لغو طرح ترافیک جدید و بازگشت زوج و فرد؟
برخی از کارشناسان بر این باورند با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) پایتخت روزهای پرترافیک و آلوده تری را تجربه میکند.
باشگاه خبرنگاران جوان: یکم تیر ماه زمان رسمی اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) بود و امروز بیش از ۳ هفته از اجرای این طرح گذشته است.
اجرای این طرح با هدف کاهش آلودگی هوا برنامه ریزی و اجرا شد، زیرا مدیران شهری بر این باور بودند که دیگر اجرای طرح زوج و فرد به سبک سابق کلید حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا نیست، زیرا هر خانواده با داشتن حداقل ۲ خودرو میتواند به راحتی در روزهای زوج و فرد در محدوده این طرح تردد کند.
با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا از سوی معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران هر خودرو پلاک تهران میتواند در هر فصل تنها ۲۰ روز و خودروهای پلاک شهرستان تنها ۱۵ روز به صورت رایگان در محدوده زوج و فرد تردد کند و پس از ۲۰ روز باید عوارض تردد خود را در این محدوده پرداخت کند.
اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (همان زوج و فرد سابق) مورد اعتراض بسیاری از افراد قرار گرفت، تاجایی که محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران تمام برنامه خود را کنار گذاشته و بهطور مستقیم وارد اجرای طرح کاهش آلودگی هوا شده و این اقدام تا به امروز سابقه نداشته که معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران به معاونت طرح ترافیک تبدیل شود.
حال با اجرای این طرح برخی بر این باورند این طرح موجب افزایش طول ترافیک و آلودگی هوا شده است، به طوری که پس از چندین ماه هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت.
آمارها در تارنمای شرکت کنترل کیفیت هوای استان تهران نشان میدهد از یکم تیر ماه با اجرای طرح کاهش آلودکی هوا (زوج و فرد سابق) تا بیست و چهارم این ماه، پایتخت تنها 11 روز هوای سالم را تجربه کرد و 12 روز وضعیت هوا برای گروههای حساس ناسالم و ۱ روز نیز ناسالم گزارش شد، این در حالی است که در همین بازه در سال ۹۷ پایتخت هیچ روزی هوای ناسالم را تجربه نکرد.
غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به زمان ۲ ماهه برای ارزیابی اجرای طرح کاهش آلودگی هوا گفت: اگر نقاط ضعف اجرای طرح کاهش آلودگی هوا بیشتر از نقاط قوت آن باشد بهطور حتم در اجرای آن تجدید نظر خواهیم کرد.
حال خبرهایی از فرمانداری تهران به گوش میرسد که جلسههای کارشناسی متعددی در این نهاد در حال برگزاری است که زوایای پنهان اجرای این طرح که با اجرای آن بروز پیدا کرده، بررسی شود و این امکان وجود دارد که فرمانداری تهران در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) تجدید نظر کند.
زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، بهداشت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،، درباره علت آلودگی چند روز اخیر هوای پایتخت و ارتباط دادن آن به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق)، اظهار کرد: با گذشت تنها ۱۵ روز از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا نمیتوان نقاط قوت و ضعف آن را بررسی کرد.
رئیس کمیسیون سلامت، بهداشت و محیط زیست و شورای شهر تهران گفت: آمارها نشان میدهد پس از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا، ترافیک بخش مرکزی پایتخت بسیار کاهش پیدا کرده است.
صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که آیا آلودگی هوای پایتخت مربوط به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (زوج وفردسابق) است؟ بیان کرد: باید به این نکته توجه کنیم، به طور کلی در فصل تابستان به علت افزایش دما، اوج گرما و پایداری هوا میزان سطح آلایندهها نسبت به فصول دیگر در پایتخت بیشتر میشود و نمیتوان آن را به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا مرتبط دانست، زیرا در تیر و مرداد ماه سطح آلایندههای هوا بیشتر از دیگر فصول است.
وی تاکید کرد: برای بررسی نقاط ضعف و قوت اجرای طرح کاهش آلودگی هوا باید اجازه دهیم زمان مناسبی از اجرای این طرح بگذرد تا بتوان با اطلاعات دقیقتری آن را بررسی کرد.
رئیس کمیسیون سلامت، بهداشت و محیط زیست و شورای شهر تهران افزود: متأسفانه عادت بدی در بین برخی از افراد وجود دارد که با اجرای طرحی در پایتخت به طور شتاب زده شروع به قضاوت و کوبیدن آن طرح میکنند.
وی تاکید کرد: به جای کوبیدن طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت باید به آن فرصت کافی دهیم و به عقیده من ۱۵ روز از شروع اجرای این طرح زمان کافی برای پیدا کردن نقاط ضعف و قوت آن نیست.
صدر اعظم نوری در پاسخ به این سوال که برای نتیجهگیری نقاط مثبت و ضعف این طرح چه میزان زمان احتیاج است؟ گفت: در پاسخ به این سوال نمیتوان زمان مشخصی را تعیین کرد، اما به طور حتم میدانم که گذشت تنها ۱۵ روز از اجرای یک طرح، زمان مناسبی برای سنجش و قضاوت آن نیست.
نظر کاربران
باید برگردد به حال قبل این طرح افتضاح است
پاسخ ها
درسته چون من بعد از ساعت 19 ميام تو خيابون تا جايي که ميتونم هوارو الوده ميکنم مگر دولت زندکي منو تامين کته
خیلی پس فطرت بود اونی که این طرح مسخره را اجرا کرد
فقط دارن جیب مردم را خالی میکنن
هرکاری که میکنن اوضاع از قبل بدتر میشه. اینا اصلا سواد دارن؟
پاسخ ها
سواد دارن وجدان و تعهد ندارن
خانوم نوری شما راننده داری و میبردت و میارتت. ما محل کارمون تو محدوده زوج و فرده. نه متروی کافی هست نه اتوبوس. من صبحها به خاطر تاخیرم دارم اخراج میشم. طرح خیلی مسخره ایه به نظرم که فقط میخوان به نوعی پول بگیرن بازم
کار معاونت محترم همیشه خرابکاری بوده است سوابق ایشان را از راه آهن پیگیری کنید. بهتر است ایشان جهت توبه به حرم امام رضا مراجعه و جز خادمان به مردم خدمت رسانی کند بهتر است
آنهایی هم که یک ماشین زوج ویک ماشین فرد دارند حالا با این طرح از هر دو به راحتی استفاده می کنند این طرح غیر کارشناسی است و حجم ترافیک را بیشتر کرده وباعث آلودگی هوا هم شده وباید ملغی شود
پاسخ ها
پس سهم من از این شهر کجاست خدا لعنتتون کنه من پولی ندارم که به شما باج بدهم باید لغو کنید این طرح مسخره را .باید گردن اونی که این طرح را پیاده کرد بزنید
سلام
فعلاً برای داوری و نظردادن خیلی زوده حداقل بایک یک مااز زمان شروعش بگذره؟
شک نکنید که میخوان بدترش کنن
این طرح فقط برای در آمد بیشتر برای شهرداری وزحمت وخرج بیشتر برای مردم بیچاره است
به صرفه نبود
همه حرفا واسه پوله واسه پوله یعنی با این طرح شهر در قرق پولدارهاست یعنی همه جا مال پولدارهاست باستی هیلز گردنه حیران ویلاهای آنچنانی سفرهای خارج استخر پارتی دور دور کردن با ماشینهای میلیاردی بالای شهر پایین شهر وسط شهرم که با پرداخت عوارض پس سهم ما کجاست ؟ هوای آلوده گرانی و بدبختی ؟
پاسخ ها
جمع کنید زوج فرد۹ سال پیش کارشناسای شده این کارانجام شدالان همه چی شدپول
این طرح پر اشتباه میگه من به عنوان شهروند تهرانی که عوارض و مالیات شهر تهرانو میدم و با توجه به محدوده ای که شامل اغلب مراکز اداری و آموزشی دانشگاهی است تنها میتونم 20 روز با وسیله نقلیه شخصی تردد کنم در حالی که یه فرد غیر تهرانی که لزومی به تردد روزانه به محدوده رو نداره 15 روز . این یعنی کار غیر کارشناسی چون من ادارم داخل طرحه ، سرویس ایاب و ذهاب اداری سالهاست که کنسل شده و حمل و نقل عمومی هم در این محدوده فاجعست. قطعا مشکلات در مهر بیشتر میشه
بهتره به حالت قبل برگرده چون مثل همه طرحهای دیگه هدف کاهش آلودگی هوا نیست هدفش پر کردن جیب شهرداری و .... است و کارمند و قشر ضعیف که میخواد با ماشینش به کارهای شخصی اش برسه باید هم پول اسنپ و ... بده تازه عوارض و جریمه هم بده فردا که مدرسه باز شد بچه اش میخواد ببره مدرسه نمیشه همش استرس همش پول دادن بدون هیچ خدماتی .لعنت به مردم آزار ،خدا جوابشان را بدهد
با این طرح کرایه ها دو. برابر شده ماشین هم نمیتوان بیرون برد پس چکار کنیم.
شما با موتور یا دوچرخه تشریف ببرید محدوده طرح ترافیک ، چشم ها دچار سوزش شدید و مجاری تنفسی دچار سرفه و سردرد می شوید . اصلا این طرح آلودگی را کم نکرده بلکه موجب افزایش آلودگی هم شده ، خواهشا شورای شهری ها با وسیله دو چرخ تست فرمایند .
یکسری فقط در بعضی از جاها هستند که دایما طرح چپاول جیب مردم را بررسی می کنند که کدام گزینه بهتر است وجالب است که طرح تبدیل به ترینگ می شود
این طرح و ریختن پول دربیارن اونوقت میگن جلسات کارشناسی برگذار میکنیم و.....
تو جلسات کارشناسی خدای نکرده نماینده خودروساز هم هست تا بازم خدای نکرده یه کم بهشون بگید خودروهای بی کیفیت اونها هوا رو از ما تهرانی ها گرفته یا نه
فقط و فقط مردم آزاری است.
قبلا میگفتن پائیز و زمستان هوا آلوده میشه،چرا الان میگن تابستان!!!!
این طرح افتضاح است شهرداری فقط برای پر کردن جیب خود این طرح را اجرا کرد مطمنا دلش به حال مردم نسوخته وقتی یک آدم نالایق و ناکارامد شهردار شود بهتر از این نمیشود
میگن صبرکنید۲ماه بگذره بعدنتیجه شومیگیم منظورشون اینه که ببینن مردم چقدرپول بریزن توجیب گشاداینااگه جیباشون پرشدالودگی هواهم کم میشه
اول قرار بود خودروهایی که کیفیت بالا دارن اجازه حضور در این محدوده داشته باشین که مسلما طرح خوبی بود البته به شرط کنترل! اما طرح فعلی فقط کسب درآمده!
اول قرار بود خودروهایی که کیفیت بالا دارن اجازه حضور در این محدوده داشته باشین که مسلما طرح خوبی بود البته به شرط کنترل! اما طرح فعلی فقط کسب درآمده!
به نظر من باید همه طرح های ترافیک لغو شوند.
عادلانه این است که اگر ترافیک هست باید برای همه باشد.
اگر بهانه آلودگی هوا است خوب خودروی برقی تولید کنید.
بسیاری از معابر پرترافیک اگر خوب کارشناسی شوند می توان بار ترافیک آن را کاهش داد.
به طور مثال در گذشته در خیابان امیرکبیر ترافیک سنگینی از میدان قیام بود ولی با باز شدن یک کوچه باریک که به سمت بهارستان می رفت ترافیک آن بسیار کم شد. اگر مغازه ها این خیابان هم ساماندهی شوند ترافیک آن صفر می شود.
بعد از این طرح نه تونستیم ثبت نام کنیم نه دیگه روزا با ماشین بریم بیرون
درود میفرستم به وجود این همه کاررررررشناس ؟؟
اگه اینا نبودن مردم باید چیکار میکردن؟؟؟؟؟؟
علاج کار اینه : همه یه روز بیان تو اتوبان همت و حکیم. ماشیناشونو ۴ ساعت خاموش کنن
پیام واضح به این کارشناسان کارنابلد بطور واضح خواهد رسید.همین
خودتونو خسته نکنید
طرح بیخود و مسخره ایست بجز درد سر الودگی بیشنر هیچ ثمری نداره تا انجا که یادمون میاد در تابستان هوای الوده نداشتیم که امسال در نتیجه همین طرح کذایی بیخود و مزخرف هواناسالم شده.خدا ازتون نگذره که بجز مردم ازاری هیچ هنری ندارید.
اینا فقط چشمشون به جیب مردمه و آلودگی هوا و سلامتی مردم اصلا براشون اهمیت نداره
زمستون میگن هوا ثابته و معکوس شدن وجود داره الودگی زیاد میشه و میمونه ، تابستون میگن هوا گرم میشه هوا ثابته الودگی بالا میره !! خب بگین کلا تهران همیشه آلودس تموم دیگه بهونه لازم نیست ، مشکل ماییم نه فصل و هوا
نمیفهمن الان همه چون داخل طرح نباشن میرن مثلا اتوبان امام علی ، ترافیک خیلی شدید میشه الودگی چند برابر ، این چه طرحهایی هستش آخه ، فقط بفکر پول هستن
دراسرع وقت به طرح زوج فرد.درضمن درآمدی شهرداری باید شفاف وخرج کرد کارشناسی علمی واسلامی باشد .ارزیابان ملی درسراسر ایران گزارش درباره عملکرد مدیران اسلامی باشد.درغیر این صورت به اشدمجازات برابر قانون محاکمه میشوند.ومصادره امول
شورای شهر تهران برابر قانون مجازات اسلامی دردادگاه صالحه انقلاب اسلامی به خاطر آسیب بشیعیلن وتنگدستی به اشد مجازات خیانت درامانت ودرآمدنامشروع وغیرقانونی محاکمه شوند.همه دربرابر قانون یکساند.یاعلی ادرکنی
باید لغو شود این نظریه ی احمق را .باج تو این گرونی کاره سختیه