۹۵۰۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مرگ موتور سواران، در تابستان ۲ برابر زمستان

سال گذشته چهار هزار و ۴۱۶ موتورسيكلت سوار در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند كه ۳۴ درصد آنها در فصل تابستان جان باخته‌اند.

خبرگزاری مهر: سال گذشته چهار هزار و ۴۱۶ موتورسيكلت سوار در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند كه ۳۴ درصد آنها در فصل تابستان جان باخته‌اند.

بر اساس آمارهاي سازمان پزشکی قانونی کشور، بين مرگ موتورسيكلت‌سواران و فصول مختلف سال ارتباط معناداري وجود دارد به اين معنا كه در فصول گرم با افزايش تلفات در اين بخش و در فصول سرد با كاهش اين آمار مواجه هستيم.

در سال گذشته يك‌هزار و ۵۰۰ موتورسيكلت سوار در فصل تابستان جان خود را از دست داده‌اند كه بيشترين آمار تلفات در سال ۱۳۹۱ را به خود اختصاص مي دهد. اين در حالي است كه آمار فوتي‌هاي موتورسيكلت‌سواران در فصل بهار همين سال يك‌هزار و ۱۶۲ نفر (۲۶.۳ درصد)، در فصل پاييز يك هزار و ۸۸ نفر (۲۴.۶ درصد) و در فصل زمستان ۶۶۶ نفر ( ۱۵.۱ درصد) بوده‌است.

در سال ۱۳۹۰ نيز شاهد تكرار اين روند هستيم، تا آنجا كه ۳۵.۵ درصد كل تلفات موتورها در فصل تابستان گزارش شده‌است. در اين سال يك‌هزار و ۲۳۵ موتورسيكلت سوار ( ۲۵.۶ درصد) در فصل بهار،‌ يك هزار و ۷۱۲ نفر (۳۵.۵ درصد) در فصل تابستان، يك‌هزار و ۲۳۰ نفر (۲۵.۵ درصد) در فصل پاييز و ۶۴۶ نفر ( ۱۳.۴ درصد) در فصل زمستان جان باخته‌اند.

آمار تلفات موتورسيكلت سواران در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال قبل از آن ۸.۴ درصد كاهش يافته و از چهار هزار و ۸۲۳ نفر در سال ۱۳۹۰ به چهار هزار و ۴۱۶ نفر در سال گذشته رسيده‌است.

بر اساس آمارهاي موجود در سال ۱۳۹۲ نيز با وجود آنكه هنوز آمارهاي فصل زمستان نهايي نشده است به نظر مي رسد بيشترين آمار مرگ موتورسيكلت سواران در فصل تابستان ثبت شده‌باشد.

در سال جاري (تا پايان آذرماه) يك‌هزار و ۳۴ موتورسيكلت سوار در فصل بهار، ‌يك هزار و ۳۰۳ نفر در فصل تابستان و ۹۴۷ نفر در فصل پاييز جان‌باخته‌اند. در مجموع در نه ماهه امسال سه هزار و ۲۸۴ موتورسيكلت سوار در كشور جان خود را از دست داده‌اند.

به طور كلي به توجه به آنچه در آمارهاي فصلي اين سازمان در مورد مرگ موتورسيكلت‌سواران گزارش شده‌است در فصل زمستان آمار مرگ موتورسيكلت‌سواران كمتر از ديگر فصول سال است كه به نظر مي رسد عمده دليل آن استفاده بيشتر اين افراد از كلاه ايمني است. از آنجا كه در فصول گرم سال عمده موتورسيكلت‌سواران از كلاه‌ايمني استفاده نمي كنند و يا كلاه‌هاي آنان از استاندارد كافي برخوردار نيست،‌ كوچك‌ترين ضربه‌اي به سر در حين تصادف زمينه مرگ آنان را فراهم خواهد كرد.

از سويي ديگر در فصل زمستان علاه بر اينكه كمتر از موتورسيكلت استفاده مي شود، راكبان اين وسيله نقليه نيز به دليل لغزندگي سطح معابر با احتياط بيشتر تردد مي كنند و همين موضوع آمار حوادث اين گروه را در زمستان كاهش مي دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج