درآمد باورنکردنی پایتخت برای سیما را ببینید
یکی از سوالات بینندگان سریال پرمخاطب پایتخت، هزینه یا درآمدزایی آن برای سیماست. با توجه به این که سریال با اسپانسری به نام موسسه اوج تولید شده، ظاهرا هزینهای برای سیما نداشته و تنها زمانی که به پخش آن اختصاص داده میشود از جیب سیماست.
برترینها: یکی از سوالات بینندگان سریال پرمخاطب پایتخت، هزینه یا درآمدزایی آن برای سیماست. با توجه به این که سریال با اسپانسری به نام موسسه اوج تولید شده، ظاهرا هزینهای برای سیما نداشته و تنها زمانی که به پخش آن اختصاص داده میشود از جیب سیماست.
در مورد درآمدزایی هم شاید یک حساب و کتاب ساده راهگشا باشد. برای بررسی درآمد آگهیهای بازرگانی قبل و وسط این مجموعه، شب جمعه را مدنظر قرار دادیم. در این شب مجموعا ۱۲۵۱ ثانیه آگهی پخش شد که البته جزو شبهای کمآگهی محسوب میشد. (در شب-های اول بالا بودن زمان آگهی حتی به اعتراض عوامل سریال انجامید).
در نظر بگیرید که تعرفه آگهی سال ۹۸ برای برنامهای مثل پایتخت ثانیهای ۱۱ میلیون تومان بوده. اگر این رقم را برای سال ۹۹ پنجاه درصد بالاتر فرض کنیم، یعنی آگهی پخش شده دستکم ثانیهای ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.
این رقم ضرب در ثانیههای پخش شده، مبلغی در حدود ۱۹ میلیارد تومان آگهی برای یک قسمت را نشان میدهد. یعنی برای پخش بیش از ده قسمت سریال بیش از ۲۰۰میلیارد تومان سود بدون هزینه، نصیب صدا و سیما خواهد شد که رقمی نجومی است. با این حساب اهمیت این سریال برای سیما بیشتر مشخص میشود و سانسور و صدماتی که به پخش و محبوبیت آن وارد میشود قابل تاملتر به نظر میرسد.
نظر کاربران
پس بااین نتیجه میشه گفت پایتخت بیشتر برای سیما جنبه اقتصادی دارد تا فرهنگی
واین نکته که مخاطب با این حجم تبلیغات تاوان چی را باید بده