۱۳۴هزار سیم کارت مزاحمِ پیامکی مسدود شد
سازمان تنظیم مقررات ارتباطات آمار قطع خطوط موبایلی که پیامکهای تبلیغاتی ارسال میکردند را ۱۳۴ هزار سیمکارت عنوان کرد، اما با این وجود کاربران همچنان از دریافت پیامک تبلیغاتی گلایه دارند.
خبرگزاری مهر: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات آمار قطع خطوط موبایلی که پیامکهای تبلیغاتی ارسال میکردند را ۱۳۴ هزار سیمکارت عنوان کرد، اما با این وجود کاربران همچنان از دریافت پیامک تبلیغاتی گلایه دارند.
در پی اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامکهای تبلیغاتی میکنند، شمار سیمکارتهای شخصی مسدود شده به دلیل مزاحمت پیامکی تا تاریخ ۱۷ مردادماه جاری به ۱۳۴ هزار خط رسیده است.
آمار رگولاتوری نشان می دهد که در هر ماه، بیش از ۳ هزار خط سیم کارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع میشود. به طوری که تا ۱۵ تیرماه ۱۳۱ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده بود.
از آنجایی که از این سیم کارتها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیمکارتها ارسال میشود این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شمارهها را به رگولاتوری گزارش میکنند.
با وجودی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از طریق فرآیند هوش مصنوعی (سامانه خودکار تشخیص پیامکهای مزاحم) و نیز تحلیل رفتار مشترکان و دریافت شکایات از کاربران، نسبت به نظارت بر قطع پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته و سیم کارتهای ارسال کننده پیامک مزاحم اقدام میکند اما همچنان کاربران تلفن همراه با معضل دریافت پیامکهای تبلیغاتی مواجه هستند و با وجودی که بسیاری از کاربران سرشمارههای شخصی ارسال کننده پیامک را به رگولاتوری گزارش میکنند، اما همچنان این پیامکها برای بسیاری از کاربران ارسال میشود.
بر مبنای آخرین آمار نظرسنجی از میزان رضایت کاربران از کاهش پیامکهای تبلیغاتی، ۵۵.۶ درصد شرکت کنندگان اذعان دارند که دریافت این پیامکها کاهش یافته اما با این حال همچنان ۴۴.۴ درصد از مشترکان از تعداد بالای دریافت این پیامکها ناراضیاند.
مطابق با آمار رگولاتوری بیشترین اعتراضات از پیامکهای تبلیغاتی مربوط به پیامکهایی است که از سمت سیم کارتهای شخصی و به صورت انبوه ارسال میشود. اما با این وجود ارسال پیامک از سرشمارههای پیامکی نیز همچنان با گلایه و اعتراض کاربران رو به رو است.
مشترکان موبایل میتوانند با شمارهگیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینهای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت میکند میتواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.
بر اساس اعلام رگولاتوری، در سامانه «ستاره هشتصد مربع» بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواستار قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شدهاند و این تعداد مشترک در لیست سیاه قرار داده شدهاند تا برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال نشود.
ماه گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اعلام لیست اسامی شرکتهای متخلف ارسال کننده پیامکهای تبلیغاتی به پلیس فتا خبر داده بود.
نظر کاربران
پیامک های تبلیغاتی من که تقریبا دو برابر چند ماه پیش شده
پس چرا هر روز واسه من پیام میاد حتی برخی وقت ها به شماره هم زنگ میرن برای تبلقات
با سلام
ضمن تشکر از مسیولین محترمی که این مزاحمت را کنترل و محدود کرده اند ؛ به عرض برسانم که اخیراً نوع جدیدی از همین مزاحمت ها حادث شده که بمراتب بدتر است و آن اینکه:با یک شماره تلفن 5 یا 6 رقمی در وقت و بی وقت تماس می گیرند و از طریق منشی تلفنی یا...همان تبلیغ را مثل یک مخاطب تلفنی منتقل می کنند.حیف که فقط فرستنده است وگیرنده نیست والا .... لطفاً این شیوه نوظهور و ناپسند نیز در نطفه خفه شود.با سپاس فراوان
هزار بار دیگه هم سیم کارتم قطع بشه میرم پنج تومن میدم یه سیم کارت دیگه میخرم.
یک سری ازخدا بی خبر اوباش صبح تا شب کارشونه پیامکها مزخرف مزاهم مردم میشهن باید سیمکارتهاشون قت وجریمشون کرد که دیگه مزاهم وجریدارشدن روهی روانی دیگران نشند لتفن پخش کنید
ستاره ۸۰۰ هم دروغه چندین بار انجام دادم ولی تبلغات ادامه داره و حتی چند بار با تماس با اپراتور قرار شد قطع کنن این تبلیغات رو ولی همچنان ادامه دارد ....