۹۴۴۸۱۱
۲۴ نظر
۵۰۱۹
۲۴ نظر
۵۰۱۹
پ

نظر خاص روحانی درباره قیاس آلودگی ایران با هند!

روحانی گفت: این روزها تهران و کلان‌شهرها هوای بدی داشت که این آلودگی یک روزه ایجاد نشده است بلکه آلاینده‌ها در طول یک قرن کنار هم قرار گرفتند بنابراین یک روزه رفع نخواهد شد و دولت‌ها و مردم باید تلاش کنند تا آلاینده‌ها رفع شود البته آلودگی هوا فقط مال کشور ما نیست و ایران در زمینه آلودگی هوا رتبه ۱۶ یا ۱۷ دنیا را داشت. ما با شاخص‌آلودگی هوای ۲۰۰ مدارس را تعطیل می‌کنیم اما هند با شاخص ۳۰۰ و چین با شاخص ۳۶۰ مدارس خود را تعطیل نمی‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور با اشاره به این که اگر در سال ۹۷ و ۹۸ تحریم نبودیم ۲۰۰ میلیارد دلار در اختیار کشور قرار می‌گرفت، گفت: در این شرایط عده‌ای می‌گویند تحریم چه کرده است و باید مدیریت آن را قوی کنیم.

روحانی:

تا پایان سال ۱۴۰۰ تولید پتروشیمی کشور به دو برابر نسبت به سال ۹۲ یعنی به صد میلیون تن رسیده و درآمد کشور از این صنعت به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

در ۹۰ سال گذشته تا ابتدای دولت یازدهم ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر ریل درست شده است اما دولت یازدهم و دوازدهم ریل کشور را به ۱۴ هزار کیلومتر رسانده است و بیش از هزار کیلومتر دیگر تا پایان دولت دوازدهم ایجاد می‌شود یعنی در طول ۸ سال ۵۰ درصد کل ریل کشور ایجاد می‌شود.

اگر جنگ اقتصادی نداشتیم از سال ۹۵ تا امروز ۲۰۰ میلیارد دلار منبع اضافه وارد کشور می‌شد اگر سال ۹۷ و ۹۸ تحریم نبودیم ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد اضافه داشتیم در حالی که عده‌ای می‌گویند تحریم چه کرده است؟ آنها می‌گویند که باید مدیریت تحریم را قوی کنیم اما آیا ما باید بازوهای خود را قوی کنیم؟ وقتی آب و غذا نیست فرد هر چه قوی هم باشد در خطر می‌افتد ما اگر تحریم نبودیم حدود ۱۰۰ میلیارد دلار اعتبار خارجی به کشور وارد می‌شد. با این حال کشور بدون ۲۰۰ میلیارد دلار اداره می‌شود اما به سختی شرایط مردم مشکل است اما ما هم در حد توان خود تلاش می کنیم.

کارگران در طول سال فقط ۴ روز سرکار نبودند و شبانه روز تلاش کردند خستگی آنها هم امروز مرتفع شد. این خدمت در سایه تلاش کارگران ما حاصل شد.

در مجلس اول دعواهای حسابی انجام شد که آیا کشور به مترو نیاز دارد یا نه. که تا آخر مجلس اول هم نتیجه‌ای به دست نیامد در مجلس دوم نمایندگان با مدیریت مرحوم آیت الله هاشمی به این نتیجه رسیدند که تهران به مترو نیاز دارد. من از طرف نمایندگان تهران به همراه دوست عزیزم دری نجفی آبادی مسئول این کار شدیم از آن روز تا امروز بیش از ۹ میلیارد سفر با مترو انجام شده است. و اگر مترو نبود همه این سفرها باید با اتوبوس و خودروی شخصی انجام می‌شد و چقدر سوخت نیاز بود.

این روزها تهران و کلان‌شهرها هوای بدی داشت که این آلودگی یک روزه ایجاد نشده است بلکه آلاینده‌ها در طول یک قرن کنار هم قرار گرفتند بنابراین یک روزه رفع نخواهد شد و دولت‌ها و مردم باید تلاش کنند تا آلاینده‌ها رفع شود البته آلودگی هوا فقط مال کشور ما نیست و ایران در زمینه آلودگی هوا رتبه ۱۶ یا ۱۷ دنیا را داشت. ما با شاخص‌آلودگی هوای ۲۰۰ مدارس را تعطیل می‌کنیم اما هند با شاخص ۳۰۰ و چین با شاخص ۳۶۰ مدارس خود را تعطیل نمی‌کنند، زیرا اگر قرار باشد این کار را بکنند مجبورند ۶ ماه در سال مدارس را تعطیل کنند. بنابراین مشکل آلودگی هوا فقط مخصوص ما نیست. البته مردم باید از دولت توقع داشته باشند که برای رفع آلودگی هوا برنامه ریزی داشته و تلاش کنند و اگر این اقدام را نکنند باید نقد شوند.

دولت یازدهم و دوازدهم آلایندگی گازوئیل را از چند هزار به ۵۰ و ۱۰ رسانده است. آلودگی پالایشگاه تبریز زیر ۱۰ PPM است ۷۵ درصد بنزین مصرفی یورو ۴ و یورو ۵ است در حالی که در دولت قبل آلوده ترین بنزین یعنی بنزین پتروشیمی در اختیار مردم بود.

اگر تصمیم دولت برای احیای دریاچه ارومیه نبود در سال ۹۵ این دریاچه کاملا خشک شده بود و گرد وخاک نمکین آن تمام شمال غرب کشور را فرا می‌گرفت و ۱۵ میلیون نفر مجبور به مهاجرت بودند احیای دریاچه ارومیه و تامین بنزین و گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵ از مهمترین اقدامات دولت برای احیای محیط زیست بوده است یکی دیگر از اقدامات دولت توسعه ریل بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • وحید

      تو ایران خیلی به مردم اهمیت میدن همش تعطیله باید مثل هند ،چین باشیم شاخص به ۳۰۰هم رسید نباید تعطیل کنیم
      اینجوری مردم زبون دراز میشن
      باید کار کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکی به این بگه بنزین یورو پنج و یورو چهار به ماشینایی احتیاج داره براشون فرق بکنه چه سوختی باید توشون ریخته بشه

      • بدون نام

        یکی به این بگه بنزین یورو پنج و یورو چهار به ماشینایی احتیاج داره براشون فرق بکنه چه سوختی باید توشون ریخته بشه

      • بدون نام

        با بی مسئولیتیشون هم منت میذارن سر مردم:« ما با شاخص‌آلودگی هوای ۲۰۰ مدارس را تعطیل می‌کنیم اما هند با شاخص ۳۰۰ و چین با شاخص ۳۶۰ مدارس خود را تعطیل نمی‌کنند.»

    • بدون نام

      آخه چرا همش باید مارو باداغونتر ازخودمون مقایسه کنیم.

    • بدون نام

      هندی ها گاو هم میپرستند به ما چه..

    • payam

      عجب لطفی کزدند حق حیات دادند بمردم....طرف واقعا فکر کرده مردم چی هستند...خیلی متکبره حسن

    • بدون نام

      همیشه توی این چیزا خودمونو با هند و جیبوتی مقایسه میکنیم

    • بدون نام

      توهند رئیس جمهور وعده خالی نمیده.اختلاس ودزدی نیست.گاندی یه تکه پارچه ویه بز داشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره بابا. اونا همشون پیغمبرن و از آسمون افتادن ماهم همه بدبخت فلک زده ایم!
        صدتا آمار بین المللی ایران رو جزو کشورای برتر میدونه بعدش ما خودمون قبول نداریم! قبول کنین که ما افراط می کنیم در بزرگ کردن برخی اتفاقات معمول و رایج در همه کشورای دنیا

    • احسان

      یعنی دریاچه ارومیه رو شما احیا کردید دیگه . دروغ حدی داره

    • بدون نام

      دویست میلیارد دلاری که صرف منافع ملی نشه بهتره نباشه

    • حسام الدین یونسی

      واقعا منت سر ما گذاشتید... خیلیییی ممنون

    • بدون نام

      شما که راست میگید

    • بدون نام

      پس چراخودت رفتی شمال کناردریا جناب مرگ خوبه براهمسایه

    • بدون نام

      اقای رییس جمهور در هند در سال گذشته یک میلیون بر اثر الودگی مردند شما هم همین را‌می خواهی چر ا دستور نمیدهی بنزین استاندارد مثل ترکیه به مردم بدهند چر ا دستور توقف ساخت ماشینها ی لگن را نمیدهی چرا منطقه ۲۲ تهران بجای پارک رفت زیر میلیاردها تن شن و میلگرد پیگیری نمی کنی چ را باعها ویران شد پیگیر نیستیدچرا دستور ساخت ماشین برقی و خارج از رده کردن موتورسیکلت ها را نمی دهی اینها هیچ هیچ هیچ ربطی به تحریم ندارد

    • بدون نام

      اونجا هند تو پایتختشم درست زندگی نمیکنن دستشوی واشپز خونشون توهمه با ایران مقایسه نکنین...

    • شهریار

      این حرف چیه اقایون تازه یاد گرفتن هی میگن؟! اینم شد منطق!؟ پس فردا هم میگن در بیافرا یه میلیون نفر از گرسنگی مردن، ما فقط هفتصدهزار مورد داشتیم، پس اوضاعمون حرف نداره!

    • بدون نام

      دقیقا قیاسش مثل قیاس قیمت کالاهای ایران با دنیاست منتهی حقوق کارمندان را با همون کشورها مقایسه نمیکنه بلکه حقوق را با کشورهای بدبخت افریقایی میسنجه

    • مهدی

      خوب خدارو شکر مشخص شد آلودگی رو با کدوم کشور مقایسه کنیم.با چین و هند که جمعیتش۲۰برابر ایران

    • بدون نام

      اینا اگر یه روز دروغ و چاخان نگن روزشون شب نمیشه

    • بدون نام

      این بارون و سیل هزارتا بدبختی واسه دولت داشت ولی عوضش دریاچه ارومیه رو احیا کرد که اینا بگن ما احیا کردیم. آره باشه

    • بدون نام

      نفسش از جای گرم بلند میشه واقعا برا خودم متاسفم تو این کشور به دنیا اومدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداراشکر که ۲۰۰ میلیارد حاصل نشد چون اونم بالا میکشیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج