مرگ روزانه ۴۵ نفر در تصادفات رانندگی
سازمان پزشکی قانونی آمار جانباختگان و مصدومان حوادث ترافیکی در پنج ماهه امسال را اعلام کرد، آماری که از مرگ ۷۰۶۲ نفر و مصدومیت بیش از ۱۵۸ هزار نفر حکایت دارد.
خبرگزاری ایسنا: سازمان پزشکی قانونی آمار جانباختگان و مصدومان حوادث ترافیکی در پنج ماهه امسال را اعلام کرد، آماری که از مرگ ۷۰۶۲ نفر و مصدومیت بیش از ۱۵۸ هزار نفر حکایت دارد.
از آغاز سال ۱۳۹۷ تا پایان مردادماه ۷۰۶۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، افرادی که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۶۹۴۵ نفر بود، ۱.۷ درصد بیشتر شده اند. افرادی که اگر تعدادشان را تقسیم بر تعداد روزهای سال کنیم بیانگر مرگ روزانه ۴۵ نفر در جاده های کشور است.
این آمار اما زمانی وحشتناک تر می شود که بدانیم تقریبا در هریک ساعت و نیم ۲ نفر در تصادفات رانندگی ایران جان خود را از دست میدهند.
از میان این جانباختگان ۵۵۲۲ نفر مرد و ۱۵۴۰ نفر نیز زن بوده اند.
همچنین طبق آمار پزشکی قانونی پنج ماهه امسال استان های فارس با ۶۲۹ مورد فوتی، تهران با ۵۱۴ و خراسان رضوی با ۴۹۴ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۵۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۸۳ و خراسان جنوبی با ۹۳ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده اند.
در این مدت همچنین از کل تلفات تصادفات ۱۸۲۰ نفر در مسیرهای درون شهری جان خود را از دست داده اند که از کاهش ۴.۹ درصدی نسبت به سال قبل حکایت دارد اما در مقابل ۴۷۲۰ نفر در محورهای برون شهری جانباخته اند که ۳.۴ درصد افزایش داشته است.
برابر این آمار مرگ در جاده های روستایی نیز ۵۱۸ مورد گزارش شده که ۱۴.۱ درصد افزایش را نشان می دهد و چهار نفر نیزدر مسیرهای نامعلوم جان خود را از دست داده اند.
در مرداد سال جاری نیز آمار تلفات تصادفات ۱۵۶۶ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۱.۱ درصدی دارد.
آمار مصدومان حوادث رانندگی که به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند نشان می دهد که پنج ماهه سال جاری ۱۵۸ هزار و ۷۵۹ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۱۳ هزار و ۵۰۸ نفر مرد و ۴۵ هزار و ۲۵۱ نفر زن بودند. این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۷.۴ درصدی داشته است.
در مرداد ماه نیز آمار مصدومان حوادث رانندگی با رشد ۵.۸ درصدی مواجه بود و از ۳۳ هزار و ۵۰۶ نفر در مرداد ماه سال گذشته به ۳۵ هزار و ۴۵۷ نفر در مرداد امسال رسید.
نظر کاربران
فرهنگ ماشین سواری را بیشتر باید آموزش دا د ورانندگان معتاد را محروم کرد وقوانین سرعت را مد نظر داشت وبعضی از رانندگان را آموزش پلیسی داد که با پلیس همکاری داشته باشند بخصوص برای جاده های شلو غ
مردم یادتون هست پراید روخواستن از تولیدحذف کنند مردم یادتون هست پلیس پلاک نمیکرد وغیره چرا حالا گران شده همین ها حرفی نمیزن ؟
رانندگی یه عده اونم نه کم بلکه اکثرا واقعا ببخود و چرت شده حالا با اون وضع رانندگی شما هم ماشین با کیفیت اشغال درست کنید که امار مرگ بره بالا
بیشترین مرگ هابا پراید ماشینی که ایمنیش صفر امار مرگ با پراید صد پله از حمله تروریستی بیشتره
ماشینا ماشین نیست
مردم هم رعایت نمیکنند وگرنه اگر یواش برن و رعایت کنند امار تصادفات ۹۰ درصد کاهش پیدا میکنه ولی یارو سوار پراید الکی میشه ۱۲۰ تا میره نمیتونه جمعش کنه میزنه خودشو زنو بچشو ماشینه روبرویی رو میکشه
بابا بخدا با پراید نباید توی جاده ۱۰۰ تا بیشتر راه رفت
پراید کلا ماشینه جاده نیست ای داد ای بیداد پراید ماشین توی شهره
یعنی روزانه بیش از دو برابر حمله تروریستی اهواز توسط ایران خودرو و سایپا هموطنامون به قتل می رسند! کجایند مسئولین پر ادعا؟
واضح است که جان ما برایشان کمترین اهمیتی ندارد مگر زمانی که بت.
اگر هرروز یه زلزله پنج ریشتری بیاد همینقدر تلفات میدیم یا حمله کنیم به امریکا فکر نمی کنم ازاین بیشتر کشته بدیم تکلیف هم معلوم مبشه
... با این خودروهای مثلا ملی