جزئیات تازه از فعالیت تاکسیهای هوایی در کشور
پس از اعلام خبر آغاز به کار تاکسیهای هوایی در دو مسیر تا پایان سال جاری جزئیاتی از فعالیت این تاکسیها تشریح شد.
خبرگزاری ایسنا: پس از اعلام خبر آغاز به کار تاکسیهای هوایی در دو مسیر تا پایان سال جاری جزئیاتی از فعالیت این تاکسیها تشریح شد.
رضا جعفرزاده - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری و در ارتباط با آغاز به کار تاکسیهای هوایی در دو مسیر تا پایان سال جاری، اظهار کرد: در این خصوص تفاهمنامهای در حوزه هوانوردی عمومی به امضا رسیده است که مقوله تاکسی هوایی جزئی از آن است و قرار بر این است تا با ایجاد زیرساختها و زمینهها در حوزه هواپیماهای عمومی، شاهد خدمترسانی هواپیماهای با ظرفیت پایین باشیم آن هم به گونهای که مشکلات هواپیماهای تجاری و سختیهای مرتبط با فعالیت آنها را نداشته باشند.
وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری زمینههای فعالیت بخش خصوصی را در این حوزه فراهم میکند و تصمیم بر این است که در حوزه تاکسیهای هوایی پروازهایی انجام شود که جهت انجام خدمترسانی نیازمند مقدمات و مشکلات مربوط به هواپیماهای تجاری وجود نداشته باشد و امکانی برای افرادی فراهم شود که میتوانند از تاکسی هوایی استفاده کنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هوانوردی عمومی مشمول هواپیماهایی که وزن آنها کمتر از ۵۷۰ کیلوگرم است، گفت: قرار نیست تاکسیهای هوایی سفری به خارج از کشور داشته باشند بلکه در محدوده استانهای کشور که امکان و شرایط پرواز هواپیماهای با ظرفیت پایین و سبک وجود دارد فعالیت خواهند کرد.
وی ادامه داد: در این حوزه میتوان با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی و تسهیل مقررات شرایط را از جمله تدوین مقررات و آئین نامههای ویژه هوانوردی عمومی، طراحی روند ارتقا کلیه مجوزها و گواهینامه با لحاظ الزامات مربوطه و واگذاری گام به گام فعالیتهای اجرایی به بخش غیر دولتی و کاهش هزینهها از جمله عوارض فرودگاهی و ناوبری به گونهای که از فرودگاههای بی یا کم پرواز استفاده شود که این خود در فرایند اشتغالزایی تأثیرات بسزایی دارد.
به گزارش ایسنا، به تازگی تفاهمنامهای در حوزه هوانوردی با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و نیز دبیر ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حمل و نقل پیشرفته به امضا رسید و قرار بر این شد تا پایان سال جاری شاهد راهاندازی تاکسی هوایی در دو مسیر باشیم. هواپیماییهایی که سبک و فوقسبک هستند و به گفته مسئولان در حال حاضر میتوان از ظرفیت ۱۰۰ مورد از آنها استفاده کرد.
نظر کاربران
پرایده ؟؟؟؟؟؟
برای پولدارها خوبه. مردم بدبخت که سفر با هواپیما برایشان آرزو شده و با هزار بدبختی پول بلیط قطار را تهیه می کنند
پاسخ ها
از بچگی کار کردم نه معتاد بودم نه الوات ولی هیچ پس اندازی ندارم نه هواپیما نه قطار سوار شدم فاصله طبقاطی از طاعون بدتره فاصله ها خیلی زیاد شده میشد فاصله ها رو کم کرد ، نه با پایین کشیدن پولدارهای خود ساخته و کار آفرین با کمک کردن به قشر ضعیفتر و شایدم بد شانستر
ایران و چه به این حرفا