استریپ برای بازی در «رختشویخانه» سرزنش شد
مریل استریپ به دلیل گریم خاصش در فیلم «رختشویخانه» محصول نتفلیکس سرزنش شد.
خبرگزاری صبا: به نقل از ایندیپندنت، مریل استریپ به دلیل گریم عجیب و غریبش در نقش یک کاراکتر کناری در فیلم «رختشویخانه» ساخته نتفلیکس سرزنش و ملامت شد.
فیلم «رختشویخانه» به کارگردانی استیون سودربرگ حول کشف اسناد پاناما و شبکهای از فساد جهانی در سال ۲۰۱۵ می چرخد.
استریپ در این فیلم نقش یک بیوه سفیدپوست آمریکایی را که به تحقیق در مورد توافقات مبهم مالی شوهر مرحومش می پردازد، بازی میکند. اما در میانه فیلم -هشدار اسپویل شدن فیلم- بازیگر بزرگ برنده جایزه اسکار نقش دومی را که یک کارمند اداری در یک شرکت حقوقی پانامایی با تخصص در خدمات مالی دریایی است، نیز بازی میکند، شخصیتی که پوستی برنزه و آفتابسوخته، بینی مصنوعی و لهجه غلیظ لاتین دارد.
نقش دوم استریپ علاوه بر این با یک کلاه گیس سیاه ضخیم نیز تغییر قیافه داده است، این نقش به همراه شخصیت هایی که در سراسر فیلم «رختشویخانه» دیده می شود اشاره ای است که موقعیت فیلم را به سمت سورئال می برد و به گونه ای دیوار چهارم (اصطلاحی در هنر که به دیوار نامرئی بین هنرپیشگان و تماشاگران گفته می شود) را می شکند. خود سودربرگ نیز پیش از این در گفتگویی درباره فیلم به این موضوع اشاره کرده است.
اما برای آنهایی که فیلم را دیدهاند این تغییر چهره کمیک کاراکتر استریپ اذیت کننده بوده است آنها مدعی هستند که این کاراکتر به متهم اسناد پاناما مشهور به «سیاه چهره» اشاره دارد.
در وانیتی فیر ، ریچارد لوسون، منتقد فیلم آن را یک خطای عجیب و غریب و اجباری توصیف کرده است.
رافائل مونتگومری روزنامه نگار نیز این نقش استریپ را فوق العاده عجیب و غریب و غیر عادی خواند.
آوایس عرفان منتقد «فیلم بایت» هم به انتقاد از این انتخاب نقش پرداخت و نوشت: انتخاب های ناجور و غیرضروری.
کاربران هم در توییتر نظرات خود را درباره آن چنین بیان کردند؛ یک کاربر گفت که این شخصیت باعث شده که او احساس ناراحتی کند.
تاکنون نه مریل استریپ و نه سودربرگ به این انتقادها واکنشی نشان نداده اند.
مریل استریپ در این هفته حتی به جای توضیح ترجیج داد نقش آفرینی اش را به دافنه کاروانا گالیزیا روزنامه نگاری که در زمان جمع آوری اطلاعات درباره اسناد پاناما کشته شد، تقدیم کند.
مریل استریپ درکنفرانس مطبوعاتی جشنواره تورنتو درباره فیلم گفت: فیلم درباره شجاعت افشاگران است و اینکه ما چقدر به طور فزاینده به این مردم و به ویژه روزنامه نگاران تکیه داریم.
ارسال نظر