۸۳۰۹۶۱
۱۴ نظر
۵۰۱۳
۱۴ نظر
۵۰۱۳
پ

جزییات طرح جایگزین زوج و فرد تشریح شد

مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد جزئیات حذف طرح زوج و فرد توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: دیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد جزئیات حذف طرح زوج و فرد توضیحاتی را ارائه کرد.

علی عالی در گفت‌و گویی، درباره تغییرات محدوده زوج و فرد با بیان اینکه در تغییرات طرح، چند نگاه مهم وجود داشته است که باید به آن توجه شود گفت: مهم‌ترین دلیل ایجاد تغییرات، حل مشکل ساکنین طرح و توجه به مسائل آن‌ها بوده چراکه در این چندسال توجهی به آن نشده بود اما سال گذشته امتیاز ورود و خروج برای ساکنین محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شد و سال آینده هم تخفیف ویژه برای ساکنان محدوده زوج و فرد اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از تصمیمات مهم در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک، توجه ویژه به معاینه فنی برتر است گفت: بر همین اساس برای رانندگانی که اقدام به اخذ معاینه فنی برتر کنند، ۲۵ درصد تخفیف در طرح ترافیک و طرح جایگزین زوج و فرد در نظر گرفته می‌شود که به نسبت سال گذشته تنها ۸ درصد هزینه‌های آن‌ها اضافه می‌شود.

عالی با اشاره به استدلال‌های حذف طرح زوج و فرد با بیان اینکه تفکر پشت اجرای این طرح این است که طرحی عادلانه‌تر برای شهروندان تهرانی باشد و تأثیر بیشتری بر کاهش آلودگی هوا داشته باشد و بتواند قدم‌هایی مهم برای کنترل ترافیک شهر بردارد، افزود: برای اولین‌بار به مردم اختیار داده شد که خودشان تصمیم بگیرند و سفرشان را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند. موضوعی که از سطح کارشناسی به نظر مردمی گذاشته و در شورای شهر هم تصویب شد و حالا مردم حق انتخاب دارند که این تغییر رویه در شهرداری بسیار مهم است و راه را برای حضور پررنگ و اثرگذار شهروندان باز می‌گذارد. در حقیقت آقای پورسیدآقایی در جلسات هم مدام روی این موضوع پافشاری می‌کند و اعتقاد دارد طرح‌هایی که با مشارکت مردم همراه باشد، اثرات بلندمدتی در شهر خواهد داشت.

وی افزود: با اجرای طرح جدید از تابستان سال آینده، مدیریت تردد به خود شهروندان سپرده می‌شود اما چند اتفاق مهم در این طرح دیده شده است چراکه تا به حال خودروهای پلاک فرد در هر فصل حداکثر ۲۶ روز مجاز و خودروهای پلاک زوج حداکثر ۳۹ روز مجاز داشتند که روزهای تعطیل بین هفته هم از این اعداد کم می‌شد اما در طرح جدید، تعداد روزهای مجاز هر خودروی پلاک تهران در طول فصل به عدد ثابت ۲۰ روز خواهد رسید تا تأثیر بیشتری بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا داشته باشد و خودروهای غیر پلاک تهران نیز ۱۵ روز در هر فصل مجاز خواهند بود بر این اساس از تابستان ۹۸ رانندگان در هر فصل ۲۰ روز حق تردد رایگان دارند و وقتی این ۲۰ روز تمام شد، برای بعد از آن باید عوارض بپردازند. البته رانندگان دقت داشته باشند که تعداد روزهای مجاز استفاده‌نشده در هر فصل به فصل بعد قابل انتقال نیست.

‎ وی با بیان اینکه یکی از اشتباهاتی که این چند روزه شاهدش هستیم این است که اعلام می‌کنند محدوده زوج و فرد هم عوارضی شده است در حالی که پیش از این هم همین بوده و رانندگان در روزهای غیرمجاز باید کل طرح ترافیک را خریداری می‌کردند و یا جریمه‌اش را پرداخت می‌کردند گفت: اما در حال حاضر به نسبت ساعت استفاده، بین ۷ هزار تا ۲۰ هزار تومان باید پرداخت کنند یعنی بالاترین عوارض آن برابر حداقل پرداختی طرح قبل بوده است.

‎ وی در مورد خودروهای حمل بار نیز افزود: بر اساس مصوبه خودروهای حمل بار، می‌بایست از سامانه مربوطه باربرگ دریافت کنند و همچنین وسایل نقلیه پلاک تهرانی که در زمینه جابجایی مسافر و بار فعالیت می‌کنند، روزانه سه سندسفر در سامانه سفربرگ شهرداری ثبت می‌کنند، تخفیف مهمی در نظر گرفته شده است و عملاً همه آن‌ها شامل تخفیف ۷۰ درصدی شده‌اند که در اطلاع‌رسانی این طرح کمتر به آن توجه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    این همه توجیه برای این است که به قول خودتان 8 درصد افزایش هزینه را به مردم تحمیل تا بتوانید حقوق خود را در آورده و زندگی انگلی را ادامه دهید واقعا با توجه به این اوضاع به فکر مردم هستید و یا می خواهید عدالت ایجاد کنید و یا درآمد کجا دنیا یک نمونه از هنرستان را مشاهده میکنید شما هم در دارو دسته سیف هستید که به اقتصاد کشور گل فشانی مرد واقعا مردم ما گیر چه مدیرانی افتاده اند خجالت هم خوب است در ایران مدیران دولتی می داند تا زمانی که در راس هرم هستند باید تا آنجا که میتوانند مردم بیچاره را بدوشند فردا هم میگوئید نفس کشیدن پولی است از قدیم گفتند لعنت بر مدیران قبلی که راه آهن و جاده درست کردن تا عده ای توانستند از دهات به تهران بیایند و این وضع را برای ما درست کنند گوسفند زنده با هواپیما از رومانی بیاوریم ولی ملت در آرزو سفر امن هوائی در ایران

  • jj

    بلاخره تمام این حیوان بازی ها برای دست کردن تو جیب مردمن که بهتر بتوانید بچرید و بخورید لعنت بر پدر مادرتون

    پاسخ ها

    • بدون نام

      ۰چرا مسولین پروازهای فرودگاه مهر آباد را کنترل نمی کنند . از ساعت ۴ نصف شب تا ساعت ۱ بامداد هر یک دقیقه یک هواپیما پهن پیکر بلند و برخاست می شوند ، خواب و آسایش مردم را نابود کردند . چنان مناطق حوالی فرودگاه را بلرزه در می آورند که باعث سکته و مرگ افراد آسیب پذیر شده اند . گویی مسولین یادشان رفته که قرار بود پروازهارا به فرودگاه امام منتقل کنند . علاوه بر سر و صدا از نظر تولید دود و صدا برابر کل خودروهای شهر تهران باعث آلودگی شهر شده اند . فقط بلدند طرح ترافیک و زوج و فرد را که توش پول داره بررسی کنند . اصلا به فکر سلامتی مردم تهران نیستید . چون مسولین همه در شمال شهر ساکن می باشند و مشکل شهروندان برایشان اهمیتی ندارد . برعکس کشورهای دمکراتیک و با فرهنگ اروپایی هر گونه آزار فرودگاه باعث پرداخت خسارت به مردم می شود

  • بهزاد

    آقایون با تدبیر پس کسی که هم سرکارش اونجاست هم مجبوره بچه دبستانیشو همونجا ببره مدرسه باید چیکار کنه .معلومه که فقط به فکر پر کردن جیب خودتونید .راحتی مردم رو بهونه نکنید ..

  • بدون نام

    خدا لعنت کنه طراحان این طرح رو که فقط با جیب مردم کار دارند . اگه راست میگید درآمد این طرح را مستقیم به یارانه مردم بریزید مگه دل شما برای مردم نمیسوزد . اما مگه فکر اختلاص و دزدی میزاره .

  • سلام

    پول بده هوا رو آلوده کن
    شهرداری چی ها دائم تو فکر اینن که چطوری میشه پول بیشتری از مردم گرفت وگرنه یه فکری به حال این اتوبوس های دودزای شرکت واحد میکردند که تحت نظر خودشونن

  • بدون نام

    دزد ی عجیب شهر داری در کشور حسین قلی خوانی هیچ کس نمی تواند جلوی آنها را بگیرد نه توان اضافه کردن به ناوگان حمل نقل عمومی را دارند نه طرح های درست فقط دست در جیب مردم دارند به کی باید پناه برد از شغال به گرگ یا روباه

  • بدون نام

    کلاین طرح ها درآمدی چند میلیاردری برای شهرداری و دولت داره ولی باتوجه به اینکه تردد خودرو کاهش ملموسی در تهران نداره (حجم نقل و انتقال خارج از طرح و یا بعد از ساعت طرح ادامه داره) شاید کاهش 10% هم برای آلودگی نداشته باشه

  • سلام

    این طرح جز اینکه محدودیت و هزینه تردد رو بیشتر کرده چه حسنی برای مردم داره؟
    شهرداری بجای اینکه جیب مردم تحت فشار تهران رو نشانه بگیره بریز بپاشاش و بخور بخوراشو کم کنه

  • بدون نام

    فقط ترافیک حاشیه طرح زیادتر می شود و اگر 2 یا 3 ماشین داشته باشی بطور رایگان کل فصل استفاده می کنی واین یعنی ترافیک و آلودگی بیشتر .عوارض هم برای قشر مستضعف و البته پاداش و مزایا برای جناب پورسید آقایی و همکارانشان.

  • بدون نام

    خدا لعنت کند

  • بدون نام

    من که تاکسی دارم، راحتم. نیاز به مسافرکشی هم ندارم.
    لطفا این طرح ها را بیشتر کنید.

  • سلام

    من از خود پرسنل شهرداری تهران شنیدم کسانی تو شهرداری هستند که ماهانه حقوق چندین میلیونی براشون واریز میشه در حالیکه اصلا تو شهرداری حضور ندارند یا سال ماهی یه بار میان یه سر میزنن و بعضی هاشون اصلا تو کشور هم حضور ندارند
    خوب حقوق اینا و حقوق چند ده میلیونی مدیران و خونه و ماشین در اختیارشون باید از جیب مردم تامین بشه دیگه

  • سعیدا

    با این طرح یعنی کسی که پولداره بیاد پول بده تردد کنه پس الودگی فقط بهونه است من که خونمون تو طرح زوج و فرده با توجه به نبود وسایل نقلیه عمومی باید چقدر پول اژانس و یا عوارض تردد بدم به شهرداری مفت خور بدرد نخور که تو رانت و رشوه و دزدی با دولت رقابت میکنه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج