برنامهریزی برای تولید یک خودروی جدید در ایران
قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: طراحی پایه خودرو یا همان پلتفرمهای جدید در یک برنامه زمانبندی سه ساله برای تولید خودروهای جدید در دستور کار قرار گرفته است.
ایرنا نوشت: قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: طراحی پایه خودرو یا همان پلتفرمهای جدید در یک برنامه زمانبندی سه ساله برای تولید خودروهای جدید در دستور کار قرار گرفته است.
پایه و شالوده اصلی که ممکن است بر اساس آن چندین مدل خودرو تولید و ساخته شوند در اصطلاح پلتفرم نامیده میشود. در واقع پلتفرم مجموعه پیشرانه، جعبه دنده، شاسی و سیستم انتقال قدرت را در میگیرد.
«بهزاد اعتمادی» افزود: این سازمان اعتقاد راسخ به داخلیسازی و تعمیق ساخت داخل محصولات و قطعات دارد و بهویژه این مأموریت را در حوزههای نفت و گاز، فولاد، سیمان و خودرو دنبال میکند.
به گفته وی، اگر ساخت برخی قطعات از توجیه اقتصادی برخوردار نباشد، اما از آنجا که اولویت ما رونق تولید است حتی با وجود دو برابر شدن هزینهها، حاضر به ساخت آنها هستیم.
این مقام مسئول در خصوص برنامه ریزی برای تولید پلتفرم جدید خودرو در کشور، اظهار داشت: استراتژی ایدرو در صنعت خودروسازی کشور، تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودروی جدید در پسابرجام تا سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) بود، اما با خروج آمریکا از برجام بناچار مجبور به تغییر استراتژی شدیم.
وی ادامه داد: خروج شریکان خارجی صنعت خودرو از کشورمان سبب شد تا در کوتاهمدت ادامه تولید خودروهای پرتیراژ قدیمی را در دستور کار خود قرار دهیم.
اعتمادی توضیح داد: در جهان هیچ کشوری همه تجهیزات و لوازم مورد نیازش را خودش تهیه نمیکند و صنعت خودروی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ با این وجود در تلاشیم که تا حد امکان ارزبری خودروها را کاهش دهیم.
وی گفت: هدف ایدرو در میان مدت، ارتقای کمی و کیفی خودروهای تولیدی است تا قابلیت صادرات دستکم به کشورهای همسایه را داشته باشند و از این طریق تعادل مثبتی را در ارزبری و ارزآوری این صنعت شاهد باشیم.
معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو بیان داشت: در مرحله سوم، تقویت شرکتهای طراحی، مهندسی و مراکز تحقیق و توسعه با همکاری صاحبان این فناوریها در جهان در دستور کار قرار خواهد گرفت که میتوان از توانمندی خارجیها در قالب آموزش نیروی انسانی بهره برد.
وی با بیان اینکه این برنامه سه ساله طراحی شده، ابراز امیدواری کرد در مرحله سوم بتوانیم به طراحی پایه خودرو یا همان پلتفرمهای جدید دست یابیم.
احتمال بازگشت فرانسویها به ایران
اعتمادی در ادامه به آخرین وضعیت قرارداد ایدرو با شرکت رنوی فرانسه اشاره کرد و گفت: این قرارداد اکنون تعلیق شده و هرچند رنوییها از ایران خارج شدهاند، اما سرمایههایی در کشورمان باقی گذاشتهاند و منتظرند تا در صورت توافقات سیاسی دوباره با بازار ایران بازگردند.
وی تاکید کرد: اینکه مجدد با رنو کار میکنیم یا خیر بستگی به شرایط دارد، زیرا نمیخواهیم با سایر کشورها قهر کنیم و اگر شرایطمان را بپذیرند مجدد با آنها همکاری خواهیم کرد.
قائم مقام ایدرو افزود: از زمان خروج رنو، ما به دنبال آماده کردن زیرساختها بوده و هستیم تا در صورت همکاری مجدد، اگر هم خواستند از بازارمان خارج شوند آنقدر پتانسیل و توان داشته باشیم که سرپا بمانیم.
وی یادآوری کرد: همکاری قبلی با رنو تا مرحله ثبت شرکت هم پیش رفت و یک بار ۶۵ میلیون یورو به صورت نقد آوردند، اما پیش از بی اثر شدن نتایج برجام آن را خارج کردند.
اعتمادی ادامه داد: با این حال، شرکت رنو پارس به عنوان سرمایه رنو در کشورمان وجود دارد و ۵۱ درصد آن متعلق به این شرکت فرانسوی است.
وی همچنین با بیان اینکه ایران خودرو از گذشته با پژو کار میکرده و آنها ریشه در فناوری خودروی ایرانی دارند، تاکید کرد: به همین دلیل نمیتوان به یکباره رابطه قدیمی با آنها را قطع کرد.
معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در خصوص تولید ال ۹۰ در کشور خاطرنشان کرد: برای خودروی ال ۹۰ برنامه داریم تا با موتور دیگری تولید آن ادامه یابد.
تجاری شدن خودروهای در کف کارخانجات مانده
وی در خصوص خودروهای باقی مانده در کف کارخانجات گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده، این خودروها به زودی تجاری شده و در اختیار مشتریان قرار میگیرند.
این مقام مسئول به تجاری شدن بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودروی شرکت ایران خودرو در روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: همزمان با این اتفاق، حدود پنج هزار خودروی دارای کسری قطعه نیز وارد چرخه شد و هر زمان قطعات تأمین میشوند، برای تکمیل خودروها به خط تولید وارد میشوند.
وی با ابراز خوشبینی نسبت به صنعت خودرو، تاکید کرد: خودرو صنعتی است که پس از بخشهای نفت و گاز و بانکداری، پردرآمدترین و اشتغالزاترین صنعت است و به همین دلیل از آن دست نخواهیم کشید.
اعتمادی، رشد خوب این صنعت در سالهای گذشته را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که با رویکرد جدید دولت و حمایت از این صنعت، به چشمانداز پیش بینی شده برای آن دست خواهیم یافت.
وی با بیان اینکه واردات خودروی کامل به صورت سی.بی.یو (CBU) مشمول تحریمها نبوده و میتوان آنها را به کشور وارد کرد، گفت: هرچند مخالف این موضوع نیستیم، اما به دلیل ارزبری و سخت کردن شرایط برای تولید داخل محدودیتهایی برای آن در نظر گرفته شده است.
نظر کاربران
پراید جدیده
پاسخ ها
پراید جدید
قسمتهایی از پراید
قسمتهایی از تیبا
قسمتهایی از گاری
قسمتهایی از فرغون
و قسمتهایی از قطار
ببین چی درمیا د
خخخخخخخخخخخخخ
ترکیب جدیدی از پراید و پیکان و پژو
با نام triple p
قبرستان تو را می خواند !!!
حالا شما اونی که زایدهای بزرگ کن بعدی پیش کش
جک جدید از خودرو سازها
معلوم نیس دوباره چه نقشه ای دارین واسه مردم... دوباره تیغ بزنین مردم بدبخت رو... ی پلتفرم مثل پراید درست می کنین جون مردم رو می گیرین و قیمت هم سرسام آور و کیفیت هم صفر... ی آشغال دیگه... و 30 سال تولید ی ماشین له مثل پراید.
تولید بیرینگ ، توجیه اقتصادی ندارد اشتباه است ، تولید ریل قطار (پس از ساخت کارخانه ان) توجیه ندارد ،......توجیه ندارد کار دشمنان دوست نما است . دشمن رو کلا « بی خیال»شوید مسئول نادان رو بچسبید .
خاک بر سرتان با خودرو ساختنتان....
خاک بر سرتان با خودرو ساختنتان....
موتور پراید رو میزارن رو پژو میشه یه ماشین جدید موتور پژو رو پیزارن رو پراید میشه یه ماشین جدید دیگه
مثل وقتی که موتور پیکان رو گذاشتن رو پژو شد پژو اردی موتور پژو رو گذاشتن رو پیکان شد پیکان پژویی
از مسئولین و مدیران ی سواد و ریاکاری که با سهمیه و رانت رفتن دانشگاه و مدرک گرفتن بیشتر از این انتظار نداشته باشید
چقد جوک طولانی بود حوصلم نشد تا اخر بخونم .
ی ارابه مرگ دیگر توسط مغزهای پوک ایرانیا
شما قطعه واس ی حلب ندارید لعنتی حرف از آهن الات میزنی
مردم. ال 90 میخرن فقط بخاطر کیفیت خوب ان و اگه موتور ایرانی روش بزارن با اینهمه زشتی دیگه خربداری نداره
ول کنید اقا مردم را خسته کردین
خودرو سازان ایران فقط بلدن چراغ ماشین رو عوض کن همین و بس
وای نه تورو خدا
به مردم بیچاره رحم کنید
احمق تر از ای خودرو سازها تو دنیا ندیدم باور کلی خندیدم بهشون
بعد از حدود نیم قرن از تولید پراید هنوز به خودکفایی نرسیده اید حالا در شرایط تحریم می خواهید خودرو جدید تولید کنید؟ البته حافظه مردم ضعیفه و تا سه سال دیگر همه این قولها و برنامه ها را فراموش می کنند.
اگر سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور ، به بررسی سوابق اعتمادی قائم مقام سازمان گسترش بپردازند، اگر پی به خیانت وی نبرند حداقل احمقی میبینند که با حماقتش کشور را تقدیم دشمنان میکنه!؟
این چه منطقیه که علیرغم خیانت رنو باز هم چشم به بازگشت آنها به بازار ایران دارید؟! چرا نمیتونیم دست پژو را از بازار خودرو کشور قطع کنیم؟! سقف آسمان سوراخ نشده و تنها رنو و پژو پائین نیافتاده که نتونیم دست از آنها بشوریم!
اینهمه شرکت خودروساز! باید شرکتهای خارجی بفهمند باید محترمانه با ایران برخورد کنند و به تعهداتشان پایبند باشند. اگر ما خلف وعده میکردیم به دادگاه میکشاندند و به انحاء مختلف خسارت مطالبه میکردند!