۸۵۳۱۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جزییات صدور کارت هوشمند ملی

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با تشریح جزئیات و مراحل صدور کارت هوشمند ملی از صدور گسترده و توزیع این کارت برای ۱۵ ساله ها از روز ۲۲ بهمن ماه خبر داد.

خبرگزاری مهر: معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با تشریح جزئیات و مراحل صدور کارت هوشمند ملی از صدور گسترده و توزیع این کارت برای ۱۵ ساله ها از روز ۲۲ بهمن ماه خبر داد.

ناصر کرمی در مورد اعتبار کارتهای ملی افزود: تمامی کارتهای ملی صادر شده در کشور تا پایان سال ۹۲ اعتبار داشت اما هفته گذشته براساس اعلام هیات دولت اعتبار آنها تا پایان سال ۹۴ تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزیهای انجام شده از ۲۲ بهمن ماه دیگر هیچ کارت ملی صادر نخواهد شد ،تاکید کرد: از این تاریخ به بعد کارت هوشمند ملی جایگزین کارت ملی می شود بطوریکه افرادی که برای اولین بار کارت ملی برای آنان صادر می شد یعنی ۱۵ ساله ها کارت هوشمند ملی دریافت خواهند کرد.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: کارت اولی ها بیش از ۱۵ میلیون نفر در سراسر کشور می شوند که در مرحله اول کارت هوشمند دریافت می کنند و پس از آنها به مرور برای سایر افراد جامعه نیز کارت صادر خواهد شد.

به گفته کرمی ، صدور کارت هوشمند ملی در دستور کار تمامی استانهای کشور قرار دارد و چنانچه بتوانیم تمامی ۶۰۰ اداره ثبت احوال را به تجهیزات سخت افزازی تجهیز کنیم در این صورت کارت برای تمامی مردم صادر می شود.

وی به مشکل اعتبارات برای صدور کارت اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در راه صدور کارت هوشمند ملی وجود دارد اعتبارات است که در صورت عدم تامین مورد نیاز آن باعث می شود صدور این کارت به تاخیر بیافتد.

وی با اشاره به اینکه صدور کارت هوشمند به طور آزمایشی ابتدا در استان قم آغاز شد، افزود: اجرای این طرح در قم از سال گذشته آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد و در استانهای دیگر نیز از ۲۲ بهمن ماه صدور گسترده آن آغاز خواهد شد و از یافته ها و نتایج حاصل از اجرای کارت هوشمند در استان قم در استانهای دیگر استفاده می کنیم.

این مسئول در سازمان ثبت احوال در مورد روند صدور کارت هوشمند ملی گفت: جمع آوری اطلاعات کارت با مکانیزم قبل متفاوت است و در مرحله اول باید متقاضیان از طریق فضای مجازی نسبت به پیش ثبت نام در سایت سازمان ثبت احوال اقدام کنند و در مرحله بعد برای ثبت نام به دفاتر پستی یا ادارای ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند .

به گفته وی، متقاضیان با مراجعه به دفاتر باید نسبت به گرفتن عکس، اثر انگشت و ارائه مستندات اقدام کنند و پس این مرحله صدور کارت انجام می شود و در مجموع کل فرایند حدود یک ماه زمان می برد .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج