ولی ریه هاش چنان اسیبی دیده که کلی با سرفه مفس میکشه وای به حال فصل سرما دکتر بهش گفته دیگه ریه هات مثل سابق نیست و خیلی باید رعایت کنی
      پزشکان اروپایی کالبد شکافی کردن گفتن کرونا به کلیه و قلب هم اسیب میزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج