برنامهریزی برای تحریک تقاضای خرید کالای داخلی
وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتقای بهرهوری از طریق بازسازی و نوسازی صنایع بزرگ و صنوف تولیدی را از جمله برنامههای مهم وزارت صمت در سال جهش تولید عنوان کرد و از بازسازی و نوسازی حداقل ۵۰ واحد صنعتی بزرگ و بازسازی و نوسازی حداقل ۱۵۰۰ واحد صنفی تولیدی در سطح کشور در سال ۹۹ خبر داد.
خبرآنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتقای بهرهوری از طریق بازسازی و نوسازی صنایع بزرگ و صنوف تولیدی را از جمله برنامههای مهم وزارت صمت در سال جهش تولید عنوان کرد و از بازسازی و نوسازی حداقل ۵۰ واحد صنعتی بزرگ و بازسازی و نوسازی حداقل ۱۵۰۰ واحد صنفی تولیدی در سطح کشور در سال ۹۹ خبر داد.
به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی تصریح کرد: این برنامه همسو با برنامه راهاندازی مجدد ۲۲۰۰ واحد صنعتی تعطیل و فعال سازی ظرفیت خالی واحدهای صنعتی با اولویت تامین بازار ۸۰ میلیونی داخل کشور در سال ۹۹ پیگیری می شود.
برنامهریزی برای تحریک تقاضای خرید کالاهای مصرفی بادوام ساخت داخل
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: یکی از شاخص های بسیار مهم و تاثیرگذار در جهش تولید، توجه به بازار ۸۰ میلیونی داخل و تحریک تقاضای خرید کالاهای مصرفی بادوام ساخت داخل است.
رحمانی گفت: در گام نخست این پروژه، افزایش تولید و تقاضای محصولات لوازم خانگی شامل ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، تلویزیون و کولر آبی و همچنین فرش دستباف در سطح بازار داخل در دستور کار است.
وی افزود: برای تقویت زنجیرههای صنایع منتخب و افزایش رقابت پذیری آن ها این وزارتخانه اجرای بسته های سیاستی در خصوص تکمیل زنجیره ارزش صنایع منتخب شامل صنایع نساجی، پوشاک و چرم، صنایع خودرو، صنایع لوازم خانگی، لاستیک و پلاستیک، فلزات اساسی، صنایع پایین دست پتروشیمی و محصولات از کاغذ را در دستور کار قرار داده است.
توجه به توسعه بازار و وتقویت برندهای ایرانی
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: توسعه بازار ۸۰ میلیونی داخل و همچنین توجه به ظرفیت های صادراتی کالاهای ایرانی به خصوص به کشورهای همسایه نیازمند ارتقاء جایگاه برندهای ایرانی و کیفیت تولیدات داخلی است.
رحمانی گفت: این مهم در صنایعی همچون لوازم خانگی و فرش دستباف از اهمیت فراوانی برخوردار است و با وجود همه محدودیتها، می توانیم با مهیا شدن عرصه برای بروز و ظهور توان تولید داخل در حوزه صنایع لوازم خانگی، به سمت احیا و تثبیت جایگاه برندهای ایرانی حرکت کنیم.
نظر کاربران
بازار پر از فساد خودرو رو چه کسی مدیریت کند؟ چرا ما تازه ازدواج کرده ها توان خرید خودرو برای گذران زندگی رو نداریم؟ چرا قیمت ها افسارگسیخته شدند؟ چرا کسی توی این مملکت پرادعا راهکار نمی دهد؟ فقط بلدند مردم رو روز های نیازشون ببینند.
شما اول کیفیت کالاهاتون بالا ببرین بعد نطق کنین وقتی بیشتر از مبلغ خرید کالای داخل باید،خرج تعمیرش بشه ،
پاسخ ها
واقعا که
به دو دلیل مردم نگران خرید تولید داخلی اند :
۱_ بدترین ضربه را مردم در مشکل تورم و گرانی از انحصاری بودن صنعت خودروی داخلی خوردند زخمی که هیچ دشمنی به مردم نزده !
۲_ کیفیت تولید داخلی از تولیدات خارجی نه در همه موارد ولی در بسیاری از موارد قابل مقایسه نیست ! در دنیایی که لحظه به لحظه رو به رشد است نمیتوان به جای استفاده از وسایل بهتر به سمت بدتر و پر درد سر تر برویم مگر زمان در توقف است یا به عقب برمیگردد که عمرمان را صرف کلنجار رفتن با اجناس بی کیفیت کنیم که در بسیاری از موارد حتی سلامتی ما را تحت الشعاع قرار میدهد
از نظر شما کالای چینی هم تولید داخل هست
پاسخ ها
کالای چینی وکالتی ایرانی گفتمش گرونه .یخچال خریدیم یکماه نشدموتورش سوخت
یه مشت اشعال ایرانی که یه سال کار نکرده رنگش زرد میشه توکه این حرف میزنی خدا وکیلی توی خونت یه تکه وسایل ایرانی داری هرچی برای خودت میپسندی برای مردم ایرانم همونا بخواه نا مرد
شما یه خودرونمیتونین تولیدکنین چه وضعی درست کردین چرا ادعای الکی میکنین خودشمای وزیر تموم وسیله های منزلتون حارجیه یه نگاهی بندازین بهتره اول ازخودتون شروع کنید تا مردم هم ازشما یادبگیرن .
نا زمانی که شاخص هایی چون ، ارتقا کیفیت ، کاهش هزینه ها ، مشتری مداری،...در صنایع ایران حاکم نشه ، تنها و تنها راه زنده ماندن صنایع ایرانی ، مشارکت در تولید با کشورهای صاحب سبک خارجی است و بس . (متاسفانه) شعار پوچ ندهیم واقعگرا باشیم .
مثل قضیه ماشین تولید داخل فقط البته با قیمت های نجومی
اول دولت ووزارت خانه هاونهادهاوشرکت های تابعه و...ازکالای داخلی،حمایت وخریدکنند!