دلیل اصلی افزایش آلودگی هوای تهران
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران با اشاره به اینکه حتی بهترین سیستم حمل و نقل هم در شرایط وارونگی دما سبب سالم شدن هوا نمیشود، گفت: حذف کارت سوخت خودروهای فرسوده گام درست مقابله با آلودگی هوا بود.
خبرگزاری فارس: یوسف حجت مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران در پایتخت اظهار داشت:زمانی که وارونگی دما رخ میدهد قطعا هوا آلوده میشود و اگر بهترین سیستم حمل و نقل را داشته باشیم باز هم چنین وضعیتی به وقوع میپیوند.
وی افزود: تنها میتوان با اجرای برخی تمهیدات آلودگی را در زمان وارونگی دما کاهش داده ولی اینکه انتظار داشته باشیم از این طریق هوا پاک شود و یا حتی سالم باشد علمی نیست.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران ادامه داد:توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا مؤثر است ولی در سالهای اخیر تعدد اندک اتوبوس به این ناوگان اضافه شده و این در حالی است که پایتخت حداقل به ۴ هزار اتوبوس جدید نیاز دارد.
حجت گفت: حمل و نقل عمومی در ساعات پیک ترافیک کشش مسافران پایتخت را ندارد و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد. البته مسافران نیز در صورتی که سفرشان ضرورتی ندارد باید آن را به ساعات غیر ترافیک انتقال دهند و همچنین از سفرهای زائد نیز باید پرهیز کنند.
وی با اشاره به اینکه انتظار نادرست و غیرعملی است که تهران با بیش ۱۰ میلیون نفر جمعیت در زمان وارونگی دما هوای آن آلوده نشود، گفت: با تمهیدات پیش بینی شده میتوان به طور مثال شاخص کیفیت هوا را از ۱۵۰ به ۱۲۰ و ۱۳۰ برسانیم ولی اگر موضوع معاینه فنی و افزایش خطوط مترو طی سالهای گذشته انجام نگرفته بود آلودگی هوا به بیش از شاخص ۲۰۰ میرسید و چالشها در این زمینه بیش از حد انتظار بود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران با تاکید بر اینکه باید از تردد خودروهای فرسوده جلوگیری کنیم، گفت: ارائه نشدن کارت سوخت به این خودروها اقدام مؤثری در تحقق این مسئله است.
حذف کارت سوخت خودروهای فرسوده گام درست مقابله با آلودگی هوا
حجت در پاسخ به اینکه اکثر رانندگان خودروهای فرسوده از قشر ضعیف جامعه هستند و آیا برنامهای باید برای ارائه تسهیلات خرید خودروی جدید به آنها ارائه شود، گفت: هرگونه اقدام جهت توسعه شخصی نادرست است و به نظرم باید داشتن خودرو را هر چه سختتر کنیم چرا که برای رسیدن به هوای پاک نباید خرید خودروی شخصی سهلالوصول باشد.
وی با بیان اینکه جهت ارائه تسهیلات برای خرید خودروهای نو موافق نیستم، گفت: این تسهیلات از بیتالمال تامین میشود و به نظرم ارائه آن نوعی بیعدالتی است چرا که برخی از مردم سقفی برای زندگی ندارند و یا تهیه لباس و غذا برای آنها مشکل است که به نظرم اگر قرار باشد وامی ارائه شود باید جامعنگر بود و تسهیلات را به کسانی که اولویت دارند باید پرداخت کنیم.
نظر کاربران
گوسفندا باید طرح تعویض ماشینهای بنزینی با هیبریدی با قیمت پایین رو بزارید تسهیلات تعلق بگیره با سود بسیار پایین که مردم بتونن ماشین ها شون رو عوض کنن
بنزین بی کیفیت یورو دو هم نیست
مثل کشورهایی شدیم که بجای گاز داریم زغال سنگ میسوزانند شدیم
مشکل اصلی این وضع بی لیاقتی تو حناچی و پورسعید است که فقط برایشان پول و عوارض مهم است نه جان مردم
قرار بود افزایش نرخ بنزین از آلودگی بکاهد ولی برعکس مر م بیشتر به خودروهای شخصی رو آوردند
شما که از جیبتون تردید و طرح فرو ختید
عوض این که آب را هدایت کنند بجایی که باعث آبادانی شود جلویش سد میسازند بعد مدتی سد خراب میشود همه را با خودش می برد.
اگه اینطور باشه تو روسیه کل سال باید هوا کثیف باشه. همش از بنزین بی کیفیت و موتور ماشین هاس
احیانا بنزین غیر استاندارد دخیل نیست ؟
اگر خودرو تولید نمی کردید،اگربنزین تولید نمی کردید .اگربرجسازی نمکردید.ان هم در غرب تهران واگرچندتا اتوبان درست میزدید،واگر وحمل ونقل عمومی را اضافه می کردید.واگرهای دیگر ......که همه اش به ندانم کاری های خودتان برمیگردد.تمام اینها را تاوانش را مردم باید پس بدهند
خودتم اگه ماشین نداشتی این حرفو میزدی؟جون به جونش کنی نوکیسه هستند
وقتی کاردردست شخصی بیسواد مانند پورسید ِآقایی باشد نتیجه آنهم مشخص است