خط ۱۰ متروی تهران راهاندازی میشود
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: خط ۱۰ مترو در صورت تأمین منابع مالی، از اسفند راهاندازی و توسعه مییابد.
خبرگزاری فارس: علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهارداشت: تا پایان دی مراحل انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ مترو نهایی میشودهمچنین در صورت منابع مالی، این امکان وجود دارد که از اسفند مقدمات توسعه خط ۱۰ را کلید بزنیم.
وی با اشاره به اینکه خط ۱۰ مترو تهران یک خط شرقی ـ غربی است، عنوان کرد: این خط در مجموع ۴ منطقه از شهر تهران را پوشش میدهد و با خط یک و نیز با خطوط ۳ تا ۷ مترو تهران در تقاطع است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: بر اساس برآوردهای اولیه مقرر است ۱۱.۵کیلومتر از این خط از منطقه ۲۲ ، ۱۲.۵ کیلومتر از منطقه ۵، ۹ کیلومتراز منطقه یک و ۹ کیلومتر نیز از منطقه ۴ شهر تهران عبور کند.
امام با بیان اینکه برای این خط تعداد ۳۱ ایستگاه طراحی شده است، خاطرنشان کرد: نقاط مختلفی را برای آغاز عملیات اجرایی در نظر گرفتهایم اما بر اساس توجیه اقتصادیی و نیز دیدگاههای توسعه شهری بهترین نقطه برای فاز یک، بخش غربی آن است.
وی با اشاره به اینکه برای آغاز عملیات اجرایی هر خط مترو، نیاز به حفر تونل برای جابهجایی قطعات و تجهیزات است، گفت: انتهای خط ۵ از سمت وردآورد، سهراهی خیابان پیامبر در خط ۶ و نیز میدان کتاب در خط ۷ از جمله این ظرفیتها است.
مدیرعامل شرکت مترو در پایان تاکید کرد: از میان ظرفیتهای ذکر شده میدان کتاب میتواند بهترین گزینه باشد زیرا در حال حاضر یک دستگاه تی بی ام (TBM) آماده که مراحل حفاری خود را برای خط ۷ به پایان رسانده است در این نقطه قرار دارد. این دستگاه حفار قرار بود با تفکیک قطعات از این نقطه خارج شود اما به عنوان یک ظرفیت در این نقطه نگاه داشته شده تا به محض تامین منابع مالی وارد فاز عملیاتی خط ۱۰ شویم.
جلسات جذب سرمایهگذار برای آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ در حال جریان است و این خط بر اساس تصمیم شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) و نیز دستور شورای شهر تهران اولین خط از خطوط مترو تهران است که بر اساس الگوی مشارکت عمومی و خصوصی اجرایی میشود.
نظر کاربران
با سلام پس خط شش مترو چی شد تاکی ما باید منتظر باشیم
باسلام برادر اقای امام شما پله برقی میدان محمدیه خط 7 صنعت رانسب نکرده دنبال حط 10 هستی یک کاررا باخربرسان بعد مرحله دیگر 160 یا بیشتر پله که برای همه سخت است طی کردنش. متشکرم
بقران قسم از همه تهران واجب تر مترو برای جاده ساوه واسلامشهرومخصوصا نسیم شهر تا تهرانه که نه درست حسابی ناوگان عمومی داره وبیشتر منطقه کارگرنشین که بنده خداها فقط برای سرکاررفتن باید کلی هزینه بدن یعنی توجاده ساوه چون ناوگان عمومی نیست برا 5کیلومتر مسیرباید حداقل دوسه تا کورس خطی سوارشد اینم بخاطر بی تدبیری تاکسی رانی وشرکت واحده هر کورس رو هم 2000حداقل باید بدی اونوقت یه کارگر تا سرکار رفت و برگشت حداقل حداقل روزی 25هزار باید بده که باحداقل حقوق چه خاکی جز زندگی کردن مجبوری باید سرش بریزه درحالی که توتهران از این سر شهر تا اون سر میتونی با حداقل یه کرایه بری برگردی تروامام زمان اینطرفیا رو هم دریابید