مردودی خودروهای نو از تست آلایندگی معاینه فنی!
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اعلام کرد که از۱۱۰ هزار خودروی مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی که کمتر از ۴ سال از تولید آنها گذشته است تنها ۳۸ درصد توانستهاند از تست آلایندگی با موفقیت عبور کنند.
خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اعلام کرد که از۱۱۰ هزار خودروی مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی که کمتر از ۴ سال از تولید آنها گذشته است تنها ۳۸ درصد توانستهاند از تست آلایندگی با موفقیت عبور کنند.
نواب حسینی منش با بیان اینکه در پی اجرای طرح ترافیک جدید بسیاری از خودروهایی که مشمول معاینه فنی نبودند به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، گفت: رانندگان این خودروها برای آنکه بتوانند از تخفیف ۲۰ درصدی معاینه فنی برتر طرح ترافیک جدید استفاده کنند برای دریافت معاینه فنی برتر به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.
وی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار خودرو که سن تولیدشان کمتر از چهار سال بود و بر اساس قانون مشمول معاینه فنی نمی شدند برای دریافت معاینه فنی برتر به این مراکز مراجعه کردند. افزود: از ۱۱۰ هزار خودروی مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی تنها ۴۲ هزار خودرو یعنی ۳۸ درصد آنها موفق شدند که تستهای معاینه فنی را پاس کنند.
حسینی منش با بیان اینکه ۶۲ درصد خودروهای مراجعه کننده که سن تولید آنها کمتر از ۴ سال بود نتوانستند استانداردهای آلایندگی زمان تولید را پاس کنند گفت: کاتالیست که حداقل باید سه سال گارانتی داشته باشد استاندارد ملی ندارد و تولیدکنندگان نیز هر چه دلشان میخواهد به عنوان کاتالیست بر روی خودرو نصب می کنند
وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست در مورد وضعیت نامطلوب کاتالیست ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه نوشته و مدارک خود را ارسال کرده است، گفت: متاسفانه جواب سربالا شنیده شده است و خودروسازان نسبت به رفع این عیب اقدامی انجام ندادهاند.
حسینی منش با بیان اینکه شهروندان باید هشیار باشند، گفت: حالا که خودروساز توجهی به آلایندگی قطعات تولیدی خود ندارد بهتر است که شهروندان تا زمانی که گارانتی کاتالیست آنها به پایان نرسیده است به صورت داوطلبانه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا اگر در تست های معاینه فنی مشخص شد که کاتالیست دارای عیوبی است تا زمانی که گارانتی آن به پایان نرسیده است خودروساز براساس قانون نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه اقدام کند؛ در غیر این صورت شهروندان می بایست ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بابت خرید کاتالیست از جیبشان هزینه کنند.
نظر کاربران
اونوقت همچنان حاضر نیستید خودرو با کیفیت وارد کنید و به بهانه تولید ملی بی کیفیت ترین خودرو رو با بالاترین قیمت میفروشید به مردم زاران معضل از جمله الودگی هوا و تلفات بالای ناشی از تصادف رو به مردم تحمیل میکنید و سر سوزنی هم از خدا و عواقب کارهاتون نمی ترسید .
حمایت از خودرو سازان داخلی به قیمت الودگی هوا ؛ خسارات جانی و هزینه های پزشکی ؛ و ........ خالی کردن جیب مردم
تا کی دولت از این خودرو سازان دزد حمایت می کنند تا به هدر دادن سرمایه های مملکت ادامه دهند
دولت تا کی می خواهد از خودرو سازان حمایت کند
بلایی نیست که خودرو سازان به سر مملکت و مردم نیاورده باشند خالی کردن جیب مردم که پیش کش
باید تعرفه واردات خودرو صفر بشه تا مردم سوار ماشین ایمن .. با کیفیت .. مصرف کم و الودگی کمتر شوند
اونوقت پلیس بیاد مردمو جریمه کنه روزی 50تومن
وقتی به هر قیمتی و بدون نظارت و با بالاترین قیمت خودرو داخلی را حمایت کنیم همین میشود
تا کی مردم سوار این گاری های بی کیفیت با قیمت بالا شوند
اون وقت قیمت این خودرو های اشغال رو بالا هم می برند
تا کی می خواهید خودرو اشغال بی کیفیت رو با بالاترین قیمت به مردم تحمیل کنید