پیشنهادات عجیب خودروسازان به خریداران
ولع خودروسازان برای دریافت پول از دست مردم به بهانه ثبت نام های مدت دار از ابتدا هم فرجام خوشی را نمودار نمی کرد؛ اکنون خودروسازان به متقاضیان پیشنهادات عجیب و غریب میدهند.
خبرگزاری مهر: ولع خودروسازان برای دریافت پول از دست مردم به بهانه ثبت نام های مدت دار از ابتدا هم فرجام خوشی را نمودار نمی کرد؛ اکنون خودروسازان به متقاضیان پیشنهادات عجیب و غریب میدهند.
اگر چه ولع خودروسازان برای دریافت پول از دست مردم به بهانه ثبت نام های مدت دار از ابتدا هم فرجام خوشی را نمودار نمی کرد اما اکنون خودروسازان به متقاضیانی که موعد تحویل خودرویشان ماه هاست گذشته است، پیشنهادات عجیب و غریب می دهند.
خودروسازان باز هم از یک آزمون دیگر در فروش محصولاتشان مردود شدند؛ همان هایی که با ولع بسیار طرح های پی در پی فروش خودرو را رونمایی می کردند و تلاش داشتند تا با سوءاستفاده از وضعیت بد بازار، هیجانات کاذب، نقش آفرینی دلالان و نااطمینانی مردم از آینده قیمت خودرو، مردم را به سمت خرید خودروهای خود ترغیب کنند و سناریوی تکراری خود را با استفاده از فراموشی مردم نسبت به عملکردقبلی خودروسازان، پیاده سازی نمایند.
بارها و بارها خودروسازان ثبت نام هایی را انجام داده و وقتی پای عمل رسیده، بدعهدی کرده اند؛ این هم تنها مختص یکی از آنها نیست، بلکه هم ایران خودرو و هم سایپا بار دیگر از اعتماد مشتریان که البته به دلیل انحصاری بودن بازار و عدم رقابت در آن چاره دیگری جز اعتماد به آنها نداشتند، سوءاستفاده کرده و بازار را با خیل عظیمی از افرادی مواجه کرده اند که اکنون موعد تحویل خودروهایشان رسیده اما دست شان به جایی بند نیست و از سوی خودروساز پیشنهادات عجیب و غریب می شنوند.
افرادی که به امید دریافت خودرو با نرخ های نظارت شده در طرح های ثبت نامی رنگارنگ خودروسازان شرکت کرده اند، و اکنون با فرا رسیدن موعد تحویل خودروهایشان، دستشان به جایی بند نیست و باید فرمانبردار خودروسازان باشند؛ چاره ای هم ندارند چرا که عموما مفاد قراردادهای پیش خرید به صورت یکسویه و با ترفندهای حقوقی به نحوی تنظیم می شود که جایی برای شکایت و یا احقاق حق خریدار باقی نمی ماند.
متاسفانه سازمان به اصطلاح حامی مردم یعنی سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در هیچ کجای این قراردادها نقش آفرین نیست و به نظر می رسد تنها به یک سازمان نمادین در بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت تبدیل شده است.
تعداد بسیاری از خریداران خودرو که قراردادهایی را با خودروسازان دارند این روزها با مراجعه به نمایندگانی های فروش با در بسته مواجه می شوند و بعضا پیشنهادات عجیب و غریبی از آنها می شنوند به نحوی که حتی با تهدید از سوی برخی مدیران صنعت خودرو مواجه شده و با برخوردهای شدید حراستی از دفتر آنها بیرون رانده می شوند.
یکی از خریداران خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خودروی خود را باید تا مهرماه امسال تحویل می گرفته است، گفت: در مراجعات مکرر به نمایندگی فروش با این جمله مواجه شدم که اگر خودرو را نیاز دارم، می توانم آن را بدون قطعاتی مثل ایربگ یا بالابر برقی تحویل بگیرم و در قبال آن رضایت خود را از خودروساز اعلام نمایم، این در شرایطی است که در مفاد قرارداد چنین برخورد یک طرفه ای دیده نشده است.
وی افزود: ایربگ از جمله قطعات ایمنی الزامی یک خودرو به شمار می رود اما مشخص نیست که خودروساز با چه مجوزی چنین تحویلی را مجاز می داند، ضمن اینکه آیا سازمان ملی استاندارد در جریان چنین برخوردهایی هست؟
به گفته این خریدار خودرو، در برخی نمایندگی ها مردم به خصوص آنهایی که از خودروی ثبت نامی به عنوان ابزار کار استفاده می کنند با اخذ رضایتنامه خودروی بدون ایربگ هم تحویل می گیرند چرا که فرد برای گذران زندگی ناچار به تحویل گرفتن چنین خودرویی است؛ اما مشخص نیست سازمان ناظر بر عملکرد خودروسازان چه نظارتی بر این فرآیند دارد.
یکی دیگر از مشتریان صنعت خودرو با بیان اینکه خودروی خود را باید ماه ها پیش از خودروساز تحویل می گرفته است، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مراجعات مکرر مردم به نمایندگی های خودروسازان عمدتا بدون پاسخ باقی می ماند، به خصوص اینکه مفاد قرارداد آنقدر یک سویه است که دست مشتری به هیچ کجا بند نیست، این در شرایطی است که معاونت بازاریابی و فروش خودروسازان هیچ پاسخ مشخصی مبنی بر زمان تحویل خودرو به مشتریان نمی دهد.
وی افزود: وقتی نماینده فروش با اصرار مکرر مشتریان در عمل به تعهدات خود مواجه می شود، اعلام می کند که مشتری می تواند انصراف داده و سود ۱۰ درصدی دریافت نماید؛ در حالی که سود ناشی از دیرکرد خودروساز بسیار بالاتر از این ارقام است.
نظر کاربران
نظارت نیست!
پاسخ ها
تقصیر مردم و خریداران بی غیرته , که با یه فراخوان حمله کردند ظرف چند ساعت ظرفیت پیش فروش تکمیل شد, اگر مردم یه ذره غیرت داشتند و 6 ماه این آشغالسازها رو تحریم می کردند اینها ادب می شدند
خود مردم باعث میشن
وقتی پیش فروش میشه باید قیمت کالا و نوع کالا باید مشخص بشه
وقتی شما خودرو رو نمیدونی چیه و مشخصاتش چیه و قیمت چنده چرا ثبت نام میکنی همون پول رو تو بانک بزار به مشکل هم نخوری
خر تو خره
خاک توسر این مدیران خودروساز
خاک عالم توسرمردم خل.
خاک قرچک.توسرمسعولین.ونظارتیها.
دزدی که دیگهشاخ ودم نداره ....دزدی تو روز روشن
باز هم خدا لعنتشون کنه
من خودم سال 96 ثبت نام کردم هنوز نگرفتم وقتی کسی جرات اعتراض نداره خون خاری مثل مدیر عامل سایپا هم اینجوری میتازه هیچ کجای دنیا اینجوری نیست .خدا بسر بچشون بیاره ببینن مردم چی میکشن .
پاسخ ها
دندتون نرم ....تاشما باشین که دیگه به لگن سازها اعتماد نکنین
عزیزم من با مشکلاتی که دارم حاضر به چنین کاری شدم درضمن قضاوت کردن رو من بهتر بلدم من بخاطر پدر مادرم که نمیتونن راه برن گرفتم نه بخاطر دور دور کردن . البته برای شما سخت فهمیدنش
حوب الان فهمبدی که ازانس گرفتن بهتر از خرید این لگنهابود ....دریغ از عقل ومنطق
فقط چک کنید که قران توی داشبورد حتما گذاشته باشن که یه وقت خدای نکرده مغاییر با ارزش های اسلامی نباشه
پاسخ ها
خخخخخخخخخخخخ خدا نکشدت
اینجاشو خوب اومدی شاید بعضی به داشبورت توجه نکرده باشن و سرشون کلاه بره
طوری مطلب را طویل کردی و با آب و تاب نوشتی انگاری مردم عزیز وفهیم این موضوعات را نمی دانند و یا اطلاع ندارن که این دو شرکت خودرو ساز دولتی و با سیاست های دولت فخيمه هم راستا است سازمانها و دستگاهها ی نظا رتی هم یا قدرت مقابله ندارند ویا دستشان در یک کاسه است سازمان استاندارد و سازمان حمایت بظاهر از حقوق مصرف کننده هم مستثنی از این قاعده نیست مدیران شرکت های خودرو ساز بعبارتی انقدر قدرت دارند که نمایندگان محترم مجلس را آنها هم انتخاب و هم ساپورت ۰۰۰۰ میکنند
پاسخ ها
سازمانها و دستگاهها ی نظا رتی هم یا قدرت مقابله ندارند ویا دستشان در یک کاسه است...........
دستشان در یک کاسه است
حق این جماعت همینه دست و پنجشون درد نکنه باید بدتر هم بکنند اگر این کار نکن باید تعجب کرد
وقتی یک بار که نه ده ها بار این کار رو کردن بعد دوباره در پیش فروش بعد بازهم 70 میلیون با از سایت شرکت بازدید میشه صد در صد این برخوردها با هاشون میشه که البته سزاوار رفتار های خیلی بدتر هم هستند
تا مردم خودشان برای خودشان احترام نگذارن هیچ کس بهشان احترام نمی گذارد
پاسخ ها
افررررررررررررررین
من نمیدونم چرا باید چند سال مدیران ایران خودرو سر کار باشند بابا خودشون و و خانواده هاشون بستن برای همیشه عوضشان کنید وقتی لیاقت ندارن البته اگه کسی پشتشون نیست
کی ما ایرانیها میخواهیم نخریدن را یاد بگیریم ؟ اگه دوسال این خودروسازها رو تحریم کنیم قطعا به خواستمون میرسیم که خواسته بر حقیست و زیاده خواهی نخواهد بود . ولی افسوس
پاسخ ها
خاک بر سر خودمون که هرچی گرونتر میشه بیشتر هجوم علیمیبریم
خود کرده را تدبیر نیست
ما هر چی میکشیم از خودمونه
اگه کسی گول اینا رو نخوره و طمع نکنه و پیش خرید نکنه اینا هم مجبور میشن جنس با کیفیت بدن دست مردم و فروششون به روز باشه
شکر خوردید که رفتید ثبت نام کردید
عموما مفاد قراردادهای پیش خرید به صورت یکسویه و با ترفندهای حقوقی به نحوی تنظیم می شود که جایی برای شکایت و یا احقاق حق خریدار باقی نمی ماند...
سازمان به اصطلاح حامی مردم یعنی سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در هیچ کجای این قراردادها نقش آفرین نیست و به نظر می رسد تنها به یک سازمان نمادین در بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت تبدیل شده است.....................................خود دولته خووووو
من آذر ماه 96 برای تحویل خرداد97 ثبت نام کردم الان آذر 97 است تحویل نمی دن ماشین ما را آزاد می فروشند تحریم را بهانه کردن خون ما را مکیدن تحریم نیمه مرداد بود 97 تحویل ماشین من طبق قرارداد خرداد 97 بود هیچ ربطی به تحریم ندارد اما این مملکت حساب کتاب ندارد بی قانون و حق کشی غوغا می کند دادرسی نیست که نیست
برخورد دولت با این دو کلاهبردار چگونه است آیا باید مردم همیشه پاسخگوی ندانم کاری های دولت باشد کیست که به حال این مردم بیچاره برسد ...
مردم یادتون رفته زمانی که تحریم نخریدن خودرو صفر بود، چطور به دستو پای ملت افتاده بودن، وام 25 میلیونی میدادن؟؟؟؟
حالا چطور شده که باز اینا شدن سواره و ما پیاده!!!!!
باز هم فقط تحریم نخریدن جواب میده. یا مجبورن تحویل فوری بذارن یا ازون بهتر ورشکسته میشن....
بنظر من اصلا خودرو سازها مقصر نیستند چرا که معامله درست اینکه جنسی را که گرفتی پولش را میدهی آخه کدام آدم عاقلی اول پول میده که بعدآ جنس ندیده تحویل بگیرد پس بنا بر این قوه قضائیه باید اینها را بجرم تشویق خودرو سازها به اختلاس محاکمه هم بکند چرا که چین مردمان بی فرهنگی لایق بند و قرنطینه هستند
نه خودرو ساز مقصر است ونه مردم دولتی نداریم که به این وضعیت سر سامان بدد
تا زمانیکه واردات خودرو با اخذ عوارض حداکثر ده درصد آزاد نشود و خودرو در انحصار این مافیای داخلی به اصطلاح خودرو ساز باشد روز به روز شاهد نابودی بیشتر مردم و سرمایه های ملی خواهیم بود....کاش مسولین میفهمیدند.
تا وقتی هر کس به فکر منافع خودشه همین اش و همین کاسه است باید یاد بگیرم همه باهم باشیم آری به اتفاق جهان میتوان گرفت
یکی از عوامل داخلی ایرانخودرو میگفت وقتی مردم یکدل شدن و نخریدن مدیران ایرانخودرو به دست و پا افتادن و چاره کار رو د این یافتن که وام ۲۵ میلیونی بدن و دو سه هزار نفر دلال و عوامل خودشون رو ریختن جلوی نمایندگی مردم هم ساده تشویق شدن رفتن ثبت نام اره داداش اینطوری یر مردم رو کلاه میزارن شیطان پیش اینا باید یه دوره آموزشی بگذرونه
وقطی سازمان نظارت کننده خودش شریک همینه وای به روزی که بگندد نمک