ورود سازمان حمایت به پرونده تخلفات ایرلاینها
معاون وزیر صمت از ورود سازمان حمایت به گرانفروشی بلیت هواپیما و صدور حکم برای دو ایرلاین متخلف در این زمینه خبر داد و گفت: شرکتهای هواپیمایی ضوابط مصوب قیمتگذاری بلیت را رعایت نمیکنند.
خبرگزاری مهر: معاون وزیر صمت از ورود سازمان حمایت به گرانفروشی بلیت هواپیما و صدور حکم برای دو ایرلاین متخلف در این زمینه خبر داد و گفت: شرکتهای هواپیمایی ضوابط مصوب قیمتگذاری بلیت را رعایت نمیکنند.
عباس تابش با بیان اینکه شرکتهای هواپیمایی، ضوابط فروش و نرخگذاری بلیت هواپیما را رعایت نمیکنند، گفت: سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به صورت جدی به مقوله نرخگذاری بلیت هواپیما ورود کرده و متاسفانه در این بررسیها، مشخص شد که شرکتهای هواپیمایی ضوابط هیات تعیین قیمت را رعایت نمیکنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بررسیها، سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان را به این نتیجه رسانده که یکسری اتفاقات در تعیین نرخ بلیت هواپیما رخ میدهد که متاثر از عدم رعایت ضوابط قیمتگذاری دولت از سوی شرکتهای هواپیمایی است؛ بر این اساس، قطع به یقین، به این جمعبندی رسیدهایم که تخلفاتی در خصوص قیمت بلیت هواپیما در حال انجام است و دو ایرلاین نیز در این رابطه جریمه شدهاند که آرای آنها روز چهارشنبه گذشته و هفته قبل از آن صادر شده است.
وی تصریح کرد: سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان وارد عمل شده و گشتهای ویژهای را برگزار کرده است که نتایج آن، در حال جمعبندی برای ارایه به مراجع قضایی است؛ ضمن اینکه ایرلاینها باید تا پایان وقت اداری پنجشنبه ۲۴ مرداد ۹۸، مستندات خود را مبنی بر نحوه قیمتگذاری و مستدل بودن نرخهای اعلامی برای فروش بلیتهای خود، به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ارایه دادند و سازمان حمایت تا یکشنبه هفته پیش رو، نظرات خود را در رابطه با مستندات ایرلاینها، جمعبندی خواهد کرد.
تابش گفت: مصرفکنندگان طی ماههای گذشته، شکایات بسیاری از قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف پروازی داشتند که بر این اساس، سازمان حمایت وارد عمل شده و تا زمانی که ایرلاینها، دلایل مستدل برای قیمتهای تنظیم شده ارایه ندهند، کار را پیگیری میکند؛ اما باید توجه داشت که قیمت بلیت هواپیما، مشمول بند «ج» ضوابط قیمتگذاری است که بر این اساس، باید ایرلاینها بر طبق ضوابط هیات تعیین و تصویب قیمت، کار نرخگذاری را صورت داده و بر روی سایت خود، قیمتهای استخراج شده را بارگذاری نمایند؛ به هر حال پرونده ایرلاینها بر اساس فرمول ابلاغی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان که منبعث از ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمتها است، ملاک عمل خواهد بود.
رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: شرکتهای هواپیمایی باید توازنی را بر روی قیمت همه مسیرهای پروازی برقرار کرده است و مسیرهای پرتردد و کم تردد در نرخگذاری آنها، بایستی بر اساس ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمتها باشد، بنابراین نظارت عالیه ما بر عملکرد آنها ادامه خواهد داشت.
طی هفتههای گذشته اغلب مسیرهای پرتردد پروازی با افزایش بیسابقه نرخ مواجه بودهاند که بر این اساس، قیمت بلیت یکطرفه برخی مسیرهای پرتردد پروازی همچون تهران- مشهد حتی از مرز یک میلیون تومان هم عبور کرده است.
نظر کاربران
مسیر پرتردد کیلویی چند؟ همین الان پرواز یک طرفه تهران به زاهدان شرکت آسمان را جستجو کنید. بالای یک میلیون هست. خوب ایرلاین آسمان هست می توانی چیزی بگو؟
واقعا این سازمان حمایت از مصرف کننده رفیق دزد می باشد یا یک باج گیر در زمانی که باید کنترل بکند در هیچ اقدامی انجام نمیدهد بعد از اینکه مردم بیچاره پول زیادی دادند ا وارد معرکه شده است و میگوید ایرلاینها را جریمه کردیم و پول را به صندوق دولت برگرداندیم پدر آمرزیده مگر مشخص نیست که چه کسی بلیط را خریده است چرا پول را به نفری که خریداری بلیط کرده برگشته می دهید و به صندوق دولت میریزید این دیگر یک دزدی به تمام معناست شما شیله خود را بگیرید و دهان گنده تان را ببندید خاک بر سر این نوع مدیریتj
دیگر حال آدم از این همه بی عدالتی و بی توجهی مدیران به هم میخورد واقعاً بوی تعفن می آید چگونه است که سازمانها همیشه خواب و دزدان بیدار مثل اینکه نظم جابجا شده است مدیر نالایق اگر عرضه توان کار نداری بهتر است پست خود را ترک کنی به کسی که توانایی این کار را دارد بسپارید این دیگر مشکل مشکل آمریکا نیست مشکل تو است که هیچ موقع توانایی اجرای قانون خودشان را هم ندارید
حالا بقیه مواردمثل گوشت، مرغ، لبنیات ورودکردچه گلی برسرملت گذاشت که حالا برای بلیط هواپیماکندحیف ازحقوق که به اینهامی دهند
بیست سال رفت و اومد .....سردر ش زده سازمان حمایت ..نفهیدم حمایت از کی و چی !!!!؟ از شیر تا کره وماشین ..... و لاستیک وکل محصولات براشون روسای این سازمان ارسال ! عوارض شو از مردم میگرفتن ؟