گلایه سایتهای آگهی از اتحادیه نمایشگاهداران
سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی گفت: متاسفانه اتحادیه نمایشگاهداران در ارائه لیست قیمت به ما تعلل کرد و نهایتا لیستی شامل قیمت ۲۵ خودرو را به ما اعلام کرد؛ این درحالی است که حداقل ۲۵۰ برند خودرو دائماً خرید و فروش میشوند.
تسنیم نوشت: سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی گفت: متاسفانه اتحادیه نمایشگاهداران در ارائه لیست قیمت به ما تعلل کرد و نهایتا لیستی شامل قیمت ۲۵ خودرو را به ما اعلام کرد؛ این درحالی است که حداقل ۲۵۰ برند خودرو دائماً خرید و فروش میشوند.
رضا الفتنسب با اشاره به عدم همکاری اتحادیه فروشندگان خودرو با سایتهای آگهی برای کنترل قیمتگذاری منصفانه در آگهیهای فروش خودرو اظهار کرد: پس از حذف قیمت از آگهیهای فروش خودرو، با هماهنگی انجام شده مقرر شده بود تا اتحادیه نمایشگاهداران خودرو، هر روز لیستی از قیمت خودروها را به ما بدهد و سایتهای آگهی دهنده بر اساس این لیست، اقدام به کنترل درج قیمت در آگهیهای فروش خودرو کنند تا دلالان نتوانند قیمتهای کاذب در بازار ایجاد کنند.
سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی افزود: اما متاسفانه اتحادیه نمایشگاهداران خودرو به شدت در ارائه لیست قیمت روزانه تعلل کردند و نهایتاً لیستی شامل قیمتهای ۴۰ خودرو را در اختیار ما قرار دادند؛ پس از آن هم در آخرین لیست قیمت که به ما داده شد، لیستی شامل قیمت ۲۵ خودروی داخلی به ما اعلام شد؛ این درحالی است که در سایتهای آگهی، حداقل ۲۵۰ برند خودرو به صورت دائم در حال خرید و فروش هستند.
وی درخصوص چرایی عدم ارائه لیست قیمت از سوی اتحادیه نمایشگاهداران گفت: متاسفانه علیرغم پیگیریهای ما، اتحادیه نمایشگاهداران اعلام کرد که توان ارائه لیست قیمتی از برندهای خودروهایی که بیش از دیگران خرید و فروش میشوند ندارند و حتی اعلام کردند که ما وقت نداریم تا چنین لیستی را به سایتهای آگهیدهنده بدهیم.
الفتنسب ادامه داد: از همین رو، سایتهای آگهی، تصمیم گرفتند خودشان در قراردادی که با تعدادی از نمایشگاههای اتومبیل منعقد کردند قیمت روز خودروهای پر معامله را استعلام کنند.
سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی گفت: بر این اساس، سایتهای آگهی دهنده با هزینه خودشان، در قراردادی با حدود ۵۰۰ نمایشگاه خودرو از نقاط مختلف، قیمتهای روزانه انواع خودروها را استعلام میکنند و علاوه بر آن هم روزانه به صورت میدانی، قیمتهای انواع خودرو در سطح شهر را رصد میکنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما انتظار داشتیم که اتحادیه فروشندگان خودرو و نمایشگاهداران بیش از دیگران به دنبال حذف دلالان از بازار خودرو باشد و بیش از همه تمایل داشته باشد تا برای جلوگیری از قیمتهای کاذب در بازار با سایتهای آگهی دهنده، تعامل و همکاری داشته باشد ولی متاسفانه این اتحادیه به بهانه نداشتن وقت و نیرو، در اعلام قیمت خودروهای پرفروش کشور تعلل کرد؛ اما با این همه ما با همکاری سایتهای آگهی، در تلاش هستیم تا با هزینههایی که خودمان هم متقبل شدیم، اجازه ندهیم تا دلالان، با نرخگذاری کاذب، باعث ملتهب شدن بازار خودرو شوند.
نظر کاربران
ایولله
دم مشاغل و سایت های آگهی گرم نوبت ما برسه ما خیلی باید حمایتشون کنیم
مگه دلال کیه خب
خودشون هستن چطور ادم میتونه نون خودشو ببره
یه مشت ادم بی وجدان و حرومزاده نسب و اشغال مسول شدن که با دلالی خودشون و کثافت کاریشون دارن بقول خودشون واسه بچه هاشون سرمایه جمع میکنن نمیدونن که یروز چوبشو میخورن وزن وبچشون ان شالله باهم نابود شن