جعفرزاده: خودروسازان مردم را تیغ میزنند!
مدتی است، بهای خودرو در بازارهای داخلی رو به کاهش گذاشته و دیگر از افزایش قیمتهای هیجانی در این بازار خبری نیست؛ هرچند در این مدت قیمتها آنقدر افزایش داشته که با این کاهشها به جای خود بازنگردد، برخی مسئولان امیدوارند که بتوانند روند کاهشی را حفظ کنند.
تابناک: مدتی است، بهای خودرو در بازارهای داخلی رو به کاهش گذاشته و دیگر از افزایش قیمتهای هیجانی در این بازار خبری نیست؛ هرچند در این مدت قیمتها آنقدر افزایش داشته که با این کاهشها به جای خود بازنگردد، برخی مسئولان امیدوارند که بتوانند روند کاهشی را حفظ کنند.
اما در این میان، برخی نمایندگان مجلس اعتقاد دارند که دلیل این ریزش قیمتها در بازار، اعلام خودروسازها برای تحویل ۱۰۰۰۰۰ خودروی موجود در انبارها به مردم است و همین باعث شده تا قیمتها در بازار کاهش یابد. البته برخی نیز زمزمههای واردات خودروهای دست دوم به کشور را از دلایل کاهش قیمتها میدانند و بر این باورند، در صورتی که دولت مجوز واردات خودروهای دست دوم خارجی را صادر کند، میتواند هم بازار را به نوعی کنترل کرده و هم از صنایع داخلی خود حمایت کند.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتوگو با تابناک در این باره اظهار داشت: ما از یک سو به بهانه حمایت از کارگران و ایجاد اشتغال و جلوگیری از بحران بیکاری از صنایع خودروساز داخلی حمایت میکنیم، ولی از سوی دیگر، توسط عدهای در همین واحدهای تولید از این حمایتها سوءاستفاده میشود، به گونه ای که همین حمایتهای تمام عیار باعث شده تا خودروسازیها به مردم فشار بیاورند و آنها را تیغ بزنند. در همین چند روز اخیر، قیمت برخی خودروها ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته و این نشان می دهد، قیمتها قابل کاهش در بازار هستند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به اعتقاد من، بازار قابلیت کاهش قیمتها از این بیشتر را هم دارد و ما برای اینکه بتوانیم به کسانی که نیاز به خودروهای با کیفیت بالا دارند تا کارها خود را رفع و رجوع کنند، باید شرایط مناسب را فراهم کنیم.
وی افزود: عده ای همیشه مجبورند در سفر باشند، یا کار خود را با خودرو انجام میدهند و مجبورند خودروهای با کیفیت سوار شوند؛ بنابراین نیاز هست که ما از این افراد هم حمایت کنیم. برای این کار باید کاری کنیم که انحصار را از این شرکتها بگیریم. از سوی دیگر، ما نمیخواهیم واردات خودروهای لوکس به کشور داشته باشیم؛ بنابراین، بهترین کار این است که از خودروهای دست دوم استفاده شده و مجوز واردات آن را صادر کنیم، ولی باید زمینه ای فراهم شود که خودروهای ازکارافتاده وارد کشور نشوند. ما با این کار، هم از خودروسازهای داخلی خود حمایت و هم رفاه نسبی برای مردم خود ایجاد کرده ایم تا بتوانند از خودروهای با کیفیت استفاده کنند. به گمانم با توجه به حمایت برخی دولتیها از این طرح و استقبال مردم از آن، تأثیرات خوبی در قیمتها در بازار ایجاد شود.
وی در پایان یادآور شد: هم اکنون قیمت خودروها در بازار مسکوت است و مردم دیگر خریدی انجام نمیدهند. به نظر من، نباید مردم را ناامید کرد، بلکه باید کسانی که مدام در مأموریت هستند و خودروهای با کیفیت نیاز دارند، بتوانند از مزایای این طرح بهره گیرند.
وی در خصوص شرایط واردات این خودروها نیز گفت: باید شرایط را به گونهای تنظیم کرد که بتوان به سادگی این کار را انجام داد، اما اگر بخواهند سختگیرانه عمل کنند، باز هم همان ۵ درصد بالای جامعه از این خودروها استفاده خواهند کرد؛ بنابراین، باید شرایط به گونه ای شود که دست کم ۳۰ تا ۳۵ درصد جامعه به این خودروها دسترسی داشته باشند.
نظر کاربران
تازه فهمیدی؟
پاسخ ها
فرق خر سوار با خلبانچیه؟
مردم نخرند مگه مجبورن
پاسخ ها
مگه راه انتخابی برا مردم گذاشتن ک نخرن واردات ک ممنوعه جنس اشعال با قیمت ده برابر میزارن جلو مردم میگن همینی ک هست میخوای بخوا نمیخوای نخواه ک نشد
۲۰سال دارن تیغ میزنن
بهترین کار عدم حمایت دولت از خودروسازان هست . خودروسازی باید خصوصی شود.
لعنت به سایپا
راه حل اینکه تیغ نزنند واردات خودرو را آزاد کنند بدون گمرگی و هزینه های جانبی
تو هم خودت میخواهی کشتی کشتی خودرو دست دوم وارد کنی داری با اسم مردم بازی میکنی خواهشا همتون خفه بشید
چرا جلو دزدی علنا رانمیگیرن
کاش فقط خودرو سازان مردم را تیغ بزنند در این کشور خراب شده و بی صاحب قطعه فروشان بیشتر از همه مردم را تیغ میزنند . خدا لعنت کند بر کسانی که مردم رو در این وضعیت گرفتار کردند
مسئولین هم تیغ را فشار می دهند
تیغ چی دارن مردم و با شمشیر ذوالفقار میزنن اونم یک ضرب خدا خیرتون بده از ماست که بر ماست ...
کار خوبی می کنند وقتی کسی نباشد باید این اتفاق هم رخ بده ...
خودرو سازان دشمنان خونی مردم ایران هستند
ما که فقط محکوم و مجبوریم از خودورهای بی کیفیت تولید داخل ، اون هم با قیمت پول خون باباشون استفاده کنیم.
ملت دانا== مدیران دانا
احسنت. واقعا نظراتتون به واقعیت نزدیک است. امیدواریم آنچه گفتید را سریع عملی بفرمایید. ان شا الله
تولیدات داخلی خودرو ج ابگوی نیاز کشور نیست خودرو سازها از این مساله سو استفاده می کنند و باید تعرفه واردات کاهش یابد
خودتون هم متوجه شدین نفس های آخر ایران خودرو و سایپا هستش... وقتی سایپا ماشین برج 5... 97 بهت میده با ی قیمت گزاف که تو 10 ماه 4 تا سوزن انژکتور عوض کنی قاعدتا چنین بلایی حقشه... . تمام کارگرهای اینام یا تو شرکت نیستن یا مرتب دزدی رو یاد گرفتن... خود سایپا قطعه رو گرونتر از بازار آزاد می فروشه... ان شاء الله که پلمپ بشن.
الآن وقتشه خودشون تیغ زده بشن توسط مردم با غیرت...
قرارنیست برای حفظ موقعیت کاری ودرامدی چن هزار کارگر صنعت خودروسازی 80 ملیون نفر تاوان دهند واجحاف شوند ومجبور به خرید تولیدات مونتاژی به چن برابر قیمت واقعی گردند
چند تا این روسای بی وطن خودرو ساز رو بگیرید و داغ مفسد اقتصادی بزنین رو صورتشون . بی شرفا رو .
ملت ایران یاعلی بگید و نخرید بخدا فقط یک سال
یاعلی یاااا علیییییی
پاسخ ها
تقصیر خود مردم که هرکس مباد سوارشون ميشه باهر قیمتی به هر طریقی میخرن
فقط چاره کار اعدام مدیران دزد تومملکته البته دست خیلی ازآقایون توکاره
کاری که باند فساد خودرو سازان برای مردم ایران با سردستگی وزارت صمت کرد مغول ها و اعراب با مردم ایران نکردند
این فاسقان باعث شدند ارزش ها و اعتقادات مردم در ایران کمرنگ و عده ای را همراه با خود فاسد کردند
مدیران خودرو ساز بجای اینکه با تیغ ریش بزنن ترجیح می دهند که مردم را تیغ بزنن
نماینده محترم مجلس هم سعی دارد حضور جدّی در صحنه خود را بیان کند
حال آنکه همه خوابند فقط مردم از گرسنگی بیدآرند
خدا لعنت کنه باعث و بانی گرانی