۹۵۸۱۷۰
۱۸ نظر
۵۰۱۵
۱۸ نظر
۵۰۱۵
پ

تکرار درخواست کانادا از ایران درباره پرواز ۷۳۷

وزیر امور خارجه کانادا در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر درخواست کشورش برای خروج جعبه‌ سیاه هواپیمای اوکراینی از ایران و تحلیل آن‌ در کشوری دیگر را مطرح کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه کانادا در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر درخواست کشورش برای خروج جعبه‌ سیاه هواپیمای اوکراینی از ایران و تحلیل آن‌ در کشوری دیگر را مطرح کرد.

به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که کانادا روز چهارشنبه تاکید کرده است که ایران جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را که مدتی پیش در طی یک حادثه به اشتباه هدف قرار گرفته و سقوط کرد و منجر به جان باختن شماری از شهروندان کانادایی و شماری دیگر از اتباع خارجی و هم‌وطنانمان شد، به فرانسه بفرستد که بتوان در آنجا اطلاعات آن را تحلیل کرد.

این بیانیه همچنین مطرح کرد که فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر امور خارجه کانادا در گفت‌وگو با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، گفت که تهران باید هماهنگی‌های لازم برای انتقال اطلاعات و تحلیل سریع جعبه‌های سیاه هواپیما را انجام بدهد.

شامپاین اظهار کرد که گزینه اول آن است که «ایران از تجهیزاتی که فرانسه با توان فنی ارائه می‌دهد، برای این کار استفاده کند».

طبق این بیانیه، وزیر امور خارجه کانادا همچنین موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌های ۵۷ شهروند کانادایی را که در میان ۱۷۶ تن جان‌باختگان حادثه هواپیمای اوکراینی بوده‌اند، مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، اظهارات وزیر امور خارجه کانادا در پی این مطرح می‌شود که صبح چهارشنبه در تاریخ ۹۸/۱۰/۱۸ یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، در ایران مورد اصابت قرار گرفت که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در یک سخنران با اشاره به سانحه هواپیمای اوکراینی تاکید کرد: ایران طبق مقررات حق دارد که بررسی‌ها و تحقیقات را خودش هدایت کند. آنها به هر شکلی می‌خواهند حق ما را نادیده می‌گیرند و امکانات لازم را در اختیار ما قرار نمی دهند. بر اساس ضمیمه ۱۳ کنوانسیون شیکاگو از همه طرف‌هایی که باید، دعوت کردیم. آنها هم وظیفه دارند بر اساس درخواست ما ابزار خواندن جعبه سیاه را به ما بدهند چون از این مدل هواپیما نداشتیم. آنها استنکاف کردند در حالی که حق این کار را نداشتند و ما هم پیگیر این مساله هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جعبه سیاه دستای خارجیهارو کثیف و سیاه میکنه !!

    • بدون نام

      بگو خودتون و خسته نکنید اینها یه مشکلی دارند که جعبه سیاه و تحویل نمیدن یه اقایی زیر نظر همه مقاله میگذاره که بله طبق قانون نیوتون و پاسگال و...باید در کشوری که اون حادثه رخ داده خونده بشه نمیدونم این جمله رو از کجا شنیده و خونده که هی تکرار میکنه .عموجون اون برای کشوری هستش که توانایی و ابزار خوندنشو داشته باشه وگرنه باید به کشور مالک اون هواپیما یا سازنده اون تحویل بده نه اینکه بگه ما نمیتونیم بخونیم حالا ابزارش و بدید اموزشمون هم بیدی تا بخونیم مگه دنیا مسخره شماهستند که بهانه خنده دار میارید طبق همون قانون باید جعبه ای که توانایی خوندنشو ندارید تحویل بدید یه بچه 5ساله هم میفهمه ریگی به کفش دارید که میترسید تحویل بدید ولی دنیا ولتون نمیکنه این دیگه سانچی نیست که هپلی هپوش کنید

    • بدون نام

      خب حق دارن. هواپیما که ایرانی نیست. پس باید در کشور مالک تحلیل صورت بگیره.

    • بدون نام

      ایران داره یه چیزی قایم میکنه وگر نه تا حالا تحویل داده بودن

    • بدون نام

      مسخره طبق همون قانون کشوری که امکانات و توانایی خوندنشو نداره باید اون و به کشور سازنده یا مالک هواپیما تحویل بده کجای قانون نوشته بقیه دنیا وظیفه دارند ابزار و اموزشش و هم بفرستند خخخخخخ عجب حرف بیخودی بگو گند زدیم میترسیم رسوا بشیم

    • بدون نام

      وقتی شماها ابزار خواندن جعبه ندارین. چرا جعبه رو تحویل صاحبش نمیدین ؟؟؟؟؟؟؟؟ مسولین بی عرضه

    • بدون نام

      چه گندی باز زدین که حاظرین بمیرین اما جعبه سیاه ندین

    • طوفان صحرا

      چرا جعبه سیاه بهشون نمیدین بهشون بدین من خودم دهتا جعبه سیاه درست میکنم بهتون میدم جای یکی

    • محمد

      یعنی سفسطه ی مسىولین پدرهمه رو درآورده خوب جوادجون شماکه ریگی به کفشتون نیست فناوری خوندنشم نداریدچرانمیدیدتابه همه مردم دنیاثابت بشه شماچقدرکذاب تشریف داریدکسی که پاک است ازمحاسبه چه باک است؟؟دیگه همه میدونن میخوایدباسفسطه وقت بخریدکه اطلاعات جعبه روپاک بکنیدیاآخرشم مثل خیلی چیزهایی که گم شدن بگیدجعبه سیاه گم شدغیب شدمثل همون دکل نفتی به اون عظمت که غیب شدکسی که میتونه دکل نفتی چندهزارتنی روغیب بکنه یه جعبه که واسش مثا آب خوردن درسته؟؟

    • عشقم پرسپولیس

      زدین ملتونابودکردین موقع همکاری که میشه ماایرانی جماعت همیشه دبه درمیاریم بدین بره اگرواقعا هیچ عمدی نبوده وترسی ندارین ،خیلی هم جالبه میگوییدعمدی نبوده پس چی بوده ؟ حتما داشتیدپلی استیشین بازی میکردین

    • عشقم پرسپولیس

      لعنت الله برآدم دروغگو

    • عشقم پرسپولیس

      اگه راست میگین وهیچ ریگی به کفشتون نیست شما برویدبا اونها همکاری کنید

    • .........Z.......Y...........

      ''' ما نباید '' جعبه سیاه ' هواپیمای سرنگون شده ' اوکراینی را مفت و مجانی ' به کانادا بدهیم !!!

    • بدون نام

      کانادا سرپیازه یا. دم پیاز اکراین خودش دولتی مستقل است کانادا بیل به خرابه خودش بزند فضول

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوکراین که هر روز میگه پس چرا به اون نمیدن بعد هم مثل اینکه شهروندان کانادیی هم تو هواپیما بودند پروفسور

    • بدون نام

      بایستی طبق قوانین بین المللی عمل کنیم نه بیشتر.

    • بدون نام

      مرگ برکانادا.
      مرگ برآمریکا
      مرگ براسرائیل
      مرگ برکانادا
      مرگ براسرائیل
      مرگ برکانادا

    • بدون نام

      فکر کردین اونا هم مثل مردم ایران هستن که هر چی بگین از سر ناچاری بگن بله!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج