عوارض آزادراه تهران - شمال چقدر است؟
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برآورد اولیه عوارض آزادراه تهران شمال از سوی بخش خصوصی ۱۰۰ هزار تومان بود که احتمالاً رقم نهایی کمتر از ۳۰ هزار تومان تعیین میشود.
مهر نوشت: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برآورد اولیه عوارض آزادراه تهران شمال از سوی بخش خصوصی ۱۰۰ هزار تومان بود که احتمالاً رقم نهایی کمتر از ۳۰ هزار تومان تعیین میشود.
خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از آزادراههای تهران شمال و همت کرج در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نرخ عوارض آزادراه تهران شمال گفت: با توجه به ابعاد گستردگی این پروژه، پرداخت عوارض ۱۰۰ هزار تومان برآورد شده است اما رقم نهایی را کمیته نرخگذاری آزادراهها، برآورد و تعیین کند که قطعاً زیر ۳۰ هزار تومان خواهد بود. بخشی از هزینه عوارض را دولت و بنیاد مستضعفان پرداخت خواهند کرد.
وی درباره آزادراه همت کرج ادامه داد: طول این آزادراه ۱۴.۵ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن، زیر بار ترافیک بوده و ۱۰ کیلومتر باقی مانده است که این ۱۰ کیلومتر باقیمانده، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اقداماتی مانند لاینینگ تونل باید انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: آزادراه همت کرج تا پایان امسال به بهرهبرداری خواهد رسید اما تا پایان شهریور ماه به طور موقت به جاده چالوس متصل شده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برای احداث آزادراه همت کرج، ۴۶۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری شده که ۷۰ درصد آن را دولت پرداخت کرده است.
وی درباره چالش اصلی تکمیل این پروژه تصریح کرد: ۵۰ تا ۶۰ واحد مسکونی در میانه مسیر و چند مرکز گردشگری در انتهای این آزادراه وجود دارد که باید خریداری شود. واحدهای مسکونی میانه مسیر با همکاری مسئولان استان البرز، خریداری شده است و به زودی این مسیر بازگشایی خواهد شد.
خادمی درباره آزادراه تهران شمال گفت: چند اقدام جدید به پروژه اضافه شد که شامل هوشمندسازی کل مسیر، منظرآرایی با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان، ایجاد روشنایی خارج از تونلها، رویه بتنی و کمبود منابع اعتباری به پروژه میشود.
به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، پیشرفت فیزیکی آزادراه تهران شمال در ۱۹ سال، کمتر از ۲۰ درصد بود اما در سه تا چهار سال اخیر به ۹۵ درصد رسید. ۳۶ میلیون مترمکعب خاکبرداری و ۲.۲ میلیون مترمکعب بتنریزی در این پروژه داشتیم که از حجم عملیات خاکبرداری و بتنریزی سد کرخه، بزرگترین سد خاورمیانه هم بیشتر بوده است.
نظر کاربران
به مرگ گرفتن عادت زشت شماهابوده وخواهدبود..!!!!!
با این آزادراه باقیمانده شمال هم به فنا خواهد رفت.هر آخر هفته بیست میلیون زامبی وارد شمال می شوند و برای همه این جمعیت ویلا ساخته میشه و کوههای زباله پشت سر هم....
مگر میخواهید اتوبان تهران شمال را بفروشید که 30 هزارتومان عوارض تعیین می کنید .
هنوز نساخته و تموم نشده ، دنبال خالی کردن جیب ملت هستن .
بالاخره این آزادراه تا سال ۱۵۰۰ به بهرهبرداری میرسد.؟