۸۰۱۷۱۹
۲۸ نظر
۵۰۱۲
۲۸ نظر
۵۰۱۲
پ

قدرت نمایی عابرین؛ چهارراه ولیعصر باز می‌شود!

مشاور اجتماعی معاون ترافیک شهرداری تهران گفت: قرار نیست در خیابان‌ها برای خودروها فرش قرمز پهن کنیم؛ چرا که شهر برای همه شهروندان ازجمله اقشار ضعیف و کم‌توان است.

خبرگزاری ایسنا: مشاور اجتماعی معاون ترافیک شهرداری تهران گفت: قرار نیست در خیابان‌ها برای خودروها فرش قرمز پهن کنیم؛ چرا که شهر برای همه شهروندان ازجمله اقشار ضعیف و کم‌توان است.

علی پیرحسین‌لو درباره علت بازگشایی دسترسی عابر پیاده به چهارراه ولیعصر گفت: اولین قدم برای حل مساله، فهم درست صورت مساله است. موضوع چهارراه ولیعصر، یکی از آشکارترین نقاط اختلاف دو طرز نگاه به اداره شهر است. نگاه خودرومحور و نگاه انسان‌محور. واقعیت این است که زیرگذر این چهارراه بر مبنای یک نگاه مطلقا خودرومحور طراحی شده و به علاوه، نیازهای چند قشر مهم جامعه در آن نادیده گرفته شده است.

قدرت نمایی عابرین؛ چهارراه ولیعصر باز می‌شود!

وی افزود: پنج سال از مسدود شدن چهارراه ولیعصر برای پیاده‌ها می‌گذرد. پنج سال، برای اینکه رفتار شهروندان با شرایط جدید منطبق شود، زمان کمی نیست. آیا وقت آن نرسیده که از خود بپرسیم چرا هنوز بسیاری از مردم از روی نرده‌ها می‌پرند یا با زحمت زیاد سعی می‌کنند که از لای نرده‌ها عبور کنند و به خیابان برسند؟ چند وقت قبل، خود من فقط یک ساعت در یک ضلع چهارراه ایستادم و شمردم؛ نزدیک به صد نفر فقط جلوی چشم من از رو یا بین نرده‌ها رد شدند. مردم دیگر به چه زبانی باید به مدیران شهر بگویند که تصمیم آنها غلط و بی‌نتیجه بوده و فقط باعث رنج و خطر بیشتر شده است؟

مشاور اجتماعی معاون ترافیک شهردار ادامه داد: الان اگر مادری بخواهد با کالسکه فرزند خود از این چهارراه عبور کند، باید چه کند؟‌ یک پیرمرد یا پیرزن چطور؟ اگر عزیز معلول یا جانبازی بخواهد با ویلچر از این طرف خیابان به آن طرف برود، چند صد متر باید برود تا نرده‌ها را دور بزند؟ آن کسانی که پنج سال قبل برخلاف طرح تفصیلی این زیرگذر را ساختند، با چه توجیه شرعی و قانونی به خود حق دادند که این بخش‌های جامعه را از ابتدایی‌ترین حق خود یعنی حق حضور در شهر محروم کنند؟

وی با بیان اینکه قرار نیست ما بعد از این در خیابان‌های تهران برای خودروها فرش قرمز پهن کنیم، گفت: در شهری که بر مبنای عوارض همه شهروندان اداره می‌شود، نباید معلولان و جانبازان و مادران و سالمندان به زحمت بیفتند تا خودروها راحت‌تر برانند؛ این وضعیت عادلانه نیست.

پیرحسین‌لو خاطرنشان کرد: این مشکل فقط در چهارراه ولیعصر نیست. در تقاطع خیابان‌های فاطمی و ولیعصر هم همین مشکل وجود دارد. الان اگر یک فرد کم‌توان که بخواهد از ضلع شمال غربی به جنوب غربی این تقاطع برود، چون نمی‌تواند ۶۰ پله پل عابر را بالا و پایین برود و دسترسی عبور از خیابان هم برایش بسته شده، باید یک کیلومتر مسیر اضافی را طی کند. چرا؟ چون ما نگرانیم که ماشین‌ها چند ثانیه بیشتر در تقاطع معطل شوند!

وی گفت: الان در شهرهای توسعه‌یافته دنیا، این طرز فکر که پیاده را چندین متر به بالا و پایین زمین بفرستیم تا خودروها سریع‌تر حرکت کنند، کاملا منسوخ شده است. اتفاقا برعکس؛ همه دنبال این هستند که سرعت مجاز خودروها را کم کنند و عرض خیابان را به نفع پیاده‌رو کاهش دهند تا جاذبه استفاده از خودروی شخصی کم شود. نمی‌شود برای خودروها فرش قرمز پهن کنیم و بعد انتظار داشته باشیم نیایند!

پیرحسین‌لو خاطرنشان کرد: بالاخره یک جایی ما باید تصمیم بگیریم که از شکل سنتی مدیریت راهنمایی و رانندگی در تهران دست برداریم و تجربه جهانی را جایگزین آن کنیم. تجربه جهانی می‌گوید پل عابر فقط مکانیزه و آن هم روی اتوبان‌ها و معابر خاص. تجربه جهانی می‌گوید تا جایی که ممکن است باید سهم پیاده و دوچرخه از خیابان‌ها بیشتر از خودرو باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بی نام

    این چهاراراه ولیعصر داستان داره

    پاسخ ها

    • بدون نام

      من 4 سال اونجا زندگی کردم کلی سختی کشیدم الان که رفتم خونه دارن جمعش می کنند

    • بدون نام

      یعنی هر کس پیاده میره ضعیف و ناتوانه؟ شاید شعورش رسیده که نباید تک سرنشین در سطح شهر بچرخه؟!

  • بدون نام

    واقعا حرف راست و زده
    میدون ولیعصر هم همینطور
    هفت طبقه سیاهچال زدن واسه آدما ولی ماشین ها رو زمین راحت باشن

  • میلاد

    یعنی چی واقعا ؟؟اگر این طوری فکر کنیم باید جریمه خودرو ها رو هم بر داریم دیگه .باید فرهنگ سازی بشه اینو قبول دارم ک رسانه ملی هیچ اموزشی مبتنی با رفتار شهروندی در برنامه های وقت هدر بدش نداره

  • شهرام

    خدایی کی میخواهیم کمی فقط کمی با فرهنگ باشیم .

  • بدون نام

    اگر چهارتا پرفسور مثل این ما داشته باشیم یک هرجو مرجی در شهر به وجود میاد که دیگه کسی نمیتونه جمش کنه

  • ثریا انصاری

    بادرود آقای پیر حسین لو دستتون درد نکنه حرف دل مارا زدی من همیشه میگفتم عابری که درحین تردد فضایی مثل ماشین اشغال نمیکنه وتولید آلودکی برای شهروندان نداره وبی آزاره ، چرا باید برای رفتن به انطرف خیابان اینقد درمضیقه باشه ورنج بکشه تا آقایان وخانمهای ماشین سوار تولید کنندههای آلودگی راحت باشند .امیدوارم که موفق باشی .

    پاسخ ها

    • بدون نام

      درود بر شما
      باید بگم که شما خیلی تنبل تشریف دارید

    • بدون نام

      اتفاقا ایشان تنبل تشریف ندارند شما پر مدعای بی منطق تشریف دارید

  • بدون نام

    زیر زمین چهارراه ولی عصر واقعا رو اعصابه

  • بدون نام

    از خیابون رد نشن بهتره!
    ترافیک رو بیشتر میکنه و خطرات جانی هم داره
    برای همین چیزهاست که توی ایران هیچ وقت هیچ چیز فرهنگ سازی نمیشه

  • نااشنا

    برنامه بدون تغکر و تعقل میخواهید در تمام مناطق شهرداری به وفور یافت میشه.

    پاسخ ها

    • بدون نام

      اینگونه برنامه ها هماهنگی پیمانکاران با شهرداران می
      باشد از جیب شهر و مردم به جیب خودشون کاری هم به کارایی ش ندارند

  • بدون نام

    همیشه با کلی هزینه و وقت گرفتن و عذاب مردم متوجه میشین قانون سلیقه ای و بی دلیل و ناکارامد تون رو

  • خدا

    باکلی هزینه میذارن،باکلی هزینه برمیدارن،برای چی ؟سالهاست کسی نفهمیده

  • بدون نام

    انقدر غرفه اجاره دادند که زیرگذر تبدیل به بازارچه شده دیگه راهی برای رفت و آمد مردم نموند!!

  • بدون نام

    عجیب فرهنگ سازی توی این مملکت جواب میده!
    کم کم پلهای عابر پیاده رو هم جمع کنید

    پاسخ ها

    • بدون نام

      اتفاقا برعکس ! بالاخره یکی هم پیداشد درد مردم فقیر را درک کند و این همه قربان صدقه‌ی پولدارها نرود

  • بدون نام

    خیلی از تصمیمات مسولین طی ۴۰ سال این شکلی بوده، کاش شهامت داشتن و در همه موارد به اشتباهشون اعتراف می کردن و اشتباهو اصلاح می کردن

  • م

    پياده رو براي عابره خيابان براي عبور و مرور ماشين .
    تا كي مي خواين ضعفاي مديريتي تونو بندازين گردن خودروها
    تا كي ميخواين نگاه كنين ببينين ديگران چه مي كنن شما هم كپي كنين از روي دستشون
    كي ميخواين ياد بگيرين بر اساس نيازهاي جامعه تون برنامه ريزي درست و مناسب داشته باشين

  • بدون نام

    قدرت نمایی بی فرهنگی

  • بدون نام

    کاملا درسته
    زمین برای افراد پیاده است
    کار بسیار خوبی است

  • بدون نام

    فقط یک ساعت در یک ضلع چهارراه ایستادم و شمردم؛
    واقعا توقع چنین اقدامی واقع گرایانه ای را ندیده بودم منظورم بررسی میدانی موضوع است. دست شما درد نکنه.

  • بدون نام

    لطفا برای مسیر خیابان شریعتی از بهار شیراز تا چهار راه طالقانی هم یک بررسی میدانی برای سرعت اتوموبیلها بکنید. 15سال قبل به ما گفتند سرعت گیر نمیشه. با پیگیریهای زیاد،برایمان پل هوایی نصب کردن. وقتی نمایندگی بی ام فروشگاه جلوی پل هوایی را خرید بلافاصله پل هوایی را برداشت. برای این قسمت خیابان هم الویت را به خودرو دادند نه رفت و آمد اهالی محل. تصادف شدید یکماه پیش ماشین پژو در این خیابان به دلیل سرعت خیلی زیاد پس از برخورد با جدول ، ملق زد

  • بدون نام

    خدا خیر دنیا و آخرت بهت بده
    اگه این کار انجام بشه و راه رفت و آمد مردم رو باز کنید
    خدا راه زندگیتون رو روشن کنه
    ما یه سری با پدرم باید اون سمت خیابان می رفتیم واقعا اذیت و آزار رو درک کردیم و کلی لعنت فرستادیم برای اون کسی که بنیانگذار اولیه طرز تفکر غلط و نرده کشی خیابون بود

  • بدون نام

    مدتهاس شهرها را به نفع خودروها و خودروسازها تغییر دادن و شهرها را از پیاده ها گرفتن، الان اگر شما بخواهین تو تهران 2-3 کیلومتر پیاده بروید احتمال زیاد بجایی می رسید که معبر پیاده نیست و مجبورید یا از وسط خیابان بروید و یا گاهی حتی بگردید دیگه وای به حال ویلچر و کالسکه و افراد سالمند

  • بدون نام

    مدتها بود گذرم به چهار راه ولي عصر نيافتاده بود.يك بار كه اجبارا رفتم اشتباهي به جاي زير گذر به سطح خيابان به قصد پياده روي مقابل وارد شدم،هيچي ديگه تا نزديكي چهار راه بعدي از توي خيابان گذشتم تا راه براي ورود به پياده رو پيدا بكنم.مسخره بازي بزرگي راه انداختن خدايي

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج