۸۹۳۳۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

نسخه‌ هایی برای رفع آلودگی هوا

آلودگی هوای تهران با حضور ابتکار در صحن علنی مجلس مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد. مشکلی که حالا هرکس برای آن نسخه ای دارد. از ایده خروج از تهران خانم رئیس گرفته تا راه اندازی سرویس ادارات و مشارکت مردمی.

خبرآنلاین: آلودگی هوای تهران با حضور ابتکار در صحن علنی مجلس مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد. مشکلی که حالا هرکس برای آن نسخه ای دارد. از ایده خروج از تهران خانم رئیس گرفته تا راه اندازی سرویس ادارات و مشارکت مردمی.

تهران در ماه گذشته فقط دو ساعت هوای پاک داشت. در ۱۰ ماه گذشته فقط ۳روز. اوضاع بحرانی آلودگی هوا عرصه را آنقدر تنگ کرد که رئیس سازمان محیط زیست به یکی از اعضای شورای شهر خروج از تهران را توصیه کند. راهکاری که البته ابتکار معتقد است فقط به عنوان یک روش فوری نتیجه می دهد. با این حال توزیع سوخت پاک در اراک و کار وزارت صنایع روی خودروهای برقی و هیبریدی برای تولید انبوه از برنامه های دیگری بود که در دو سه روز گذشته در هیات دولت کلید خورد.

ابتکار در همین زمینه طرح هوای پاک را هم آماده کرد تا با بررسی در مجلس دستگاه ها را برای حل مشکل آلودگی هوا بسیج کند.

با این حال، راهکارها برای کنترل و کاهش آلودگی هوا از سازمان محیط زیست فراتر رفته است. در دولت های نهم و دهم اگر بارور کردن ابرها و آب پاشی پایتخت با هواپیما به عنوان راهکار پاکسازی هوای تهران مطرح می‌شد، این بار صحبت از احیای سرویس‌های ادارات و تغییر پیک ترافیک و مشارکت مردم در خانه‌های محلات است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ معتقد است بهترین کار برای کاهش ترافیک و ساماندهی آن توسعه حمل و نقل عمومی و راه اندازی سرویس ادارات است.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفتگو با خبرآنلاین گفته است: برای کاهش ترافیک ما پیشنهاد دادیم تا پیک ترافیک در ساعت‌های مختلف توزیع شود و ۶ تا ۹ صبح را اعلام کردیم، اما ۶ تا ۸ صبح تصویب شد یعنی یک ساعت ترافیک فشرده شد.

رحیمی با بیان اینکه یک اتوبوس حداقل معادل ۲۰ ماشین در خیابان است گفت: برای راه اندازی سروریس ادارات، سال قبل از طرف دولت و استانداری یک ابلاغیه به مراکز و سازمانهای دولتی ابلاغ و یک مهلت ۶۰ روزه هم داده شد، اما تا امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد مشکلات استفاده از حمل و نقل عمومی گفت: باید حمل و نقل عمومی را به گونه ای سامان دهیم تا برای کسی که قصد رفتن به سر کار یا برگشت را دارد، از لحاظ زمان و هزینه به صرفه باشد. اما متاسفانه اکنون حمل و نقلی که مستمر باشد و بدون مشکل زمان و فشار بتوانیم استفاده کنیم را نداریم.

پیش از آن هم «سید محمدهادی ایازی» گفته بود: «مساله آلودگی هوا در همین تهران قابل حل است و فقط نیاز به یک عزم عمومی جدی است. اگر مردم اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند و مجلس و دولت هم نقش درستی در این زمینه ایفا کنند، مساله آلودگی هوا در تهران قابل حل است.»

او پیشنهاد داده بود مردم همان طور که برای دغدغه هایی مثل رسیدن به وزن ایده آل، دیابت و... خودشان دور هم جمع می شوند و انجمن هایی را زیر نظر شهرداری تشکیل داده اند و در سراهای محله فعالیت می کنند درباره آلودگی هوا هم همین دغدغه ها را داشته باشند.

راهکارهایی که البته تا پیش از تصویب لایحه هوای پاک و تعامل مجلس و دولت در حد حرف باقی خواهند ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج