تمجید منتقدان از «مسخرهباز» همایون غنی زاده
پس از اکران فیلم سینمایی «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی زاده در جشنواره فجر ۳۷، منتقدان سینما از این اثر سینمایی تمجید کردند.
برترین ها: پس از اکران فیلم سینمایی «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی زاده در جشنواره فجر ۳۷، منتقدان سینما از این اثر سینمایی تمجید کردند.
آنالی اکبری: کارهای همایون غنیزاده رو همیشه دنبال میکردم. سلیقهش رو دوست دارم. مسخرهباز اولین تجربهی کارگردانی غنیزاده در سینماست. یک فانتزیِ خل و خلاق پر از ریزهکاری با یک صابر ابر بانمک و یک هدیه تهرانی زیبای دلچسب. یک کارگردانی فوقالعاده با یک داستان معمولی که کاش کوتاهتر بود. فضای فیلم من رو یاد سیزن اول سریال و همهی نمایشهای قبلی غنیزاده مینداخت. از ددالوس و ایکاروس تا میسیسیپی نشسته میمیرد. خلاصه که جای چنین کارگردانی در سینما خالی بود. مرسی همایون غنیزاده.
محسن آزرم: حقیقت این است که نمیشود. حقیقت این است که چارهای جز این نداریم. فیلمهای جشنوارهی ملّی فیلم فجر را باید دید. سالهاست هیچکس همهی فیلمهای جشنواره را نمیبیند؛ حتا آنها که میخواهند پنجدقیقه بعدِ شروع شدن فیلمی، یا حتا بعدِ تمام شدن تیتراژْ قیدِ دیدنش را بزنند، برای دیدن همهی فیلمها آماده نمیشوند. زمانه بههرحال عوض شده و برای همین باید از حالا، اسم فیلمها را یکجا نوشت؛ چه در گوشی تلفن و چه روی کاغذ کوچکی که قرار است چندروزی در جیب پیراهنهای مختلف بماند، یا کاغذی که قرار است لابهلای کتابهای مختلف نقش چوب الف را بازی کند.»
مسخرهباز، ساختهی همایون غنیزاده فیلم اول کارگردان جوان تئاتر، درست مثل تئاترهایش، بلندپروازانه است؛ فیلمی ظاهراً بیزمان که چندان بیمکان نیست. تجربهای (تاحدی) فرمال در سینمای محافظهکار و سالخوردهای که از شنیدن کلمهی فرم لرزه به اندامش میافتد. تجربهای در روایت (تاحدی) غیرمتعارف یک داستان جنایی؛ با ارجاعهای مکرری به «بیل رو بکش»، «لئون»، «پاپیون» و «هزاردستان» که (تاحدی) به شیوهای تارانتینویی روایت میشود.
ارسال نظر