جزئیات تغییر نرخ حمل بار کامیونها
معاون سازمان راهداری ضمن اعلام اینکه از این پس مبنای محاسبات کرایه حمل و نقل باری تغییر میکند، گفت: کلیات این طرح نهایی شده و نیاز به نظر نهایی شورای عالی حمل و نقل وجود دارد که پیشبینی میشود در هفته جاری با تایید وزیر راه به مرحله اجرا برسد.
ایسنا نوشت: معاون سازمان راهداری ضمن اعلام اینکه از این پس مبنای محاسبات کرایه حمل و نقل باری تغییر میکند، گفت: کلیات این طرح نهایی شده و نیاز به نظر نهایی شورای عالی حمل و نقل وجود دارد که پیشبینی میشود در هفته جاری با تایید وزیر راه به مرحله اجرا برسد.
داریوش امانی اظهار کرد: در ماههای ابتدایی امسال و در قالب اعتراضاتی که از سوی رانندههای کامیون درباره شرایطشان صورت گرفت، یکی از اصلیترین مشکلات آنها بحث چگونگی محاسبه نرخ حمل بار بود. آنها در کنار درخواست فوری برای افزایش نرخها، این مسئله را نیز مطرح کردند که چارچوب محاسبه نرخ بر اساس تن - کیلومتر تعیین شود.
به گفته وی، پس از آنکه سازمان راهداری توانست بحث افزاش نرخ کرایهها را نهایی کند، موضوع تغییر مبنای نرخ گذاری نیز در دستور کار قرار گرفت که امروز به نتیجهای قطعی رسیده است.
معاون سازمان راهداری با بیان اینکه نرخ گذاری بر اساس تن - کیلومتر نیاز به مطالعات گسترده داشت، تاکید کرد: اگر بنا بود سازمان، مطالعه و جمعبندی نهایی در این زمینه را به یک شرکت خصوصی واگذار کند احتمالا رسیدن به نتیجهای قطعی به بیش از یک سال زمان نیاز داشت اما با پیگیری مسئولان سازمان و برگزاری جلسات چندین ساعته میان مسئولان، کارشناسان و نمایندگان اصناف کار به یک نتیجه قطعی رسید.
امانی اضافه کرد: در حال حاضر طرح مطالعاتی به نتیجهای قطعی رسیده تا بتوان از این پس مبنای محاسبات کرایه را تغییر داد.
به گفته وی، در حال حاضر کلیات این طرح نهایی و برای بخشهای مختلف ارسال شده است تا در استانهای کشور به مرحله اجرا برسد. در این رابطه نیاز به نظر نهایی شورای عالی حمل و نقل وجود دارد که پیشبینی می شود در هفته جاری با تایید وزیر راه و شهرسازی به مرحله اجرا برسد.
معاون سازمان راهداری خاطر نشان کرد: در طول ماههای گذشته یکی از اصلیترین هدفگذاریهای سازمان به وجود آوردن شرایط مناسب برای ادامه فعالیت رانندگان کامیون بوده و خوشبختانه در این ماه ها طرح و سیاستهای مثبتی به منظور بهبود شرایط رانندگان به تصویب و اجرا رسیده و سازمان همواره تلاش کرده خدمات قابل توجه رانندگان را در نظر داشته و تمام توان خود را برای به وجود آوردن شرایطی مناسب برای این قشر زحمت کش جامعه بسیج کند.
پس از اعتراضات رانندگان در خرداد ماه سال جاری سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی تلاش کردند با اجرایی کردن برخی سیاست های حمایتی شرایط اقتصادی رانندگان را بهبود دهند.
افزایش نرخ کرایه، بهبود شرایط بیمه و کاهش قیمت تمام شده لوازم یدکی بخشی از این سیاستها را تشکیل میدهد که در این راستا طی روزهای گذشته و پس از افزایش قابل توجه نرخ لاستیک، سازمان راهداری با کمک وزارت صمت برنامههایی را برای عرضه لاستیک با قیمت پایین به رانندگان در دستور کار قرار داد.
نظر کاربران
تو رو خدا دولت لاستیک وارد کنه به خدا مافیا وتجارت لاستیک پوست مردم می کنن لاستیک توی برج 3 فی 750 حالا شده4100
راننده ها فقط ناشکری میکنند. اگه نمیدونید برید نرخ کرایه هاشون رو هم بپرسید تا بدونین. از بندر تا تهران زیر 6 میلیون نمیارن البته اگه الان نرخشون رو 10 میلیون تومن نکرده باشند. اینقدر گرون میگیرن که تجار منصرف میشن از بار آوردن و از مسیر های کوتاهتر و فشرده تر بار میارن که ارزونتر بیفته.
من کامیوندارم خط ترانزیت بندرعباس. اسیای میانه کرایه از5 تا6 میلیون بود اصلا صرف نمیکنه الان کمی بهتر شده بالای 10 شده ولی بازم کمه. ترکمنستان دوزبولاغ (رودی) 250 دلارمیگیره
مشکل. ما دلال بازی وعدم نظارت وبعصا هم زدوبند مسئولین وانحصار است. باری که مامیبریم 10 میلیون شرکت حمل اونوبالای بالای5000 دلار گرفته ولی به مفت میده ببریم
اتحادنداریم دولت نظارت نمیکنه اخه چقدر سود میگیره ارهربارشرکت حمل. تازه کمسیون وانعام وحق بارنامه ازما میگیرن
خلاصه همه چیز انحصاریه