آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۹۹۰۱۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

امکان فروش یک‌جای سهام عدالت وجود ندارد

شهروند: با آزادسازی سهام عدالت، پرسش‌های متعددی برای دارندگان برگه‌های عدالت ایجاد شده است. سازمان خصوصی‌سازی با صدور اطلاعیه‌های جدید به بخشی از این پرسش‌ها جواب داده است؛ ازجمله اینکه امکان خریدوفروش یک‌جای سهام عدالت وجود ندارد و فعلا نمی‌شود سهام متوفیان را به وراث منتقل کرد.

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: «در شیوه سهامداری مستقیم، فروش یک‌جای سهام عدالت امکان‌پذیر نیست، بلکه محدودیتی در معاملات وجود دارد.» او در گفت‌وگویی که با صداوسیما داشته است، توضیح داد: «علت این موضوع، امکان بروز مشکلات با ورود یک‌باره همه افراد برای فروش سهام است، به همین دلیل پس از اینکه اوراق سهام عدالت به نام افراد شد، مطابق سازوکاری که شورای‌عالی بورس تعیین می‌کند، عمل خواهد شد و سازوکار این مهم از سوی شورای‌عالی بورس تعیین می‌شود.»

امکان فروش یک‌جای سهام عدالت وجود ندارد

درحال حاضر افراد می‌توانند به صورت مستقیم سهامداری کنند. به این ترتیب که با آزادسازی سهام خود در بورس حاضر شده و معاملات انجام دهند. در این روش سود و زیان حاصل از معاملات به عهده فرد سهامدار است. لازم است که بدانید اگر سهام عدالت‌تان را آزاد کردید و پشیمان شدید، سود سهام عدالت‌تان مشمول مالیات می‌شود.

در روش غیرمستقیم شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مسئول سهام عدالت افراد هستند و مطابق سودی که دولت برای این نوع سهام پرداخت می‌کرد، به مالکان سود پرداخت می‌کنند. البته در این روش سهامدار حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهد داشت.

درباره افرادی که مشمول سهام عدالت نیستند، سازمان خصوصی‌سازی توضیح داده است که این افراد فعلا امکان درخواست سهام عدالت ندارند. علاوه بر این، درحال حاضر روند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث متوقف شده است. انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آنها که تاکنون از طریق دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیکی دولت انجام می‌شد، درحالی متوقف شده است که پیشتر سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود وراث این دسته از مشمولان سهام عدالت، با در دست‌داشتن مدارک لازم می‌توانند به این دفاتر در سراسر کشور مراجعه کرده و به تقسیم اصل و سود سهام عدالت متوفیان خود میان وراث اقدام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بقیه جامانده های وام کرونا،کی،وام میگیرن؟!آقایان اعلام کنند

    • بدون نام

      داره کم کم گند این آزادسازیشون هم در میاد!ی کارایی میکنن که مردم نتونن آزادش کنن و حتی اگه کسی مخالف خواسته شون آزادش کرد فقط 30درصدشو فقط بتونه بفروشه اونم با مالیات و هزارتا کوفت و زهرمارشون

    • بدون نام

      مگه زنده ها گرفتند که به فکر مرده ها هستید.مردم رو خوب سرکار گذاشتید۷

    • بدون نام

      باید اسم واقعیشو سهام غیره عدالت

    • وانک علا خلق عظیم

      نمیدهید توان دادن ندارید یک ملیون وام کرونا با هزار بدبختی دادید به مردم یارانه بگیر حالا میخواهید ده ملیون تومان بدهید ههههههههههههعععععهها

    • بدون نام

      همش فیلم

    • بی نام...

      اگر بخوان مثل دولت بدهند که اصلا ندن خیلی بهتره و هر کسی بفروشه بهتره هس چون با فروشش پولی که بگیره رو سپرده کنه سودش بیشتر هس چون شخص خودم در این چند دوره که داده دولت به 100 هزار تومن هم نرسیده و اگر بخوام بدم به یک شرکت و اون بخواد بجای دولت بهم سود بدهد که بفروشم خیالم راحت و سود کردم...

    • XX MADARANH XX

      خخخخخخخ از همان اول معلوم بود که فقط حرف مفت می‌زنید

    • بدون نام

      دلم میخواد یکجا بفروشم

    • بدون نام

      از همین اول کار با دریافت مالیات از سود شروع کردید خدا عاقبت کار را خیر کند

    • ماشالله

      آقای محترم، چرا درست وحسابی مردم را برای انتخاب نوع مالکیت راهنمایی نمیکنید حالا اگه خودتان ذینفع بودید روزی هزار بار در موردش صحبت میکردید

    • بدون نام

      خودشون قانون میزارن خودشون هم تصویب میکنن مردم هم هیچکاره
      ایران تنها کشوری که در مورد دارایی مردم تصمیم گرفته میشود.

    • بدون نام

      مگه چقدری هست که نصفشم نمیشه فروخت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج