وزیر صنعت: پراید به آخر عمر خود رسیده است
رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: «پراید یکی از خودروهایی است که به آخر عمر خود رسیده است.» به گفته او «یکی از برنامهها برای صنعت خودرو آن است که از تولید خودروهایی که از عصر و زمانشان گذشته خودداری و آنها را را از رده خارج کنیم.»
اعتمادآنلاین: رضا رحمانی، وزیر سنعت، معدن و تجارت در خصوص احتمال توقف تولید پراید و عدم شمارهگذاری این خودرو در سال آینده گفت: «هم ایران خودرو و هم سایپا به زودی باید کیفیت و کمیت محصولات خود را اصلاح و به استاندارهای مورد نظر نزدیک کنند، همچنین باید تنوع تولید خودرو را نیز مد نظر قرار داده و در این باره با خودروسازهای بزرگ همکاری خواهیم داشت.»
رحمانی همچنین بر این باور است که مسئولان باید از وعدههای بیسرانجام پرهیز کرده و به تحقق قولهایی که میدهند پایبند باشند. به گفته این مقام مسئول: «یکی از برنامهها برای صنعت خودرو آن است که از تولید خودروهایی که از عصر و زمانشان گذشته خودداری و آنها را را از رده خارج کنیم.»
احیای صنعت قطعهسازی
رضا رحمانی در جریان بازدید از تحریریه اعتمادآنلاین با اشاره به اینکه «برنامه منسجمی برای احیای صنعت خودرو و قطعهسازی داریم» تاکید کرد: حتی در نظر داریم طراحی قطعه را با همکاری بزرگترین طراحهای قطعات خودرو در دنیا، به روز کنیم.»
او همچنین درباره دلایل تاخیر در اجرای این سیاستها توضیح داد: «به دلیل آنکه همزمان با اجرای سیاستهای دیگری از جمله واگذاری اموال غیر تولیدی خودروسازها و سیاستهایی از این قبیل درگیر هستیم اجرای برخی سیاستها به تاخیر افتاده است.»
این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: «اعتقاد دارم تا زمانی باید در مقام مسئولیت بمانیم که توانایی اصلاح شرایط را داشته باشیم؛ من هنوز احساس نکردهام که زور اصلاح کاستیها و حل مشکلات این بخش را ندارم.»
رشد تولید در چهارماهه ابتدایی سال جاری
رضا رحمانی همچنین در ادامه گفتوگوی خود با اعتمادآنلاین خبر خوش اقتصادی هم اعلام کرد و گفت: «روند قیمت بسیاری از کالاهای اساسی یا رو به کاهش گذاشته یا با افزایش چشمگیری مواجه نشده است.»
به گفته رضا رحمانی: «در چهار ماهه سال جاری با افزایش تولید در بخشهای مختلف روبهرو بودهایم.»
قیمتها را رصد میکنیم
او همچنین تصریح کرد: «هر هفته صد قلم کالای اساسی را رصد و دلایل افزایش یا افت قیمت این کالاها را بررسی میکنیم. برخی کاهش قیمتها ممکن است در حوزه کالاهای کشاورزی باشد که در این صورت تولید متضرر خواهد شد. ما وظیفه داریم زنجیره تولید، توزیع و مصرفکننده را به طور همزمان بررسی و توازن را برقرار کنیم.»
او در پایان اینطور توضیح داد که بسیاری از صنایع با افزایش تولید روبهرو شدند و آثار آن طی چند ماه آینده در اقتصاد مشخص خواهد شد.»
نظر کاربران
خسته نباشید.خدا قوت
پاسخ ها
پراید سال نود پایان عمرش بود نه الان شما وزیران بی لیاقت دنبال پر کردن جیب خودتون هستید نه دلسوز ملت بعد از سالها فهمیدی پراید آخر عمرشه خاک تو سرت
اخه بی شرفا مردم پول ندارن همین اشغالتون رو هم سوار بشن... نوش جون مردم حالا برید داد بزنین تا 1400 با روحانی. تازه بعد 1400 دیگه پراید 20 ملیومنی هم برنمیگرده باس میگفتید تا ابد با روحانی
این همه مردم رو کشت این همه گفتند کیفیت امنیت نداره الکی گرونه تو امریکا و کره دوسال خط تولید داشت ردش کردن دادن به ایران
پاسخ ها
پراید:وزیرصنعت به آخرعمرخودرسیده است. این جمله قشنگتره. یعنی خون کسانی که به وسیله خودروهای بی کیفیت شماریخته شده به گردن شخص تو و وزرای قبلیه. به امیدروزی که در دادگاه خدا پاسخگو باشید.
بخدا اگر بتوانید دوچرخه خوب بسازید همه چرت و پرتها مال چین هست
داداش پول لوازم یدکی همین پراید به خدا رسیده است .تولید کنید کسی کاری ندارد که .همین پراید هم نباشد که هیچی نمی شود خرید
پراید از همون اولم نباید تولید میشد ولی بجهت منافعی که برای آقایون داشت تا امروز تولید میشه
ده ساله همین حرفها رو میزنید.شما اگر تو گفتارتون صادق بودید واردات خودرو رو ممنوع نمیکردید.تا در فضای انحصاری این دو لگن ساز هر بلایی خواستند سر مردم بیاورند.کشتار مردم در جاده ها که یک تراژدی دیگر است.تا شما حامی این مافیا هستید پراید و۴۰۵ هم هستند و داشتن خودروی با کیفیت و مدرن برای مردم ارزو خواهد بود.
حالا که چند صد هزار نفر وکشته این پراید از کنار تولید پراید چندتا جیب پر شد؟
ژیان بیا ورید
کاری به پراید ندارم ، ولی خودرویی با این جثه و کوچکتر با تکنولوژی به روز تر ( ترجیجا برقی) مورد نیاز شدید است .
حالا که به اندازه ۲۰ سال دیگه هم تولید کردین میگی به اخر عمرش رسیده
زهی خیال باطل پرایدآخره عمرشه
باعث گران شدن بقیه محصولات میشود
بهتر بکیم پراید را به اخر عمرش رساندیم با این مدیریت خوب یادش بخیر ماشین ژیان(کارخانه ستروین اگر اشتباح نکنم) الان داره با بنز المان رقابت میکنه یا فیات ویا تویا.. تا پرایت هم مثل پیکان ۴۹ سال در ایران زده شود تنها تغییراتش این بود که ترمز دستی ر از بغل اوردن به وسط خوب باید هن تعطیل بشه
بیائید عزیزان قلج شماها را بگیرم :
عموی من پراید داشت تصادف کرد خدا بیامرز از پراید راضی بود
شماکی به آخرخط میرسی آقای وزیر
پرایدی که با موشت دو میلیون خسارت میگیره بهتره جمع بشه
پراید حداقل مسئول مرگ ۵۰۰هزار نفر در سالهای گذشته است
اما قرار است چه چیزی جایگزین آن شود؟
تیبا؟
پراید بهترین ماشین است قطعات ارزان ، مصرف کم ، قیمت مناسب نسبت به دیگر خودروها ،جمع و جور و خوشتیپ مخصوصا132،رانندگان احطیاط نمی کنند در اصل راننده نیستند چرا تقصیر پراید میزارید ، فکر بیچاره فقیر هم باشید.
نه بابا بعد ۳۰ سال چه مغز متفکری
ترا خدا این حرف را نزنید اگر پراید از چرخه تولید خارج شود کشته شدن ملت کم میشود از یک طرف از طرف دیگر شرکتهای بنز و بی ام و ورشکست این دو شرکت از کارخانه سایپا الهام گرفتند که خود روهای با حداقل مصرف و حداقل کشتن به بازار عرضه کردند با پایان خط تولید پراید خانواده ها دیگر نمیتوانند داغ دار شوند و روند افزایش جمعیت دوباره شکل میگیرد و قتی در هر ساعت ۲ نفر در تصادفات فوت میکنند به معنای این است که هر دو ساعت دولت از دو یارانه بگیر راحت میشود تبارک اله پراید
ازاین حرفای صدمن یه غازخیلی وقته میزنن چون سودخوبی داره وماهانه خونمون ونه جونمون مهم نیست .... پس تولیدمیشه سال۹۹که هیچ۱۴۹۹بیادپرایدتولیدمیشه مرگ براسراییل