۹۴۴۸۲۵
۵ نظر
۵۰۱۹
۵ نظر
۵۰۱۹
پ

جزئیات اتصال بزرگراهی تبریز به ارمنستان

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به این که اتصال تبریز به مرز ارمنستان برای کل کشور اهمیت دارد گفت: اگر تبریز را به مرز ارمنستان وصل کنیم، ارمنستان هم بزرگراهی می‌سازد که به کریدور بین المللی تبدیل می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به این که اتصال تبریز به مرز ارمنستان برای کل کشور اهمیت دارد گفت: اگر تبریز را به مرز ارمنستان وصل کنیم، ارمنستان هم بزرگراهی می‌سازد که به کریدور بین المللی تبدیل می‌شود.

خیرالله خادمی صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه خاوران راه‌آهن میانه ـ. تبریز، ظرفیت بالای ترانزیتی آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وجود مشکلات مالی اقدامات زیادی در زیرساخت حمل و نقل کشور انجام شده که توجه به این استان بر اساس ظرفیت‌ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در کل کشور نزدیک به یک هزار و ۱۶۰ کیلومتر آزادراه در دست اجرا داریم افزود: فقط ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در این استان ساخته می‌شود که این عدد بزرگی است و یک چهارم کل آزادراه‌های کشور است.

معاون وزیر راه وشهرسازی از احداث ۳۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی خبر داد و گفت: سه مسیر مهم ریلی در این استان ساخته می‌شود که پروژه میانه ـ. تبریز، بستان‌آباد ـ. سراب ـ. اردبیل و میانه ـ. اردبیل هم از این استان رد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه ۷۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور در دست اجراست، خاطر‌نشان کرد: کل بزرگراه‌ها ۱۷ هزار کیلومتر است که ۴۰ درصد آن در دست اجراست و سالانه ۱۲۰۰ کیلومتر بهره برداری می‌شود.

وی افزود: اتوبان تبریز ـ. اهر تا بهار سال آینده تمام می‌شود، از پروژه سراب ت. اردبیل، سال آینده تا سراب ۴ خطه خواهد شد و اتوبان‌های ورزقان ـ. ارمنستان و شبستر ـ. خوی هم در دست اجراست که در مجموع، در تمام محور‌های مراکز جمعیتی این استان زیرساخت حمل و نقل بهبود یافته و شدت کار افزایش یافته و قابل قیاس با گذشته نیست.

خادمی با اشاره به این که اتصال تبریز به مرز ارمنستان برای کل کشور اهمیت دارد، ابراز داشت: اگر تبریز را به مرز ارمنستان وصل کنیم، ارمنستان هم بزرگراهی می‌سازد که به کریدور بین‌المللی تبدیل می‌شود.

وی ویژگی‌های خط آهن میانه ـ. تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این پروژه که بخش عمده آن توسط رئیس جمهور افتتاح شد، ۵ ساعت مسیر تبریز به تهران را کاهش داده و اولین پروژه دو خطه کشور از ابتدای طراحی است که ۶۵ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری معادل دو برابر بزرگ‌ترین سد کشور صورت گرفته و تاکنون ۱۸۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی هدف این پروژه را برای اقتصادی شدن، رسیدن به تبریز و اتصال به ایستگاه قدیم راه‌آهن تبریز عنوان کرد و افزود: آذربایجان شرقی ارزش زیادی برای ترانزیت کالا دارد لذا باید ریل سریعاً به تبریز برسد که برای تحقق آن، به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • تراختور

    شبستر تا خوی ۱۸سال هست دست اجرا هست معلوم نیست تا گی ادامه داشته باشه...

    پاسخ ها

    • بدون نام

      نگران نباشید 82 سال مانده چون پروژه ها 100 ساله
      !!!!!!هستند

  • بدون نام

    ارمنستان یه کشور کوهستانی هست که جاده هاش هم بدتر از جاده های ماست پس بی خود پول ها رو حروم نکنین مرز آذربایجان و ترکیه خیلی هزینش کمتر و بهره وریش بیشتر خواهد بود

  • بدون نام

    ارمنستان یه کشور کوهستانی با جاده هایی بدتر از جاده های ماست پس بی خود پول ها رو حروم نکنین مرز آذربایجان و ترکیه گزینه مناسب تری هم هزینش کمتر خواهد بود و هم بهره وری بیشتری خواهد داشت

  • رضا

    درحالی که بین تبریز و اردبیل دو کلانشهر آزربایجان یه آزاد راه درست حسابی نیست این کار دهنکجی به مردم آزربایجانه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج