قول نرمال ماندن اینترنت در نوروز!
مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با تمهیدات درنظر گرفته پیش بینی می شود که زیرساخت شبکه های ارتباطی در روزهای ابتدایی سال جدید و با وجود افزایش حجم ترافیک شبکه ها در وضعیت نرمال قرار داشته باشد.
آماده باش تیم های نگهداری شبکه های ارتباطی
وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت به طور قطع در برقراری ارتباطات مطلوب و جابجایی مکالمات تاثیر مثبتی خواهد داشت ادامه داد: در ۶ ماهه دوم امسال ظرفیت پهنای باند اینترنت از ۷۲ گیگابیت به ۱۲۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده که این افزایش ظرفیت در برقراری ارتباطات دیتا و صوت مشترکان تاثیرگذار است.
خدایی از راه اندازی تیم های نگهداری شبکه در راستای امنیت و پایداری شبکه ارتباطات زیرساخت به صورت شبانه روزی خبر داد و گفت: تیم های نگهداری شبکه در آماده باش به سر می برند و به طور مداوم زیرساختهای ارتباطی کشور را کنترل می کنند که در صورت وفوع مشکلات احتمالی، آماده رفع خرابی و پاسخگویی خواهند بود.
افزایش بار ترافیکی GPRS و برنامه های مخابرات
با وجود مسافرتهای نوروزی پیش بینی می شود که شبکه اینترنت در ایام نوروز، روزهای پرترافیکی را تجربه نکند و به همین دلیل مسئولان معتقدند که ممکن است در ایام تعطیلات عید نوروز سرعت استفاده از اینترنت برای کاربران تا حدی نیز افزایش یابد چرا که بخشی از ترافیک شبکه اینترنت نیز مربوط به استفاده سازمان ها و شرکت ها و موسسات تجاری است که در این ایام به نوعی تعطیل هستند و بخشی از کاربران دائمی اینترنت نیز در این ایام به مسافرت می روند و همین مسئله باعث می شود استفاده از اینترنت در این ایام تا حدی کاهش یابد و تعداد کاربران کم می شود.
در این میان ممکن است استفاده از سرویس اینترنت موبایل (GPRS) افزایش یابد که در این زمینه علی سپهری راد- معاون شرکت مخابرات ایران از تمهیدات مدنظر برای این شبکه خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: با اختصاص پهنای باند اینترنت درخواستی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به مخابرات، مشکلی بابت افزایش تقاضا در بخش دیتای شبکه نداریم و امیدواریم در ایام نوروز نیز مشکلی در این راستا به وجود نیاید.
وی با بیان اینکه در مورد استفاده مشترکان از سرویس های دیتا، ممکن است با افزایش بارترافیکی GPRS در روزهای نخستین سال مواجه شویم افزود: در این زمینه با افزایش پهنای باند اینترنت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، پیش بینی می شود از نظر ظرفیت مشکلی از این بابت به وجود نیاید. معاون شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: مرکز تماس ۲۰۲۰ شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور به صورت همه روزه پاسخگوی مشکلات مشترکان اینترنت خواهد بود.
ارسال نظر