کرونا نبود، مرز تولید در سال شکسته میشد
به گفته دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، اگر چه سال ۹۸، سالی پر فراز و فرود به لحاظ تیراژ تولید برای صنعت خودرو ایران بود اما در پایان این سال عملکرد و دستاورد قابل قبولی از اتحاد و همبستگی خودروسازان و قطعه سازان برجای ماند.
خبرگزاری ایسنا: به گفته دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، اگر چه سال ۹۸، سالی پر فراز و فرود به لحاظ تیراژ تولید برای صنعت خودرو ایران بود اما در پایان این سال عملکرد و دستاورد قابل قبولی از اتحاد و همبستگی خودروسازان و قطعه سازان برجای ماند.
آرش محبی نژاد با بیان اینکه براساس آمار، انحراف منفی و تجمیعی تولید خودروسازان از ۴۰ درصد در نیمه اول سال گذشته به حدود ۱۳ درصد در پایان سال ۹۸ رسید، افزود: در نیمه اول سال ۹۸ تولید در ایران خودرو به خصوص در مردادماه کاهش بیشتری یافت و نوعی سقوط آزاد در تولید ایران خودرو صورت گرفت. افت تولید ایران خودرو در نیمه سال ۹۸ موجب شد که این خودروساز تا حدودی زنجیره تامین خود را از دست بدهد. این روند نزولی تولید اگر چه در سایپا نیز با شیب بسیار ملایم تری تا مرداد ۹۸ ادامه داشت اما در سه ماه شهریور، مهر و آبان روند تولید سایپا به مراتب بهتر و بالاتر از ایران خودرو شد.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی افزود: سایپا در طول سال ۹۸ با ایجاد تناسب در پرداخت و برنامه ریزی و نظم بخشی در توزیع مطالبات، روندی پایدار و ضرب آهنگ مشخصی را در تولید و پرداخت مطالبات داشت، چنانچه این شرکت در ۸ ماه اول سال ۹۸ تولیدکننده برتر صنعت خودرو کشور بود و بار اصلی تولید در سال گذشته بر دوش سایپا بود. ضربآهنگ حرکت سایپا، ضرب آهنگی مشخص و نظام مند در سال گذشته بود به طوری که این روند در نهایت موجب شد این شرکت در سال ۹۸ تیراژ قابل قبولی را به لحاظ تولید از خود بر جای بگذارد و در ۸ ماهه هشت سال، سایپا به تنهایی بار تولید را به دوش کشید.
کرونا و خلف وعده نظام بانکی؛ موجب عدم درخشش صنعت خودرو در اسفند ۹۸
محبی نژاد در ادامه با اشاره به تبعات شیوع ویروس کرونا بر افت تولید خودروسازان در ماه پایانی سال ۹۸ افزود: بدون شک در صورت نبودن تحریم ها و عدم وجود ویروس کرونا، این میزان انحراف از تولید را نیز نسبت به سال ۹۷ شاهد نبودیم، بلکه این امکان وجود داشت که مرز تولید ۹۷ نیز در سال ۹۸ شکسته شود. ورود کرونا به کشور و به همراه آن خلف وعده نظام بانکی در پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان موجب عدم درخشش صنعت خودرو در ماه پایانی سال شد و پایان پرفروغی در انتهای سال ۹۸ برای این صنعت رقم نخورد!
وی یادآور شد: سال گذشته در قالب برگزاری چهار میز ساخت داخل بیش از ۷۰ درصد قطعات وابسته با حمایت خودروسازان و جانفشانی قطعه سازان داخلی سازی شد و برخی از این قطعات نیز به تولید انبوه رسید و تعدادی از آنها نیز در آینده نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید که به طور قطع تمام این دستاوردها و تبدیل فرودها به فراز نتیجه تلاش و برنامه ریزی خودروسازان و همت قطعه سازان بوده است.
دبیر انجمن همگن قطعه سازی با اشاره به حرکت پایدار و شفاف سایپا در پرداخت مطالبات تاکید کرد: امید است در سال جدید نیز شاهد تدوام حرکت با ثبات و بر مدار پایدار در سایپا باشیم و همزمان افزایش تولیدی که سال گذشته در ایران خودرو صورت گرفت در سال جاری تداوم پیدا کند که در صورتی که این امر اتفاق بیافتد هر دو خودروساز بزرگ با اتحاد و همدلی با زنجیره تامین جهش تولید را رقم خواهند زد.
نظر کاربران
این همه سال کرونا نبود چه کردیدبرای خرابکاریاتون هر دفعه ی چیزی بهانه میکنید
دکتر میری اگه نمیری برو دکتر سمنانی شریعتی اینترنت اسمشو سرچ کن
ههههههههه.کلا کشور ما بر عکس عمل میکنه...وقتی باید قرنطینه باشیم نیستیم کل دنیا قرنطینه میشه ..وقتی رکود کل دنیا رو گرفته ما تولید کننده میشیم !....
عجب آدمهای پرویی خخخ
کرونا برای تو این بهانه رو جور کرد والا سالهای گذشته کی دستاتو گرفته بود دروغگو خجالت داره واقعا
سال ۹۸ که خوب مردمو چاپیدین. پراید ارابه ی مرگ رو به بالای ۶۰ میلیون رسوندین. ماشینی که ۱۰ میلیون هم بابتش بدن گرونه
مهم هم تولید است وهم قدرت خرید.دکتر
خاله اگه پسر بود میشد دایی .
اگه ؟؟
دادا اگه خیلی چیزها اینجور نبود که الان هست ، اینجا به یقین گرانبهاترین قطعه دنیا بود .
اما و اگه رو ولش کن نابودی الان و بچسب .
خاله اگه پسر بود میشد دایی .
اگه ؟؟
دادا اگه خیلی چیزها اینجور نبود که الان هست ، اینجا به یقین گرانبهاترین قطعه دنیا بود .
اما و اگه رو ولش کن نابودی الان و بچسب .