۹۳۹۱۱۲
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

جرم کهکشان راه شیری تخمین زده شد

یک گروه بین‌المللی از محققان تخمین زده‌اند که جرم کهکشان راه شیری ۸۹۰ میلیارد برابر خورشید ما است.

ایسنا: یک گروه بین‌المللی از محققان تخمین زده‌اند که جرم کهکشان راه شیری ۸۹۰ میلیارد برابر خورشید ما است.

جرم کهکشان راه شیری تخمین زده شد

به نقل از فیز، یک گروه بین‌المللی از محققان از مدل‌های پیشرفته برای محاسبه جرم کهکشان راه شیری استفاده کرده‌اند. آنها مقاله‌ای را برای توصیف تلاش‌ها و نتایج خود نوشته‌اند و آن را به تازگی منتشر کرده‌اند.

تحقیقات قبلی منجر به تخمین‌هایی از اندازه کهکشان راه شیری شده است و در حال حاضر تصور بر این است که راه شیری حدود ۲۵۶ هزار سال نوری وسعت دارد.

اکنون در این تلاش جدید، محققان کارهایی انجام داده‌اند که منجر به تخمین جرم کهکشان ما شده است و گفته می‌شود که راه شیری تقریباً ۸۹۰ میلیارد برابر خورشید یا ۳.۹ تریدسیلیون(۱۰ به توان ۴۲) پوند جرم دارد.

دریافتن اندازه، شکل و جرم کهکشان راه شیری با توجه به اینکه ما آن را از درون اندازه گیری می‌کنیم، کار ساده‌ای نیست، چرا که ما به دلیل وجود گازهای میان ستاره‌ای و ستاره‌های مخفی نمی‌توانیم بخش اعظمی از آن را ببینیم. به همین دلیل دانشمندان به دنبال راه‌های دیگری برای نقشه برداری از کهکشان راه شیری هستند.

محققان برای برآورد جرم راه شیری از داده‌های چندین منبع استفاده کردند تا مدلی را بر اساس جرم ایجاد کنند. این داده‌ها اطلاعاتی در مورد نحوه حرکت ستاره‌ها، گازها و سایر مواد موجود در کهکشان ارائه می‌دهند.

محققان از این داده‌ها برای تهیه آنچه که آنها "منحنی چرخش" می‌نامند، استفاده کردند و از آنجا که کهکشان راه شیری به صورت یکنواخت نمی‌چرخد​​، محققان برای درک بهتر مسافت اجرام کهکشانی، مجبور بودند این منحنی را به وجود آورند.

به گفته آنها، نیروهای چرخش می‌توانند در برابر نیروهای گرانشی متعادل شوند تا اطلاعات بیشتری درباره جرم‌هایشان کسب شود.

آنها همچنین خاطرنشان می‌کنند که این توازن، چیزی است که باعث می‌شود اجرام به درون سیاه‌چاله مرکز کهکشان کشیده نشوند یا به فضا پرتاب نشوند. همچنین می‌تواند برای محاسبه جرم یک جسم مورد استفاده قرار گیرد.

با پیش رفتن گام به گام و محاسبه حالت تعادل برای همه اجرام موجود در کهکشان راه شیری، این گروه توانست همه جرم‌ها را محاسبه کند و جمع زدن آنها با یکدیگر منجر به پدید آمدن یک عدد قابل توجه شد.

البته محققان در انتها باید ماده تاریک را وارد محاسبات خود می‌کردند، چرا که تحقیقات قبلی نشان می‌داد این ماده تقریباً ۹۳ درصد از جرم کل کهکشان را تشکیل می‌دهد.

جمع زدن هر دو عدد با هم نشان داد جرم کل کهکشان راه شیری ۸۹۰ میلیارد برابر خورشید منظومه شمسی ما است.

محققان می‌گویند برآورد آنها مطابق با نتایج سایر محققان با همین هدف است که به یافته‌های آنها اعتبار بیشتری می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منزه است پروردگار آسمانها وزمین واوست قادر متعال ، خدایی که هرچه اراده کند همان است ، تصور این عظمت در وهم نمیگجد. 890 میلیارد برابر حجم خورشید فقط وسعت یک کهکشان از میلیاردها کهکشانیست که دانشمندان وجود آنها را تخمین زده اند ، فکر کردن به اینکه این جهان هستی چقدر بزرگ است آدمی را گیج و متحیر میکند ،
      چه بندگان بدی هستیم ما که بعضا از خواندن دورکعت نماز به احترام این عظمت عاجزیم و یا اراده ای برای تمکین نداریم وچه بدتر بندگانی که با تکبر بر این زمین قدم میزنند و خدایی به این نام ونشان را نمیشناسند در حالیکه تکبر فقط مختص ذات اقدس پروردگار است کسی که خالق این همه عظمت وزیباییست ، جالب تر اینکه پروردگار عالم این همه عظمت وبزرگی وجهان هستی را به عشق یک نفر خلق کرده ، به عشق پیامبر بزرگ عالم هستی وبه عشق خانواده او

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم‌ نظر علمی بده این را همه میدانند:

    • X

      نشان دهنده وجود قدرت عظیم در پشت آن میباشد

    • مهدی

      خدا در قرآن 1400سال پیش قسم خورد به آن چیز تاریک در آسمان که دیده نمیشود و همه چیز را درخود فرو میبرد فلا اقسم بلاخنص *الجوار الکنس امروز فهمیدیم که سیاه چاله منظور این آیه هست و هزاران معجزه دیگر منجمله ماده تاریک که فضا را پر کرده کرده است به صراحت در قرآن بیان شده و ستاره های کوبنده که از خود امواج ساطع میکنند ووووووو..... به آسمان و زمین و هرچه در بین آن است قسم، خدای من یکی هست و او آفریدگار همه هستی میباشد و بس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج