سهمیهبندی بنزین اثری در کاهش ترافیک نداشت
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که تا کنون طرح سهمیه بندی بنزین در کاهش ترافیک و تردد در شهرها اثر محسوسی نداشته است.
خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که تا کنون طرح سهمیه بندی بنزین در کاهش ترافیک و تردد در شهرها اثر محسوسی نداشته است.
سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی طرحهای زمستانه پلیس راهور که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امسال برابر پیش بینیهایی که انجام شده زمستان سردی در کشور خواهیم داشت. گرچه ممکن است که میزان بارشها کمتر باشد؛ اما سرمای زمستان بیشتر خواهد شد. کما اینکه هم اکنون نیز در فصل پاییز هستیم اما سرمای زمستانی را در کشور تجربه میکنیم. به همین دلیل نیز لازم است که آمادگی ویژهای در برابر سرما داشته باشیم.
هادیانفر با بیان اینکه طرح زمستانه پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاههای خدماتی و امدادی از ۲۰ آذر ماه آغاز خواهد شد، ادامه داد: پلیس راهور با امکانات و تجهیزاتی که پیش بینی کرده است تمام تلاش خود را به کار میبندد تا در طول اجرای طرح زمستانه تصادفات کاهش یافته و هیچ فردی نیز در راه نماند. امسال تاکید کردیم که مأموران پلیس در صورت بروز هر گونه حادثهای در کوتاهترین زمان ممکن وارد صحنه شده تا گره ترافیکی ایجاد نشود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به سخنانش در مورد افزایش قیمت بنزین و کاهش ترافیک گفت: سخنان من به درستی در رسانهها منعکس نشد. من گفتم که طبق بررسی و تحقیقی که کردهایم با افزایش قیمت بنزین در سال ۸۶ تا ۹۳ تنها ۳ درصد در آمار جان باختگان و کاهش ترافیک تاثیر را شاهد بودهایم.
هادیانفر با اشاره به سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین در روزهای اخیر نیز تصریح کرد: از زمان شروع افزایش قیمت بنزین تا کنون این مسئله اثر محسوسی در کاهش ترافیک و تردد در شهرها نداشته است و با توجه به آنچه که ما هر روزه رصد میکنیم. این موضوع محسوس نبوده است.
وی افزود: طبیعتا با توجه به اینکه در ترافیک و ترددها تغییری ایجاد نشده. بنابراین در حال حاضر نیز نمیتوان گفت که این اقدام در کاهش کشتههای حوادث رانندگی موثر بوده است.
نظر کاربران
نه در ترافیک نه میزان مصرف تأثیر داشته ٬فقط با این کار کمر مردم بیچاره خرد شده در اثر افزایش کرایه ها و قیمت ها
نه خیلی کار است .که مردم خرجشان را در بیاورند.با اجازه ات،۴۰درصد مردم بنوعی با ماشین کار میکنند.
تنها اثرش این بود که جیب دولت و مفت خورها پر شد
توی اهواز اثر داشته
جامعه شناسی اجتماعی دولت زیر ۱۰۰۰است
بهتر
اصلا هدف کاهش ترافیک بوده مگه آقای رئیس
پس چرا عمو زنگزده میگه ۲۰ میلیون لیتر کم شده مصرف ؟؟
حالا ما قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروسو