پارسایی: طراحیِ صندوق عقب ۲۰۶ نوآوری است؟!
پارسایی گفت: مدیرعامل سابق ایران خودرو گفتهاند که نباید نوآوری را زیر سوال برد. نمیدانم منظور ایشان کدام نوآوریست؟ امروزه همه شاهد رقابت و جهشهای خیره کننده در صنعت خودروی جهان هستیم؛ مثل ساخت خودروهای پرنده، خودروهایی با تولید و مصرف انرژی خورشیدی، خودروهای ارزان، ایمن و با طراحیهای خیره کننده در تولید انبوه. لذا بیان اینکه طراحی صندوق عقب ٢٠٦ نوآوریست بیشتر شبیه طنز است.
خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مافیای قدرتمند خودرو اجازه نداده تاکنون هیچ تحقیق و تفحصی در مجلس در خصوص صنعت خودرو به نتیجه برسد، گفت: شگرد دائمی صنعت خودروسازی این است که ناکارآمدی خود را در پس تولید ملی و اشتغال پنهان کرده و با همین حربه تاکنون منتقدین خود را آچمز کردهاند.
بهرام پارسایی با اشاره به واکنشها نسبت به اعلام هزینه طراحی صندوق عقب خودروی ۲۰۶، گفت: قرار نیست کمیسیون اصل ۹۰ و مجلس درباره هر اظهارنظری نسبت به گزارشات یا و مراحل رسیدگی خود اعلام موضع کند اما بحث هزینه ۲۵۰ میلیون دلاری طراحی صندوق عقب خودروی ۲۰۶ بازتاب زیادی داشته و افرادی سعی در توجیه یا رد آن برآمدهاند؛ لذا در راستای تنویر افکار عمومی لازم است روشنگری شود اگرچه این موضوع برای ما جای ابهامی ندارد.
وی اضافه کرد: از روزی که به حرمت حقوق پایمال شده مردم با جدیت و یاری خواستن از خداوند بزرگ پرونده خودروسازی در کمیسیون اصل نود را به عهده گرفته و با احساس نیاز طرح ساماندهی صنعت خودرو را با حمایت تعدادی از همکارانم در مجلس را شروع کردم شاهد همه نوع واکنشهای پیشبینی شده از قبیل تهمت، کارشکنی، عدم همکاری و غیره بودهایم که گرچه باعث کندی کار شد ولی هرگز نتوانست به عزم و اراده بوجود آمده در تصویب قانون که خوشبختانه همین هفته با برطرف کردن ایرادات شورای نگهبان نهایی شد و تهیه گزارش خودروسازی در کمیسیون لطمهای وارد کند و اخطار میدهم هر چه کارشکنیها بیشتر شود عزم ما بر شفافسازی و پیگیری راسختر میشود.
خودروسازان با حربه تولیدملی منتقدین را آچمز کردهاند
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آقای منطقی مدیرعامل سابق ایران خودرو گفته که نباید برند ملی را زیر سوال برد. این موضع دقیقا شگرد دائمی صنعت خودروسازی است که ناکارآمدی خود را در پشت کلماتی مثل برند ملی، تولید ملی و غیره پنهان و به جای پاسخگوی فرافکنی میکنند و با همین حربه تاکنون منتقدین خود را آچمز کردهاند.
وی با بیان اینکه به عنوان سخنگوی کمیسیون اصل نود طی این چند سال بدون مستندات اظهار نظری نکرده و آن چه گفته براساس اسناد و استعلامها از نهادهای نظارتی و اجرایی است، ادامه داد: مدیرعامل سابق ایران خودرو همچنین به تحقیق و تفحص از خودروسازی استناد کردند که اگر تخلفی بود در گزارش به آن اشاره میشد در حالی که تا امروز هیچ تحقیق و تفحصی در مجلس در خصوص صنعت خودرو به نتیجه نرسیده و علت آن هم مافیای قدرتمند خودرو بوده است.
اینکه طراحی صندوق عقب ٢٠٦ نوآوریست شبیه طنز است
پارسایی یادآور شد: مدیرعامل سابق ایران خودرو گفتهاند که نباید نوآوری را زیر سوال برد. نمیدانم منظور ایشان کدام نوآوریست؟ امروزه همه شاهد رقابت و جهشهای خیره کننده در صنعت خودروی جهان هستیم؛ مثل ساخت خودروهای پرنده، خودروهایی با تولید و مصرف انرژی خورشیدی، خودروهای ارزان، ایمن و با طراحیهای خیره کننده در تولید انبوه. لذا بیان اینکه طراحی صندوق عقب ٢٠٦ نوآوریست بیشتر شبیه طنز است.
نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: ایشان همچنین گفته نباید مباحث فنی را بابت بخشهای سیاسی هزینه کرد. ظاهرا ایشان نمیداند کمیسیون اصل نود، کمیسیون نظارتی مجلس است و یکی از وظایفش رسیدگی به شکایات و تخلفات است. همچنین گفتهاند معنا ندارد موضوعی مطرح شود که به ۱۵ سال قبل برمیگردد. این هم از نکات بسیار جالبی لست که اگر کسی از مسئولیت کنار رفت به عملکرد او رسیدگی نشود.
هیچ مدیری در مورد آتش سوزیهای پژو ۴۰۵ محاکمه نشد
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یادآور شد: مردم هرگز فراموش نمیکنند در زمانی که صندوق عقب خودوری ۲۰۶ با این هزینه طراحی شد، صدها هموطن ما زنده در آتش بیتدبیری مدیریت خودروسازی در خودروهای پژو ۴۰۵ سوختند و هیچ وقت هم کسی در این باره پاسخگو نبود و در آن زمان حتی رسانهها هم تهدید شدند که بیشتر به این موضوع ورود نکنند که نهایتا راهنمایی و رانندگی تعداد کشته شدگان در آتش سوزیهای پژو ۴۰۵ را اعلام کرد.
وی در ادامه ادعا کرد: دادستان به این موضوع ورود کرد ولی متاسفانه هیچ دادگاهی به این فاجعه انسانی رسیدگی نکرد و هیچ مدیری نه محاکمه شد نه مسؤلیت پذیرفت و نه استعفا کرد.
پارسایی با بیان این که واکنشها به موضوع افشای هزینه بالای طراحی صندوق عقب خودرویی ۲۰۶، مجلس را برای رسیدگی به تخلفات خودروسازان مصممتر میکند، تاکید کرد: البته بیشتر شکایتهای رسیده به کمیسیون مربوط به تخلفات فعلی خودروسازها است اما گزارش کمیسیون جامعتر و شامل مسائل و شیوه مدیریتی ادوار قبل مثل دلایل و سهل انگاری آتش گرفتن پژوهای ٤٠٥، حسابهای مالی و طراحیها هم خواهد بود.
وی افزود: همین که خودروی ناامن در اختیار مردم قرار گرفته نشان از سوءمدیریت و عدم پاسخگویی است و بیتدبیری در این موضوع مشهود است اما قطعا در گزارش خود اطلاعات دقیقتر و جامعتری استخراج خواهیم کرد.
گزارش کمیسیون اصل نود درباره خودروسازی مستند و بدون اغماض است
وی افزود: گزارش ما براساس پاسخ استعلامهای خودروسازان و مراجع نظارتی و کارهای کارشناسی و همچنین اطلاعات مرکز پژوهشها، پزشکی قانونی و نیروی انتظامی است که مستند و بدون اغماض است.
نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: نتیجه حمایتهای بینظیر از صنعت خودروسازی مثل انحصاری کردن بازار مصرف و وادار کردن ٨٠ میلیون نفر به خرید محصولات بیکیفیت خودروی داخل که در دنیای رقابتی امروز طنزگونه است، داشتن امتیاز بینظیر پیش فروش خودرو به عنوان تنها تولیدکنندگان خودرو در جهان، وادار کردن بانکها به پرداخت چندده هزار میلیاردی تسهیلات، دادن آزادی عمل در قیمت گذاری، خودمختاری در تهیه قرارداد فروش، اجازه تولید خودروهای تاریخ مصرف گذشته سایر کشورها و سایر امتیازات میشود. در چنین شرایطی بدهی و زیان انباشته بالغ بر صدهزار میلیارد تومان، نارضایتی عمومی از کیفیت خدمات و قیمت، خلف وعده و قراردادهای کاملا یکطرفه را شاهد هستیم.
پارسایی با بیان اینکه میزان زیان انباشته خودروسازان علیرغم همه حمایتها، حاصل مسائلی از جمله قراردادهای نجومی طراحی و دیگر بیمسؤلیتیها، ریخت و پاشها و فسادهاست، گفت: تحمیل چند صد هزار میلیاردی یارانه سوخت خودروهای پر مصرف، تلفات معادل یک جنگ تمام عیار و آسیبهای اجتماعی شدید و جبران ناپذیر و حسرت مردم در استفاده از خودروهای با کیفیت، تخریب محیط زیست و هوای پاک و موارد متعدد دیگر، جایی برای توجیه این شیوه و سیاست غلط و این مدیریت ناکارآمد چند دههای گذشته باقی نگذاشته است.
آمادهایم مستندات خود را در اختیار قوه قضاییه قرار دهیم
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اضافه کرد: انتظار جدی و مطالبه عمومی از دستگاه قضایی رسیدگی به این بحران بزرگ و نجات مردم از اجحافهای غیر قابل انکار صنعت در گل مانده خودروسازی است؛ البته قبل از آنکه به بحرانی عظیمتر از موسسات مالی تبدیل شود باید برای آن فکری کرد. کمیسیون اصل نود هم این آمادگی را دارد هم زمان با تکمیل و جمعبندی گزارش خودروسازی در جلسهای با رییس محترم قوه قضاییه اطلاعات و مستندات خود را برای تسریع در رسیدگی به این موضوع در اختیار ایشان قرار دهد.
پارسایی در پایان با بیان اینکه عدهای ناکارآمدی خود را پشت تولید ملی و اشتغال زایی پنهان میکنند، خاطر نشان کرد: من به عنوان کسی که خود دستی بر آتش تولید داشتهام تمام قد از تولید داخل و توانمندی داخلی حمایت میکنم به شرطی که حقوق مصرف کننده و شأن مردم و کیفیت در محصولات رعایت شود و توان رقابت با نوع خارجی خود را داشته باشد که متاسفانه این ویژگیها در خودروسازی ما لحاظ نمیشود و حنای آنها حداقل برای مردم و تعداد زیادی از وکلای ملت در مجلس رنگی ندارد. اما کسانی که از ناکارآمدی در صنعت خودرو دفاع میکنند قطعا منافع و رانتی در آن دارند.
نظر کاربران
درود به غیرت آقای پارسا انشالله دست تک تک متخلفان رو بشه و به سزای عملشون برسن
پاسخ ها
خواب دیدی خیر باشه
ان شالله این هم باج بگیره ساکت میشه !
چند سال پیش قرار شد این لگن ها رو شماره گذاری نکنن
اما دوباره ...
فساد و دزدی بیت المال بیداد میکنه
خدایا یعنی میشه ایران خودرو و سایپای دزد از بین برن تا یکم دل مردم آروم بشه بخدا قسم اگر این دو شرکت نابود بشن با اینکه چیزی گیر من نمیاد ولی انگار بهترین خبره دنیارو بهم دادن اونروزی که این اتفاق بیوفته بین همه اهل محل شیرینی پخش میکنم
سلام از مجلس و نمایندکان تشکر میکنم ک پیگیر اختلاس خودرو سازان میشوند
تو را به قران پارسا به عنوان یک هم محلی بچه دشمن زیاری بهات صحبت ایکنم لری تو جکار به صندوق عقب دویست شش داری مرد حساب ملت دارن از گرسنگی گرانی به پا درمیان خجالت هم خوب چیزی هست حنابالی به عنوان نماینده مردم شیراز چهار سال هست جه کاری کردی که مردم راضی بهن فقط به فکر خودتونینت..
با سابقه وعملکرد پنجاه ساله خود دو سازی در ایران واقعا وضعیت کنونی مایه شرمساری است که با یک اخم پژو یا رنو همه چیز بهم بریزد!!!!
ایران هنوز نمیتواند قوطی رب گوجه و تن ماهی تولید کند! ادعای موشک سازی و ..را دارد .مرگ بر روسیه کمونیست.
امیدواریم در حد حرف نباشه و اقدام عملی جهت رفتن حق مردم از این خونخواران ملت انجام بشه.
نو اوری در تیغ زدن مردم
تا گا سال با دویست میلیون تو خود ایران با این همه تعرفه بنز وبی ام و میشد خرید الان دنا باید بخری بخدا اگه مافیای قدرت بزاره مردم بهترین ماشین آمریکایی وارد کنه برای خودشون از لگن های داخلی ارزونتر در میاد
زورتان در نهایت نخواهد رسید خود را خسته نکنید و مردم را هم سَر کار نزارید خیلی از حضرات وامدار صنعت خودرو هستند
باز هم جهنم به درک
بابا دمت گرم بازم نماینده شیراز ایول من میام شیراز بتو رای میدم
یعتی واقعا همچین کاری میکنید که مدیران بی لیاقتی که خون هزاران نفر را ریختن محاگمه کنید ؟؟؟
بشنو و باور نکن که ادنهاییذکه صدها میلیارد خوردن و رانت گرفتن بزارن همچین اتفاقی بیفته
رحمت به اون شیری که تو خوردی و اون نونی که با اون بزرگ شدی
خاک برسر نماینده های تهران کنن که ... فقط تو فکر ایجاد ثروت برای هم حزبیهای خودشون و خانوادهدهای خودشونن
با سلام، کاشکی این انتخابات هر ماهه انجام میشد تا بعضی از واقعیتهای فساد و...... زودتر افشا میشد. آقای نماینده تا حالا کجا بودی؟!
قرار شود که مست گیرند باید تمام شهر گیرند
شاهنامه أخرش خوشه
این آقا فقط باعث گرونی بوده ؟ همین ؟ از همین الان اافکار عمومیو از اصل ماجرا دور کردید
یکه زارع بدون چراغ سبز دولت ماشین گرون نمیکرد
اونموقع که ماشین ارزون بود وزیر صنعت وقت گفت پراید باید بشود پنجاه میلیون تومن همه خندیدن و زدجه موره کردن ولی اونا کار خودشونو کردن و الان دارن همه چیو گردن ترامپ میندازن
خدا پشت پناهت جناب پارسایی.مواظب باش.سربه نیست نشی ازطرف همین گرو مافیایی.که ریشه درایران خودرو جوانه زده..درطول چنددهی صدای مردم کسی نمیشنید.!؟مردم مات مبهوت مانده بوداند نه کیفیت هست هرروز قیمت بالاتر میره دادت هم جایی نمیرسید.فقط نباید فرارکنند..باید مثل بچهای مردم داخل همین ماشینهای بی کیفیت سوختن اینهاهم بسوزند.کره بهدازماشروع کرد الان بازار دنیائ تصاحب کرده..ژاپن ووو
قطعه سازان که ازکشورهای دیگه مثل چین قطعات میارن ومارک استاندارد فرانسه واروپا برند میزنند وبعد بخش میکنند اینها باهمین مدیران ایران خودرو همدست اند.اینهارارسیدگی کنید.یاداخل تولید بی کیفیت وامهای کلان وشرکت سوری راه میندازند اینها راپیگیری کنید خط قرمز رهاکنید دعای جگرسوختهایی که عزیزان خودرااز دست داده اند پشت سرشماست ..
به چه هزینه ای ...بدبختی ملت .
برادر گرامی . سالهاست که شماها به لطف خریداران و دلالان بی تعهد و بی فرهنگ ، تبدیل شدین به نوآور ، خلاق ، ابداع کننده و فیلسوف صنعت خودرو . اصلا ماشین فروختن در جامعه بی فرهنگ ما نیازی به خلاقیت نداره . بدون صندلی ، بدون فرمون ، بدون لاستیک ، بدون صندوق ، بدون ترمز و حتی بدون موتور هم عده ای هستن که براش صف ببندن . تاسف بحال شما و خریداران .
احسنت،ولی چرا اینقدر دیر به این تخلفات رسیدگی میشه اونم بعد از سی و دو سال؟!
فقط مواظب باش که نخرنت این لگن سازا
صندوق یا موتور هواپیما
تاحالا کجا بودی؟ الان که مدیر عامل ایران خودرو بازداشت شده اومدی یه خودی نشون بدی برای انتخابات
خدا حفظت کنه. ولی مواظب باش کله ات رو زیر آب نکنند.
درودبرتو.چراماازاستان خراسان اینچنین نماینده باصلابت وباصداقت نداریم واقعا حسرت میخورم
آقای پارسا امیدوارم نیمه راه نرفته منصرف نشی.خدا بهت قوت بده
افرین وصد افرین ،چه عجب یکبار یک نماینده ومسئولی شجاعانه رعایت عدالت وحقوق مردم را کرد و این صنعت درجازده ومستهلک سرهم کن را به نقد کشید ،دست مریزاد ورحمت به شیری که خوردی ،
جناب آقای پارسایی سپاس بی پایان بر شما
موتور پژو روی اتاق پیکان (پیکان پژویی) . موتور پیکان روی اتاق پژو ( آر دی) .. وانت پژو . وانت پراید صندوق دار کردن پژو ۲۰۶ . سپر جوشن . ..اینها گوشه ای از شاهکارهای صنعت خودرو سازی ایران است. مخصوصا ۲۰۶ صندوق دار که بعد از طراحی و ساخت متوجه شدند که موقع حرکت تعادل ندارد چون این شاسی برای هاچبک طراحی شده است به همین خاطر بعدا دو تا دسته بیل( میله تعادل) از عقب ۲۰۶ صندوقدار توپچشم میزنه که اینها رو برای تعادل بعدا بهش اضافه کردن.!
اخرش بعد از چند سال تبلیغ کردن برای خودروی ملی . افتخار ملی !! پس این خودرو ملی چی شد؟!!!
وقتی پفک ایرانی رو به عنوان اختراع ایرانی تو تلویزیون تبلیغ میکنن؛ صندوق عقب ماشین که اکتشافه
درود به شرف آقای پارسایی نماینده ملت شیراز .قابل توجه نمایندگان سراسر ایران .
اقای پارسا اگه حرفات رو عملی کنی شیر مادرت حلالت . اگرم که شعار میدی و توام چند وقت دیگه با رشوه میسازنت که سپردیمت به خدا
درود برشرف آقای پارسایی
خدا خیر و سلامتی بده به هرکس با مردم و برای مردم خدمت و تلاش میکنه.
با این توضیحات هزینه ملیون دلاری طراحی یک صندوق عقب را توجیه میکنند ،شما اگر صفر تا صد یک ماشین و پلتفرم آنرا طراحی کنید بودجه یک سال کشور را هزینه میکنید.