۸۲۳۰۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چگونه مجریان تلویزیونی محبوب می‌شوند؟

اجراهای تلویزیونی رسانه ملی در سه دهه گذشته، مسیری طولانی و پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است. برای سال‌های سال، صحبت‌های مجریان صدا و سیما خیلی از پیش تعیین شده بود و به اصطلاح خط قرمزهایی زیادی آن را محدود می‌کرد. اما به مرور این فضا باز‌تر و باز‌تر شد تا امروز که مجریان بدون رودر بایستی مسوولان را مورد پرسش قرار می‌دهند.

خبرآنلاین: اجراهای تلویزیونی رسانه ملی در سه دهه گذشته، مسیری طولانی و پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است. برای سال‌های سال، صحبت‌های مجریان صدا و سیما خیلی از پیش تعیین شده بود و به اصطلاح خط قرمزهایی زیادی آن را محدود می‌کرد. اما به مرور این فضا باز‌تر و باز‌تر شد تا امروز که مجریان بدون رودر بایستی مسوولان را مورد پرسش قرار می‌دهند.

با این وجود لازم است گام‌های بلند تری در این مسیر برداشته شود. رسانه ملی باید به نظر و خواست مردم توجه کند، چرا که آنان دوست دارند مسائل و موضوعات برایشان به صورت شفاف توضیح داده شود و محدودیت‌ها، رودربایستی‌ها و خط قرمز‌ها از بین بروند.

چگونه مجریان تلویزیونی محبوب می‌شوند؟

به علت آنکه جامعه برای سال‌هایی طولانی به اجراهای پر تکلف، خشک، مجیز گو و رسمی مجریان تلویزیونی عادت کرده است، در پاره‌ای از موارد شاید شیوه‌های تازه اجرا برای بخشی از مخاطبان غیر متعارف به نظر برسد. با این حال هر روز بخش بیشتری از تماشاگران به مجریانی که رویکردی شفاف را دنبال می‌کنند و عادت‌های پیشینیان خود را ترک کرده‌اند، اقبال نشان می‌دهد. در حال حاضر خوشبختانه مجریان خوب و تحصیل کرده‌ای در صدا و سیما داریم که تعدادشان روز به روز هم بیشتر می‌شود که بی‌شک اجراهای متنوع تری را به نمایش می‌گذارند.

در ارتباط با برنامه‌های ویژه کودک هم باید بگویم فرم اجرای آن‌ها با گذشته بسیار تفاوت پیدا کرده است. یکی از تفاوت‌های عمده آن است که در گذشته ما دریک پلاتو می‌نشستیم و برای بچه‌ها حرف می‌زدیم، اما الان مجریان ما فضای باز‌تر و قدرت عمل بیشتری دارند. با این حال به نظرمن اجراهای برنامه‌های کودک شبیه چیزی است که دریک زرورق قشنگ پیچیده شده باشد. منظورم این است که با همه جذابیت‌هایی که در ساخت این برنامه‌ها به کار گرفته می‌شود، اما در ‌‌نهایت در عمق آن نشاط و شادی را نمی‌بینم.

ضعف و مشکل بعدی این است که بسیاری از برنامه‌های کودک و نوجوان با تبلیغات تجاری آمیخته شده که جای تاسف دارد.تاسف بار‌تر آنکه تلویزیون در برنامه‌های کودک کالا‌ها یی را تبلیغ می‌کند که شاید برای بچه‌ها خیلی مفید هم نباشند. همچنین در ساخت برنامه‌های کودکان باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که بچه‌ها را نباید در مسائل سیاسی و اقتصادی جامعه درگیر کرد، در عوض بهتر است برنامه‌ای برای بچه‌ها ترتیب داده شود که راه شاد وسالم زندگی کردن را به آن‌ها یاد بدهد.

جدا از انتقادهایی که به شیوه‌های اجرای تلویزیونی وارد است، به هر حال باید بپذیریم کاردر رسانه‌ای چون تلویزیون بسیار سخت است، چرا که هر کاری انجام بدهی یک عده موافق هستند و عده‌ای دیگر مخالف. در چنین وضعیتی راستی و صداقت از همه چیز مهم‌تر است و هر کس در رسانه این دو اصل را رعایت کند، بین مردم محبوب ترخواهد بود.

احترام برومند

مجری برنامه کودک در دهه ۵۰ خورشیدی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج