احتمال لغو عوارض ورود به محدوده زوج و فرد
شکایت پلیس از طرح زوج و فرد شهرداری تهران در هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری، وارد دانسته و برای اتخاذ تصمیم نهایی به هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ارسال شده است.
خبرگزاری تسنیم: ۲۱ فروردین امسال بود که پلیس راهور از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص اخذ غیرقانونی عوارض ورود به طرح زوج و فرد شکایت کرد.
در متن ارسالی از اداره حقوقی پلیس راهور ناجا به هیئت عمومی دیوان عدالت اداری آمده است: «بر اساس بررسیهای به عمل آمده و گزارشهای مکرر از سوی سازمانها و شهروندان، اخذ عوارض در محدوده طرح زوج و فرد در طول سال جاری (سال ۹۷) علاوه بر اینکه موجب تضییع حقوق شهروندان شده، نارضایتی عمومی را نیز در پی داشته است. خواهشمند است در راستای اعمال اصل ۱۷۳ قانون اساسی و ماده ۱۰ قانون آئین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری به اجحافی که در حق شهروندان در این موضوع روا داشته شده، تظلمخواهی و رسیدگی شود.»
پلیس، نارضایتی عمومی در بین شهروندان به علت تحمیل هزینههای اضافی و غیرمنطبق با حقوق مکستبه رانندگان در استفاده از خودروهای شخصی، محدود کردن بهرهمندی از مردم از خودروی شخصی علیرغم پرداخت عوارض خودرو توسط مالکان به صورت سالیانه به شهرداری، عدم انطباق تعدد جریمه با ارتکاب یک تخلف، عدم سازوکار مناسب و پیشبینی توسعه حمل و نقل عمومی جهت دسترسی مردم و کاهش زمینه استفاده از شهروندان از خودروی شخصی، عدم توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی تاکسیها و اتوبوسهای فرسوده، عدم اجرای طرح ترافیک در روز پنجشنبه و افزایش ترافیک در سطح معابر، نارضایتی مردم به دلیل عدم اطلاعرسانی دقیق و اعمال نرخنامه یکسویه بدون توجه به میزان انطباق با تخلف و عدم هماهنگی با مراجع ذیصلاح را از دلایل این شکایت اعلام کرده است.
محسن قائمی نسب درباره آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد: شکایت پلیس بعد از ارسال به دیوان عدالت اداری، برای رسیدگی و بررسی ابتدا به هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع شد که این هیئت پس از انجام بررسیهای لازم، شکایت مطروحه را وارد تشخیص داد و برای اتخاذ تصمیم نهایی به هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ارسال کرده است.
در ماده ۸۴ قانون آیین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری مصوب سال ۹۲ آمده است: اموری که مطابق قانون در صلاحیت هیئت عمومی دیوان است، ابتداء به هیئتهای تخصصی مرکب از حداقل ۱۵ نفر از قضات دیوان ارجاع میشود؛ رسمیت جلسات هیئتهای تخصصی منوط به حضور دو سوم اعضاء است که به ترتیب زیر عمل میکنند:
الف- در صورتی که نظر اکثریت مطلق هیئت تخصصی بر قبول شکایت و ابطال مصوبه باشد، پرونده به همراه نظریه هیئت جهت اتخاذ تصمیم به هیأت عمومی ارسال میشود.
ب- در صورتی که نظر سه چهارم اعضاء هیئت تخصصی بر رد شکایت باشد، رأی به رد شکایت صادر میکند. این رأی ظرف بیست روز از تاریخ صدور، از سوی رئیس دیوان یا ۱۰ نفر از قضات دیوان قابل اعتراض است. در صورت اعتراض و یا در صورتی که نظر اکثریت کمتر از سه چهارم اعضاء بر رد شکایت باشد، پرونده به شرح بند (الف) در هیئت عمومی مطرح و اتخاذ تصمیم میشود.
نظر کاربران
مشکل اینجاست که کارشناسا نفسشون از جای گرم در میاد، پشت میزاشونن نه توی خیابون و ماشینای همشون هم حتماطرح داره، اصلا با مشکل روبرو نیستن که بدونن راه حل مشکل چیه،، بی دردسر ترین وبهترین گزینه هم که درآمد زاییه وتوپ وانداختن تو زمین مردم بیچاره،
از مسئولین و مدیران که در راس امور هستند خواهشمندیم طرح و نظری را ارائه و عملیاتی کنند که همه بجز خودشون از تهران برن بیرون و فقط خودشون باشن و هر روز صبح ازهر کسی در ورودی شهر عوارض ورود بگیرن و اجازه عبور بدن و بعد از ظهر ها هم هنگام خارج شدن هم عوارض بگیرن و یا اصلا اجازه ورود ندن مثل شهرک باستی هیلز دیگه خیال همه راحت میشه .
همه این طرح ها کلک پول گیری است و جالب اینه که گردن مردم منن میزارن که ما داریم به شما خدمت می کنیم!!
از مردم نظر سنجی کنید این چه طرح بی معنی است
پاسخ ها
یعنی شهرداری عوارض نگیره ولی پلیس جریمه کنه/دعوا سر پوله نه حق مردم
مگهنظرمردم برای ابنامهمه
پاسخ ها
یعنی شهرداری عوارض نگیره ولی پلیس جریمه کنه/دعوا سر پوله نه حق مردم
همه مردم مالیات می دهند بستن خیابان ها به روی مردم عادلانه نیست.
اگر بهانه آلودگی هوا است خودروی برقی تولید شود.
ترافیک شهر را با کارهای کارشناسی می توان کم کرد.
دراسرع وقت .صبر شیعیان تمام .ازطرح آسیب زا شرداری