۹۵۹۱۶۸
۹ نظر
۵۰۱۵
۹ نظر
۵۰۱۵
پ

آیا ایران بین سوریه و ترکیه میانجیگری می‌کند؟

در ساعتهای گذشته، ارتش سوریه ازادی بخش های بیشتر و پیشروی در جبهه های مختلف را اعلام کرد و براساس این اعلام، ۸ روستای جدید در حلب آزاد و یک آرامش نسبی در این منطقه حاکم شده است.

انتخاب به نقل از رای الیوم نوشت: در ساعتهای گذشته، ارتش سوریه ازادی بخش های بیشتر و پیشروی در جبهه های مختلف را اعلام کرد و براساس این اعلام، ۸ روستای جدید در حلب آزاد و یک آرامش نسبی در این منطقه حاکم شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: به نظر می رسد این جبهه ها منتظر نتیجه دیدار امروز مقامات روسی و ترکی در آنکارا هستند و ظاهرا هیئت روسی حامل توافق جدیدی با طرف ترکی است، که به شرایط جدید نقشه سیطره میدانی، مربوط می شود؛ بویژه آنکه ارتش سوریه در نهایت، توافق سوچی را با قدرت نظامی خود اجرایی کرد؛ در حالی که این توافق به دلیل ناتوانی یا بی میلی آنکارا به ورود به برخورد مستقیم با جبهه النصره، اجرا نشده بود.

آنچه تا کنون می توان دریافت، آن است که هیئت روسی، به دنبال توافق جدیدی است که شامل تفاصیل تمرکز نقاط نظارت ترکیه و مکانیسمی برای شروع تحرکات مشترک روسیه و ترکیه و بازگشایی راههای بین المللی بین حلب و دمشق-حلب و لاذقیه و تاکید برای پایبندی به نابودی گروههایی باشد که هر دو طرف، آن را تروریست می دانند.

در صورتی که چنین توافقی کاملا به نتیجه برسد، احتمالا، طی نشست بین روسای جمهور روسیه و ترکیه یا در یک نشست سه جانبه، در ضمن روند نشست های آستانه در تهران، بین روحانی، پوتین و اردوغان، اعلام می شود.

تهدید اردوغان خطاب به ارتش سوریه و دادن مهلت به آن، تا آخر فوریه، برای آتش بس و عقب نشینی از اطراف مرزهای ترکیه، برای گروههای مسلح و حامیان آنها در ترکیه، رضایت بخش است. اما مجامع دیپلماتیک و نظامی آگاه، معتقدند که اردوغان با این تهدید، در واقع قصد دارد به ارتش سوریه مهلتی بدهد تا اهداف خود را محقق کرده، پیشروی خود را طبق توافق سوچی، کامل کند و این عملیات را تا اخر ماه فوریه، به پایان برساند.

در این میان، صحبتهای نماینده ایران در شورای امنیت در خصوص تلاش این کشور برای نزدیک کردن آنکارا و دمشق به یکدیگر، جالب توجه است؛ تحت روانچی از تریبون شورای امنیت، پیشنهاد داد تا بحران در شمال سوریه، از راه دیپلماتیک حل شود؛ اما منابع دیپلماتیک ایرانی، شروع به صحبت در مورد تلاش های عملی ایران برای ایجاد فضای آرام در خط دمشق -آنکارا ،نزدیک کردن دیدگاههای آنها و گشودن مسیر مستقیمی برای ارتباط بین دمشق و آنکارا، نموده اند.

حال، یک سوال مهم باقی می ماند: آیا تهران موفق به ایجاد روزنه ای در دیوار دشمنی بین سوریه و ترکیه می شود؟ بویژه آنکه روسیه یک موفقیت نسبی داشته و توانست دیدار مستقیم و علنی بین رئیس دفتر امنیت ملی سوریه، علی مملوک و رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه، حقان فیدان، ترتیب دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ساراپرویزی

      بیاییدبی پدرمادراوضع مردمودرست کنیدپرایدرسیدبه زانتیاحتی بالاول کنیدسو ریه رامرگ بربی عرضه شماکه عرضه نداریدبریدگم شیدبدیدبه اهلش

    • بدون نام

      ایران خیلی زرنگه مشکلات ممکت خودشو حل کنه نمیخواد بین کشورهای دیگه میانجیگری کنه

    • بدون نام

      ایران میانجی هم بشه فایده نداره چون ترکیه با کردهای سوریه و نظام اسد مشکل داره فقط از جبهه النصره و گروههای تروریستی تکفیری حمایت میکنه به حرف روسیه گوش نمیده اونکه ایرانه بعدم آمریکا پشت ترکیه است هم در حمله به کردهای سوریه هم در حمله به ارتش سوریه پس فایده ای نداره

    • ییی

      یکی باشه بین ایران آمریکا میانجیگری کنه این وسط فقط مردم دارن بدبخت میشن

    • م

      ایران تو کارخودش گیر کرده

    • وای فای

      کوری عصاکش کور دگر شود

    • بینام

      ایران کلا ه خودشو بگیره که باد نبره نمیخادوسا
      طت کنه

    • بیچاره

      ایران برا فضولی و مشکل گشایی کشورهای دیگه حاضر و اماده هست. ولی غافل از مشکلات مردم و کشور خودش

    • امید

      بد بخت به ترکیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج