موتمنی: خودروسازها نمیگذارند قیمت پایین بیاید
رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاهداران اتومبیل گفت: اینکه فکر کنیم شاهد هجوم مردم برای گرفتن پول ثبتنام خودروها باشیم درست نیست چون خودروسازان داخلی بازار را طوری مدیریت میکنند که به این وضعیت دچار نشوند همانطور که در سال ۹۱ این اتفاق افتاد.
خبرگزاری ایلنا: رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاهداران اتومبیل گفت: اینکه فکر کنیم شاهد هجوم مردم برای گرفتن پول ثبتنام خودروها باشیم درست نیست چون خودروسازان داخلی بازار را طوری مدیریت میکنند که به این وضعیت دچار نشوند همانطور که در سال ۹۱ این اتفاق افتاد.
سعید موتمنی در خصوص وضعیت بازار خودرو و قیمتهای جدید ایران خودرو گفت: خرید و فروش به کمترین حد خود در سال جاری رسیده است و اگر بگوییم نزدیک به صفر شده، دروغ نگفتهایم که این امر به سبب اشباع شدن بازار، قیمت بالا و عدم عرضه از سوی خودروسازان به بازار است.
ریس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان اتومبیل گفت: امروز وضعیت به گونهای شده که هر روز یک خبر خودرویی در خصوص افزایش قیمتها منتشر میشود؛ روزی میگویند ۵ درصد حاشیه بازار و روز دیگر ۲۰ درصد. این وضعیت سبب شده آنها که خودرو به صورت عمده خریداری و انبار کردهاند تا تعیین تکلیف بازار از عرضه خودروهای خود خودداری کنند اما چیزی که به نظر میآید این است که سرانجام ۵ درصد حاشیه بازار اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: بازار خودرو در کشور به گونهای شده است که دیگر چند دهک و برخی قشرها نمیتوانند صاحب خودرو شوند و متاسفانه این یک واقعیت انکارناپذیر است از سوی دیگر کسانی که در این مدت خریدار خودرو هستند به دنبال گرفتن خودرویی هستند که بعد از مدتی سود کنند. امروز خودرو تبدیل به یک کالای سرمایهای شده است.
وی در خصوص افزایش قیمت برخی خودروهای ایرانخودرو و اثرگذاری اجرای قانون پنج درصد حاشیه بازار گفت: مطابق قانون تجارت اگر عرضه زیاد شود چون خریدار وجود ندارد قیمتها بایستی ریزش کند اما در ایران داستان فرق دارد زیرا بازار خودرو انحصاری است و دو خودروساز میتوانند بازار را مدیریت کنند. پس اینکه فکر کنیم شاهد هجوم مردم برای گرفتن پول ثبتنام خودروها باشیم درست نیست چون خودروسازان داخلی بازار را طوری مدیریت میکنند که به این وضعیت دچار نشوند. همانطور که در سال ۹۱ این اتفاقات افتاد.
موتمنی گفت: در چند ماهه اخیر مردم خودشان تبدیل به یک فروشنده خودرو شدند و کسی که یک خودرو لازم داشت سعی کرده تمام سرمایه خود را خودروهای بیشتری بخرد تا بتواند ارزش پولش را حفظ کند الان همین افراد منتظر هستند تا سود بیشتری بکنند.
وی افزود: تنها راهی که مردم کمتر ضرر کنند و تعداد بیشتری بتوانند قدرت خرید خودرو داشته باشند، این است که دستگاههای نظارتی با قدرت و صلابت با هرگونه تخلف و بازارسازی و دلالبازی برخورد کنند در آن صورت میتوان گفت که شاید حقوق مردم حفظ شود.
نظر کاربران
خود دولت در افزایش خودروها نقش اساسی دارد سایپا و ایران خودرو دولتی هستند مردم در تامین مایحتاج روزانه خود مانده اند واقعا این ظلم کی به پایان خواهد رسید هیچ وقت فقط مرگ است که بعنوان یک نعمت الهی ما را از دست این افراد بی وجدان راحت خواهد کرد
مسئولان کلاهشان را بالاتر بگذارند.
خاک بر سر ما که سرنوشتمان را به دست شما سپردیم
بعله
اینم داستان زندگی ما ایرانیا
مخابرات انحصار
خودرو انحصار
همه چی انحصار
....
دیشب در برنامه کارشناسی قیمت خودرو یک نماینده از سایپا بود یکی از ایران خودرو بدون حضور یک نماینده منتقد خودشان بریدند و دو ختند بعد مجری هم گفت به این نتیجه می رسیم خودرو باید گران شود جیب های بزرگ آقایون رو کوچک کنید
پاسخ ها
اقایان من کارمند سایپا هستم برای اطلاع تقریبا هشت ماه پبش به ما گفتند که پراید تا سال دیگه باید بشه ۵۰ میلیون اینا همه حرفه که قیمت پاببن میاد مطمین باشید
دست مافیا تو کاره
خب غلط کرده از مردم بخواهید جلوی در خودروسازی تظاهرات کنند تا آنها رو وادار به تعطیلی کنند از بس بهشون رو دادید هرغلطی دلشون میخواد میکنند
پاسخ ها
تجمع وتحریم خرید خودرو
نگو خودروساز بگو دولتو مجلس مگه غیر از اینا دستور میگرن. .....
چی توی این کشور انحصاری و رانتی نیست که خودرو نباشه ، فکر کردید آقازاده ها چه جوری صاحب این همه مال و منال شده اند .