پژو ۳۰۱ با موتور ایرانی عرضه میشود
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو گفت: پژو ۳۰۱ با موتور ایرانی ئی. سی ۵ (EC۵) که بهبود یافته موتور تی. یو ۵ (TU۵) است، به بازار عرضه می شود.
خبرگزاری ایرنا: دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو گفت: پژو ۳۰۱ با موتور ایرانی ئی. سی ۵ (EC۵) که بهبود یافته موتور تی. یو ۵ (TU۵) است، به بازار عرضه می شود.
«مازیار بیگلو» امروز (یکشنبه) افزود: موتور تی. یو ۵ که اکنون روی خودروهای پژو ۲۰۶ و همچنین برخی مدل های پژو پارس عرضه می شود، طرفداران زیادی در کشور دارد، اما موتور ئی. سی ۵ مدل ارتقا یافته آن است.
وی بیان داشت: موتور ئی. سی ۵، حاصل کار مرکز تحقیقات موتور شرکت ایران خودرو است.
بیگلو، در خصوص داخلی سازی خودرو پژو ۳۰۱ گفت: برای نخستین بار در تاریخ خودروسازی کشور، خودرویی با عمق داخلی سازی بیش از ۶۰ درصدی تولید می شود که تا چند ماه آینده به راحتی به ۸۰ درصد داخلی سازی افزایش می یابد.
وی ادامه داد: اکنون ۳۰۰ قطعه ساز در ۹۰ درصد برنامه داخلیسازی این خودرو حضور دارند که تا ۴۵۰ قطعه ساز افزایش خواهد یافت.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو یادآور شد: پلتفرم مورد استفاده در ساخت پژو ۳۰۱ یک پلتفرم جدید است، اما قطعه سازان کشورمان توانستند در فضای تحریمها خود را به فناوری های روز برسانند.
وی اظهار داشت: نمونه های اولیه قطعات این خودرو از اوایل شهریور تحویل خودروساز خواهد شد تا پس از آن بررسی و تحویل قطعات آغاز شود.
بیگلو همچنین در خصوص قطعه ئی. سی. یو (ECU یا کامپیوتر خودرو) گفت: این قطعه سه تامین کننده اصلی در کشور دارد، اما از آنجایی که «های تک» (High Tech) است، وابستگی به خارج دارد.
وی اضافه کرد: قراردادهایی برای تولید آی. سی ها و سایر قطعات الکترونیکی این قطعه با صنایع دفاع منعقد شده و امیدواریم امسال بتوانیم عمق داخلی سازی آن را افزایش دهیم.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو توضیح داد: هر کامپیوتر خودرو (ئی. سی. یو) شامل بُرد الکترونیکی، آی. سی ها و نرم افزار است که برد و خط مونتاژ آن در کشورمان وجود دارد، اما برخی آی. سی هایی که روی برد یاد شده مونتاژ می شود در داخل تولید نمی شود و تامین کنندگان انگشت شماری در جهان دارد.
وی خاطرنشان کرد: با این حال صنایع دفاع قابلیت تولید این آی. سی ها را دارد و شاید تولید آنها در ابتدای راه صرفه اقتصادی نداشته باشد، اما با بالا رفتن شمارگان تولید، اقتصادی خواهد شد.
پس از خروج شرکای خارجی از بازار ایران گروه صنعتی ایران خودرو عزم خود را جزم کرد تا با تقویت زنجیره ارزش تولید، محصول پژو ۳۰۱ را به صورت مستقل و بدون حضور شریک خارجی به تولید برساند.
گروه صنعتی ایران خودرو توانست با توسعه همکاری با قطعه سازان توانمند، ارتباط با مراکز دانش بنیان و همچنین نهادها و مراکزی که با تولید قطعات با تکنولوژی بالا توانمندی حمایت از صنعت خودرو را دارند بتواند نتیجه اقتدار و مقاومت در برابر تحریمهای ظالمانه غرب را با تولید محصول جدید و بکارگیری دانش و تخصص جوانان و متخصصان ایرانی به منصه ظهور برساند.
نظر کاربران
اگر راست بگید خوب مردم خوشحال میشن
پاسخ ها
با موتور پراید بهتر نیست
بله داخلی میسازیم بعد قیمتش رو در میاریم ضربدر 3 میکنیم میفروشیم به مردم.در واردات هم که بسته نگه داشتیم و هرچقدر دلخواه بود گمرکی میگیریم.با این اوضاع یه ماشین خیلی خیلی معمولی ولی جدید تولید کردیم اونم به زور وزارت دفاع حالا حالاها باید سر مردم منت بذاریم.
محموله ذرت که قراربودازبرزیل برسدرسیدبه دست مرغدارهاپژو۳۰۱چینی
پاسخ ها
اظهار نظرت خیلی بی معنی بود.
بخدا دست شیطان را از پشت بست دیدید
خدا به دادمون برسه
همین فرمون رو بگیروبرو ،بریکلا
قیمت رو بگو
پاسخ ها
قیمت همان قیمت خودروی اصلی خواهد بود
الله برکت الله
از نزدیک شاهد زحمات شبانه روزی تیم تحقیقات موتور ایپکو و ایران خودرو هستم. درود بر ایشان.
«محصول مرکز تحقیقات ایران خودرو ».......کلی خندیدیم ، مرکز........ میشه صدتا دلیل اورد که تحقیقات در کشور یا غیر ممکنه ویا......**توجیه اقتصادی ** نداره ! نه غیر قابل باوره چون .....مدیران ما طبق * رابطه* و *سیاسی کاری* انتخاب می شوند .
پاسخ ها
بسه تعداد زیادی از خانواده ها با ان پراید بی تعادل جان خودشان را از دست دادن تعدادی هم در اثر اتش گرفتن پژو ۴۰۵ جان خود را از دست دادن بس دیگه ادم عاقل ماشین ایرانی سوار نمی شه مگر اینکه از جان خودش و خانواده اش سیر شده باشد اینقدر تبلیغ نکنید که خیلی گند زدید ایرانخودرو هم که در تمام تستها مردود شده و از اخر اول شده است دیگه بسه
ساخت چین اگه بود میخریدم
حالا ایرانیه معلوم نیس چی سر هم کردن شده ماشین
وقتی بازار رقابتی نباشه هرکار دلشون میخوان میکنن
پاسخ ها
متاسفم برات
حرفهای حق را هیچ وقت تایید نمی کنند
تررر زدن تو اسم و رسم پژو . بزارید از پژو خاطرات خوب بمونه اخه ماشینی که از در کارخونه بیاد بیرون یه مدت بدویی دنبال عیب و ایراداش که ماشین نیست تازه از ترس بیشتر خراب شدن جرات نمیکنی ببری نمایندگی لامصب یه مشکل میبری ده تا دیگم میزارن روش
پاسخ ها
در تعمیرگاه ماشینها رو مثل ساردین میزارن جفت هم ، جلو خودم دو بار ماشینم رو زدن ، به طوری که به صافکاری افتاد ، رفتن به تعمیرگاه مخرب نباید اجباری باشه .
در تعمیرگاه ماشینها رو مثل ساردین میزارن جفت هم ، جلو خودم دو بار ماشینم رو زدن ، به طوری که به صافکاری افتاد ، رفتن به تعمیرگاه مخرب نباید اجباری باشه .
بزودی با حذف تمام آپشنها وبا موتور پراید وبه قیمت ۵۰۰میلیون به مردم غالب خواهد شد البته وانت آن هم ساخته میشود
همه حرف های مسؤلان دروغ است.
خخخخخخ, پژو بابدنه چینی وموتور ایرانی, چه شود, از بقیه محصولاتتون گوه ترمیشه این یکی
خخخخخخ, پژو بابدنه چینی وموتور ایرانی, چه شود,
خدا به دادمون برسه هممون مردیم
پدرفرانسوی مادرایرانی چه شووووود......
موتور ایرانی؟ یا خاکروبه ی ایرانی؟
موتور ایرانی؟یاخاخاکروبه ی ایرانی؟