روایت مرگ یک سوپر اسپرت
چندی پیش شرکت سوئدی کوئنیگزگ با انتشار ویدیویی جالب، نحوه ارزیابی ایمنی سوپر اتومبیل رگرا را به نمایش گذاشت. حال کمپانی تازه تاسیس و پر سر و صدای ریمک نیز در اقدامی مشابه، ویدیویی از تست تصادف جدیدترین محصول خود یعنی ابر خودروی C_Two را منتشر کرده است.
دیجیاتو: چندی پیش شرکت سوئدی کوئنیگزگ با انتشار ویدیویی جالب، نحوه ارزیابی ایمنی سوپر اتومبیل رگرا را به نمایش گذاشت. حال کمپانی تازه تاسیس و پر سر و صدای ریمک نیز در اقدامی مشابه، ویدیویی از تست تصادف جدیدترین محصول خود یعنی ابر خودروی C_Two را منتشر کرده است.
ریمک C_Two سال گذشته و در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد. نسخه ای که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت، در واقع یک مدل اولیه بود. از آن زمان به این طرف، مهندسین ریمک همواره تلاش کرده اند با انجام تست های گوناگون مجوز حضور این ابر خودروی 1888 اسب بخاری را در خیابان ها و جاده های تمامی کشورهای هدف کسب کنند.
حصول اطمینان نسبت به حفاظت از جان سرنشینان در صورت تصادف، یکی از مواردی است که هنگام توسعه هر مدلی مد نظر قرار می گیرد. این مساله نیز در کنار شبیه سازی های کامپیوتری، به واسطه انجام تست تصادف واقعی میسر می شود.
ریمک C_Two قیمتی برابر با 2.1 میلیون دلار دارد
انجام تست تصادف واقعی برای مدل های تولید انبوه ممکن است چیزی در حدود ۴۰۰ هزار دلار هزینه داشته باشد، اما برای مدل های سوپر اسپرت که معمولا قیمتی چند میلیون دلاری دارند، هزینه های مربوطه می تواند از رقم گزاف ۳۰ میلیون دلار تجاوز کند.
برای کاهش هزینه، سازندگان سوپر اتومبیل ها معمولا از ابر رایانه ها و شبیه سازهای بسیار پیشرفته کمک می گیرند تا تاثیر طراحی و عملکرد اجزا در برخوردهای احتمالی را ارزیابی کنند. پس از این مرحله نوبت به اجرای تست در شرایط واقعی می رسد.
ریمک نیز رویه ای مشابهی را در پیش گرفته و پس از تست های مجازی، به سراغ تست های واقعی رفته است. همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، تست تصادف C_Two شامل بررسی سیستم ها و سپس چند پروتوتایپ می شود. در مرحله نهایی هم مدل های پیش تولید تحت ارزیابی های دقیق قرار می گیرند.
تنها 150 دستگاه از ریمک C_Two ساخته می شود
مثل کوئنیگزگ، ریمک نیز از یک شاسی مونوکوک واحد در انجام تست های مختلف استفاده کرده است. این خودروساز اهل کرواسی ادعا می کند مقاومت شاسی مذکور در سطح بالایی قرار داشته و به اندازه ای مستحکم است که در پنج تست متفاوت به کار گرفته شده است.
ویدیویی که ریمک منتشر کرده به غیر از مراحل تست تصادف، صحنه هایی از مراحل توسعه C_Two را نیز دارد. اگر همه چیز طبق برنامه و زمانبندی های قبلی پیش برود، ابر خودروی الکتریکی کروات ها سال آینده از راه خواهد رسید.
نظر کاربران
ویدئو ضمیمه شده ای وجود ندارد
جای ماشین های ایرانی توی این تست ها خالیه.
جای ماشین های ایرانی توی این تست ها خالیه.
واقعا راننده چقدر گوش دراز بوده
آدم اینقدر احمق