تخته گاز قیمت خودرو در جاده بدون سرعتگیر
رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در مصاحبهای با خبرگزاری شاتا ( متعلق به وزارت صمت) ابعاد تازهای از قیمتگذاری خودرو توسط این سازمان را تشریح کرد.
دنیای اقتصاد نوشت: رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در مصاحبهای با خبرگزاری شاتا ( متعلق به وزارت صمت) ابعاد تازهای از قیمتگذاری خودرو توسط این سازمان را تشریح کرد.
هرچند دو ماهی است که بهدلیل عدمشفافیت و اطلاعرسانی صحیح ازسوی وزارت صنعت، کسب اطلاع از چگونگی قیمتگذاری جدید خودروها از منابع غیررسمی و با حدس و گمان رسانهها صورت گرفته، با این حال رئیس سازمان حمایت که این روزها بهعنوان متولی تعیین قیمتها شناخته میشود، چگونگی قیمتگذاری در این سازمان را تشریح کرد.
به این ترتیب آنچه وی در این گفتوگو از آن بهعنوان فرآیند قیمتگذاری خودرو نام برده در اصل همان تعیین قیمت براساس صورتهای مالی، دستمزد، انرژی و در نظر گرفتن دیگر نهادههای تاثیرگذار بر قیمت خودرو است. عباس تابش در این مصاحبه اگرچه بر روند قیمتگذاری در این سازمان براساس تورم خودرو صحه گذاشت، با این حال پیش از این رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه خدمات پس از فروش و کیفیت بهعنوان دو موضوع مهم و تعیینکننده در قیمت خودرو نام برده بود.
آنچه مشخص است بهدلیل عدمبهرهوری مناسب، تولید خودرو در کشور با هزینه بالایی صورت میگیرد. بر همین اساس افزایش قیمت نهادههای تولید اگر هم جزئی باشد، هزینه تولید را چندین برابر بالا میبرد به این ترتیب در نظر گرفتن تنها تورم خودرو برای قیمتگذاری، منجر به افزایش بسیار زیاد قیمت محصولات تولیدی میشود. پیش از این شورای رقابت با در نظر گرفتن دو شاخص ارتقای کیفیت و بهرهوری از افزایش زیاد قیمت خودرو جلوگیری میکرد و این دو آیتم به نوعی سرعتگیر قیمتها خوانده میشدند.
اما با توجه به اظهارات رحمانی که عنوان کرده بود در قیمتگذاری دو فاکتور خدمات پس از فروش و کیفیت مدنظر قرار خواهد گرفت این بار نیز تصور میشد که این فاکتورها باز هم سرعتگیر قیمتی محصولات خودرویی شوند حال آنکه عباس تابش در اظهارات دو روز پیش خود تنها از تاثیر نهادههای موثر در قیمت خودرو برای تعیین قیمتها نام برده است. با این حساب بهنظر میرسد که بدون سرعتگیر قیمتی، باید در انتظار ارقام نجومی برای محصولات تولیدی باشیم.
نظر کاربران
خاک توسرتون
نظارت در کشور ما زیر صفر است هر کس کار خودشو میکنه
خخخخخخ مواظب باشند عین خودروهاشون نپکنند خخخخخ
به درک مردم تا یه حدی توان پرداخت دارند خارج از اون توانی ندارند خودروسازها هم باید درشو تخته کنن
چند برابر قیمت خود خودرو مالیاته اگه مالیاتی که باعث افزایش خودرو میشه رو به مردم میدادن دیگه ما اینقدر ......نبودیم باتشکر
خاک تو سر مدیرتتون ک پراید از ۲۰ ملیون کردین۳۷ ملیون
خرید کمتر مرگ و میر کمتر. این ماشینها تکنولوژی عصر حجر دارند. خوشحالم تاحالا نه ماشین داشتم و نه توان خریدو دارم.
انشاالله ایران خودرو وهمه عواملشو ن بسوزند و خاکستر بشند که از سر سیری برای مردم تصمیم نگیرند
پاسخ ها
الهی آمین
در گمرک رو باز کن ... بذار خودروی خارجی بیاد... کسی پارس رو ۴۰ تمن هم نمیخواد تا چه برسه به قیمت الان که بالای ۷۰ هستش... پراید خدایی چی داره که از عید نوروز ۲۲ بوده الآن شده ۳۵... . والا کاری به آمریکا و تحریم نداره ... طمع و طمع و طمع خودیه... تمام.
به امید ورشکستگی سایپا و ایران خودرو
پاسخ ها
انشاالله
علی برکت الله - از ماست که برماست - ملت باید عجله نکند اگر این خودروها را به بازار سرازیر کنند و کسی نخرد هم مجبور میشوند ارزان کنند و هم خودروی با کیفیت تحویل دهند
فعلا که ما ایرانی ها به خطر بی لیا... باید همین ماشینها را سوار شیم و مسافرکشی کنیم. چینی ها گفته بودند 20 درصد باهوش ها در کشور چین دارند به 80 درصد نادان حکومت می کنند و در ایران برعکس. دولتمردهای ما هم متوجه شدند و این روال رو برعکس کردند. هر چی می کشیم از بی فک... مونه
برین به درک هرچقد تندتر میخوایین برین اخرتونکجاس زیر همین خاک توی گور جای دیگه ای نمیتونین فرار کنین عمرتون با حرص جمع کردن پول میگذره فکر نکنین با خوشی میگذره خوشی ظاهریتون دیده میشه فقط برین که گور منتظرتونه