۹۲۲۶۱۸
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

وزارت صنعت: تولید سواری دیزل را ممنوع نکنید

درحالی‌که سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال ممنوع کردن تولید سواری دیزلی از طریق هیات وزیران است، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان می گوید که وزارت صنعت از ما خواسته است که به جای ممنوع کردن تولید سواری های دیزل، مصوبات قبلی در این زمینه را لغو کنیم.

خبرگزاری ایسنا: درحالی‌که سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال ممنوع کردن تولید سواری دیزلی از طریق هیات وزیران است، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان می گوید که وزارت صنعت از ما خواسته است که به جای ممنوع کردن تولید سواری های دیزل، مصوبات قبلی در این زمینه را لغو کنیم.

محمد مهدی میرزایی قمی ضمن بیان اینکه آخرین مصوبه مربوط به تولید سواری دیزل در سال ۹۴ است که هیات وزیران تولید آن را مشروط به نصب فیلتر دوده کرده است، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به درخواست شرکت ایران خودرو مبنی بر تولید سواری دیزل بررسی‌هایی انجام داد و به این نتیجه رسید که در حال حاضر دنیا به سمت توقف تولید سواری دیزل رفته است.

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه موتور دیزل ۴۰ برابر بیشتر از موتور بنزینی ذرات معلق و ۸ برابر بیشتر از موتور بنزینی آلاینده ناکس تولید می‌کند، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بر این باور است که تولید سواری دیزل توجیهی ندارد بنابراین درصدد است تا با ارسال پیشنهادی به هیات وزیران تولید آن را ممنوع کند اما وزارت صنعت به سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد داده است که با توجه به شرایط فعلی، مصوبات قبلی درباره تولید سواری دیزل را لغو کند.

به گفته وی خوشبختانه وزارت صنعت در حال حاضر به این نتیجه رسیده است که تولید سواری دیزل تبعات خاص خود را دارد اما از سازمان محیط زیست خواسته است که تولید سواری دیزل را ممنوع نکند چرا که معتقدند شاید در آینده دنیا به تکنولوژی‌هایی دست یابد که بر اساس آن بتوان سواری دیزل را با حذف تبعات آن تولید کرد.

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست همچنان مصمم بر تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت تولید سواری دیزل است، گفت: فرایندهای دولتی ساز و کار خود را دارد. ما در حال تهیه متن پیشنهادی به هیات وزیران و به دنبال این هستیم که چگونه پیشنهاد ممنوعیت تولید سواری دیزل را ارسال کنیم که به اتفاق آراء مصوب و به‌طور کلی پرونده تولید سواری دیزل بسته شود.

خرداد ماه امسال بود که عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - از درخواست شرکت ایران خودرو برای تولید سواری های دیزلی خبر داد. کلانتری در آن زمان ضمن اعلام مخالفت سازمان محیط زیست با تولید سواری دیزلی اظهار کرده بود که امیدواریم که هیچ دولتی حاضر نشود که مجوز ورود ناوگان دیزل سواری را به جاده‌ها و شهرهای کشور صادر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    تمام کشور ها پیشرفته دارن می رن به سمت ساخت خودروی برقی اونوقت ایران یواش یواش می ره سمت خودروی دیزلی احتمالا بعدا خودروی بخار می سازه!

    پاسخ ها

    • بدون نام

      لعنت بر وزیر صنعت و کل وزارتخانه صنعت

    • بدون نام

      احمق جون تودنیارفتی؟!یابدنیااومدی!؟نفهم دیزل ساخت ایران مصرفش ازسواریهای بنزینی ساخت ایران وچه وارداتی به ایران کمتروکمتروبسیارکمتروبسیاربسیارکم ضررترمیباشداگردرمقابل استنشاق مستقیم دوددیزل 6ساعتم بمونیدهیچگاه مسموم نخواهیدشدولی با2ساعت استنشاق دودبنزین کارتان بیمارستان بکشدومصرف بنزین مقابل بنزین دوبرابرونصف میباشد

  • اُپرا

    تولید رو متوقف نکنند چون ممکن هست در آینده دنیا به سمتی بره و پیشرفتی کنه که تبعات خودروهای دیزلی رو کاهش بده!!!
    خیلی خیلی جالب بود و عجب توجیه ساده لوحانه‌ای!
    مثلا چنین سال هست خودروهای برقی و هیدروژنی توی دنیا تولید شده ، ما هم همگام با اونها از اون تکنولوژی ها استفاده می‌کنیم؟؟

    این رو بگید که تا وقتی نفع و منفعت مالی هست،نگهداری از طبیعت و هوا در پایین ترین درجه اهمیت هست!!

    پاسخ ها

    • @ ﷼۰قران۰﷼ @

      داداش مگه خبر نداری اینها شوت هستن خودت را عصبانی نکن
      بدو برو یک آب قند بخور زود باش.

    • بدون نام

      هیدروژنی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!اببین خیلی اره؟

  • بدون نام

    بر پدر کسی لعنت و بر خودش لعنت که میخواد محیط زیست رو آلوده کنه دنیا داره میره به سمت برقی حالا اینجا تلاش میکنن برن به سمت دیزلی ای لعنت به گور پدرتون

    پاسخ ها

    • بدون نام

      وقتی دولتی از اجرا نکردن قانون منفعت میبره چرا قانون را اجرا کنه. خیلی چیزها در ایران بی ارزشه.. راه حل در تغیرات اساسی در سیستم مدیریتی کشور است.

  • حسن

    بسیاری از خودروهای موجود در بازارهای دنیا دیزل هست و از نظر مصرف سوخت هم بسیار به صرفه تر هستن، مشکل تکنولوژی کاهش آلایندگی هست که باید برای اون فکری بکنن ولی خودروهای دیزل بسیار عالی هستن

    پاسخ ها

    • بدون نام

      باریکلادمتگرم احسنت افرین دقیقاسوخت دیزل فقط گوگردش حذف بشه کافیه !؟

    • بدون نام

      حالاچرابنزین صدی13مصرف بلی ولی سوخت دیزل صدی4و7نه خیر!؟سوختیکه ازخودمان تولیدشده وباحذف گوگردپاک ترین سوخت قبل ازهرسوختی میباشد!؟

  • بدون نام

    خدا شاهده نالایق ترین وزیر نالایقان روحانی وزیر صنعته

  • @ ﷼۰قران۰﷼ @

    وزیر صنعت مثل اینکه امروز قرص خود را نخوردی
    اینها توانایی ندارند فرغون تولید کنند انتظار شما از روی منطق نیست برای همین‌اشاره کردم اول قرص را بخور بعد به سر کار بیا
    شما یک‌وسیله نقلیه سواری دیزل در ایران‌تا بحال دیدین.

  • بدون نام

    فقط خودروهای برقی و خودروهای گاز سوز

    بنزین آلوده ترین سوخت دنیاست

    بنزین آلوده ترین سوخت دنیاست

    گازوئیل در همه جای دنیا بهتر از بنزین است

  • بدون نام

    تنها چیزی که برای مسئولان هیچ اهمیتی ندارد سلامتی مردم است ...

    پاسخ ها

    • بدون نام

      امان از بی سوادی مسئولین

  • بدون نام

    خدا کند در آینده بفکر اختراع مجدد چرخ نیافتند!!!! همه دنیا خودروهای دیزلی را کنار گذاشته و یا در حال حذف آنها هستند و به سمت خودروهای هیبرید و برقی رفته اند ولی مسئولین با سواد ما برعکس عمل می کنند

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج