دلیل زیان ۲۰میلیاردی خودروسازان چه بود؟
نجفیمنش معتقد است اگر مطالبات قطعهسازان پرداخت شود خون دوباره در رگ های صنعت خودروسازی جریان می کند و دیگر خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان تجمیع نمیشود.
خبرآنلاین: نجفیمنش معتقد است اگر مطالبات قطعهسازان پرداخت شود خون دوباره در رگ های صنعت خودروسازی جریان می کند و دیگر خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان تجمیع نمیشود.
محمدرضا نجفیمنش رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی گفت: اگر خودرویی کیفیت نداشته باشد کسی آن را نمیخرد. درست است که خودروی تولیدی در بدو ورود به بازار ایراداتی دارد اما اگر خانه نوساز هم بخریم حتماً در ابتدا ایراداتی خواهد داشت که بهمرور برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: خودروسازان به دلیل تعیین قیمت دستوری خودرو بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان زیان کردند در حالیکه کسانی که خودرو ثبت نام کرده و تحویل گرفتند از ۲۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان سود کردند.
نجفیمنش با اشاره به مطالبات قطعه سازان از خودروسازان گفت: سال قبل مقرر شد در دو بخش ۴ هزار میلیارد تومان و ۷ هزار میلیارد تومان بهصورت ارزی به قطعه سازان پرداخت شود از ۴ هزار میلیارد تومان رقم ۳۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شد اما از ۷ هزار میلیارد تومان رقمی تاکنون پرداختنشده است .
نجفی منش ادامه داد: قرار است این مبالغ از طرف دولت بهعنوان بدهی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت شود و خودروسازان تعهد بازپرداخت آن را دادهاند. اگر این پرداخت صورت بگیرد ما میتوانیم بگوییم که خون به رگهای قطعه سازان تزریقشده و چرخه نقدینگی آنها به جریان بیفتد. در اصل این تولید ناقص به خاطر عدم وجود نقدینگی در قطعه سازان بوده و کاهش تولید داشتیم. اگر مطالبات قطعه سازان بهطور کامل پرداخت شود ما پتانسیل تولید تمام قطعات راداریم.
نظر کاربران
نفرین مردم بود انشاالله خداوند خودرو سازان را به بلائی نا علاج گرفتار کند
پاسخ ها
انشاالله ب زمین گرم بزنه نابود بشن
چون پول مردم خوردند
نفرین مردم ان شالله نابود بشن اسمی از ایران خودرو و سایپا نمونه
خودرو سازان کلاه بردار راست میگن
بیست هزار میلیارد تو سودشون ضرر کردن
بمیییییییییرم
جهنمشون بود, اینا تاتونستن ازمردم پول خوردن ودزدی, کردن, تا آخرالزمان هم زیان بدن هنوزم جادارن ازبس ازمردم خوردن
میخوام صد سال سیاه خون تو رگ خودروسازهای زالو صفت جریان پیدا نکنه
چه ضرری به جامعه ومردم زدید حالا میگید که خریداران 20 تا 200 میلیون سود بردند
چه مثال احمقانهایی!
پس تشریف ببرید شرکت رولزرویس ببینید خودرویی که با اون کیفیتی که میسازن ایرادی داره یا نه!
چه مثال احمقانهایی!
پس تشریف ببرید شرکت رولزرویس ببینید خودرویی که با اون کیفیتی که میسازن ایرادی داره یا نه!
زیان کجا بود....
رو هر ماشین ۲۰میلیونی ۳۰میلیون سود زیانه؟
دلیل اصلی اش این بود که از آنجاییکه بخش عمده ای از درآمد خودروسازی برای هزینه های آقازاده ها خرج میشود و البته هزینه آقازاده ها هم براساس دلار است با افزایش قیمت دلار و ثابت بودن هزینه آقازاده ها فشار روی خودروسازان برای تامین هزینه آنها چند برابر شد
دلیلش این بود که خدا را مد نظر قرار ندادند
خدا رو شکر ایشالله همش بشه ضرر براتون
خدایا اینا مردم رو چی فرض کردن پراید۱۹ملیونی شده ۵۵ملیون بعد میگن باز ضرر میلیاردی کردیم آخه چرا انقد مملکت بی صاحبه .نمیدونم وقتی علم ساخت چیزی رو نداریم چرا انقدر اصرار دارین که بسازین اصلا وقتی واردات خودرو ازادبشه صنایع خودرو ایران مجرور به رقابت میشن برعکس الان که واردات ممنوع هستن خیالشون راحته که هر آشغالی رو میدن به مردم .بخدا قسم با این کارای مسئولین از ایرانی بودن خودم متنفر شدم
این چه نوع مقایسه کردنه !؟ اگر خانه ایراد داشته باشه هزینه مالی در پی دارد ولی اگر خودرو که روی چهارچرخ در حال حرکته ایراد داشته باشه ممکنه خسارت جانی وجبران ناپذیر باشه! درثانی چرا خودروسازهای دنیا این مشکلات را ایجاد نمیکنند ؟! حتی کشورهایی که سالها بعد از ما وارد خودروسازی شدند!؟
اره واقعا که شما راست میگین حرافتون همش دروغه
پر رو تر از اینها خدا خلق نکرده.
انشالله همه پولا خرج زن و بچش کنه
چند تا پراید متوجه نشدند بازه بغل دادن دست مشتری
این خودرو سازان با این خودروهای بی کیفیت ۳۰ سال پیش چند نفر رو روانه قبرستان کردند جیبهاشون رو پر کردند حالا از ضرر و زیان میگن بگو شما کی به فکر مردم بودید
باج گیر و سواستفاده کن های مفت خور
کدوم خودرو .خجالت بکشین با این لگن هایی که تحویل مردم میدید. یه نگاهی به دور وبرتون بکنید میفهمید که شما مدیران فرغون سازی هستید نه خودروسازی
تا این طرز فکر باشد واین مدیریت فاتحه صنعت را باید خواند